Xs4all sites bezoeken met kennisnet?

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op 17 februari 2004 @ 21:19:
[...]

Oke, duidelijk. Ik wist niet dat die control-pagina op deze manier aangesproken moet worden, maar op deze manier is het wel heel erg duidelijk:

- Het werkt op een andere poort dan 80
- Je school / kennisnet blokkeerd dat
- Je zult het op een andere poort moeten gaan draaien

Life is simple, isn't it? :)
zo bedoelde ik het niet. zoals iemand al zei, ik kan geen Enkele Xs4all site/ip bezoeken op mijn school. en ik heb die webservice lopen op poort 80.

je gaat trouwens wel errug snel closen he? :/

*EDIT*

Nou ik kan dus niet op XS4all sites komen bij mij op school is dat zo moeilijk te snappen?

als error als je naar de site gaat krijg je dit:

403 Forbidden - The ISA Server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)
Internet Security and Acceleration Server

tracerouten/pingen werkt ook niet allemaal host niet gevonden ofzoiets...

[ Voor 33% gewijzigd door Imperium op 19-02-2004 19:18 ]

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 17:54
Wat vreemd, ik zit / zat (loop nu eindstage) op TCE Ede en daar hebben we ook kennisnet. Ik kon tot begin dit jaar gewoon op m'n server komen. Zelfs op diverse poorten. FTP (via Internet Explorer) werkte ook gewoon.

En kan je ook niet op meer www.xs4all.nl komen?

Ik praat in de verleden tijd omdat ik er sinds half januari niet meer ben geweest.

IMHO zou het gewoon nog moeten werken, dat ze poort 21 afsluiten zou me niets verbazen maar 80 en specifiek op *.xs4all.nl :? lijkt me stug.

edit: het kan ook een blokkade van de school zijn. Werken ze met een proxy?(waarschijnlijk wel)

[ Voor 11% gewijzigd door Xion op 17-02-2004 23:28 ]

• Imperium
  • Niet online
zover ik weet zonder proxy n00bs netwerkbeheerders he ;), maargoed, kennisnet moet toch via proxy?

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 17:54
Imperium schreef op 17 februari 2004 @ 23:46:
zover ik weet zonder proxy n00bs netwerkbeheerders he ;), maargoed, kennisnet moet toch via proxy?
Ik vraag het me af, de meeste providers bieden een open verbinding aan. Een proxy kost ook processor kracht. Tenzij je daar bij kennisnet voor betaald.

Wat ik me afvraag / graag wil weten kan je vanuit school contact krijgen met www.xs4all.nl , jouwhostnaam.xs4all.nl en www.xs4all.nl/~user?

Wat ik stom vind is dat ook IP adressen worden geblokkeerd. De enige mogelijkheid zou zijn dat alle IP adressen gekoppeld aan een xs4all adres worden opgeslagen en geblokt.

Ik zou zeggen, ga eens langs bij systeembeheer en vraag het eens na. Als je je xs4all adres / user webspace voor school doeleinden gebruikt, waarom zou dat dan geblokt moeten worden. :?

Verwijderd

Imperium schreef op 17 februari 2004 @ 22:43:
[...]

zo bedoelde ik het niet. zoals iemand al zei, ik kan geen Enkele Xs4all site/ip bezoeken op mijn school. en ik heb die webservice lopen op poort 80.
/
Hmz, wat doet een traceroute naar www.xs4all.nl ?

• Imperium
  • Niet online
geeft ie ongeldige host. (zover ik weet, zal zo ff kijken)

Verwijderd

Als noob systeembeheerder bij de gemeente ben ik ook verantwoordelijk voor de scholen in de gemeente en ik kan jullie melden dat elke school bij ons in de gemeente voorzien is van Novell server met Bordermanager als proxyserver. De enige poorten die openstaan zijn 80,81 en 445. De rest staat dicht. En er word niets geblokt. Alleen na overtreding van het Internetprotocol welke is opgesteld door de schoolleiding worden gebruikers permanent afgesloten van het Internet.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
Je kunt bij NLTree gewoon de firewall e.d. uit laten zetten. Gewoon even bellen i.p.v. hier te blaten.

Verwijderd

Imperium schreef op 18 februari 2004 @ 07:36:
geeft ie ongeldige host. (zover ik weet, zal zo ff kijken)
En evt. een traceroute naar 194.109.6.92 ? Dan hoeft tie niet te resolven..

• Imperium
  • Niet online
403 Forbidden - The ISA Server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)
Internet Security and Acceleration Server

dat zegt ie onderaan de 404

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 23:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wat je kan proberen (deden paar kids bij me moeder op school) is om een mailtje te sturen met de site link naar hotmail (als je daar heen mag) want die opent het in zo'n rare hotmail link :)

of probeer het via zo'n no-ip account,mischien werkt dat :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Imperium
  • Niet online
nee werkt niet ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Even voor de goede orde... het is NIET de bedoeling dat je na een gesloten topic gewoon weer een nieuwe aanmaakt. Mailen met de moderator die je topic gesloten heeft is de enige juiste manier.

Het gesloten worden van je topic heb je overigens grotendeels aan jezelf te wijten; je startpost was veel te minimaal. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en zie hoe een GOEDE startpost eruit hoort te zien.

Ik laat het topic nu even open omdat je probleem in een iets andere hoek lijkt te zitten, maar pas alsjeblieft de huidige startpost aan met DUIDELIJKE info over wat wel en niet werkt.

• Imperium
  • Niet online
*startpost updated*

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Gebruik gewoon anonymizer of een andere website die je anoniem laat surfen, deze downloaden namelijk de hele site naar hun server, vanwaar jij hem weer bekijkt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Imperium
  • Niet online
doet het ook niet, zijn allemaal geblokkeerd. sorry was ik vergeten te zeggen.

alleen The-Cloak deed het volgens mij maar die kan geen SSL aan. dus schiet ik nog niks mee op :)
Pagina: 1