meerdere fans aansluiten.

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb een msi K7N2-Delta L moederbord.

Hierop zitten 2 aansluitingen voor fans. De casefan en systemfan.

Maar ik ben mijn aerogate II eigenlijk beu (gebruik het niet) zeker nadat een maand nadat ik de mijne kocht er een zwarte uitkwam.
Ik zou graag de musketeer hebben, gewoon voor de looks en het is wel cool.

Maar ik heb een casefan + fan van de processor + 2e fan van enermax voeding.
Is er een mogelijkheid dat ik deze kan aansluiten.
Het rare is wel dat er bij pcalert van msi 3 fans kunnen gemonitored worden maar er slechts 2 aansluitingen zijn.

De bay er gewoon bijsteken is geen optie want alles is volzet

Mijn probleem is al opgelost, de fan van de processor moet op de musketeer aangesloten worden.
Maar dan blijft mijn vraag of je meerdere fans op 1 aansluiting kunt zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizmoke op 17-02-2004 22:39 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Gizmoke schreef op 17 februari 2004 @ 22:31:
Maar dan blijft mijn vraag of je meerdere fans op 1 aansluiting kunt zetten.
Jup dat kan, je kan er speciale splitters voor kopen bij frozenhardware, of gewoon zelf ff de draadjes solderen :) Je kan ook een 4 pins naar 3 pins kabeltje kopen :)

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
RedXraD schreef op 17 februari 2004 @ 22:40:
[...]

Jup dat kan, je kan er speciale splitters voor kopen bij frozenhardware, of gewoon zelf ff de draadjes solderen :) Je kan ook een 4 pins naar 3 pins kabeltje kopen :)
Dat was mijn 2e probleem. Mijn cpu fan ( coolermaster aero 7+) heeft een 4pins aansluiting en past dus niet op die musketeer. Maar er zit wel nog een 3pins aansluiting aan met enkel een gele kabel. Kan ik met dat dan het voltage regelen of is dit nog iets anders? Want met die bijgeleverde potmeter is dit niet makkelijk.

• Laurenz
  • Laatst online: 07-11-2025
RedXraD schreef op 17 februari 2004 @ 22:40:
[...]

Hmm was het niet Freezing Hardware? ;)
www.freezinghardware.nl

Leave only footprints, take only memories

• Henk
  • Laatst online: 07:27
Gizmoke schreef op 17 februari 2004 @ 22:47:
[...]

Dat was mijn 2e probleem. Mijn cpu fan ( coolermaster aero 7+) heeft een 4pins aansluiting en past dus niet op die musketeer. Maar er zit wel nog een 3pins aansluiting aan met enkel een gele kabel. Kan ik met dat dan het voltage regelen of is dit nog iets anders? Want met die bijgeleverde potmeter is dit niet makkelijk.
inweze is dat wel aan te sluiten op je musketeer, gewoon de rode draad van de 3 pins op de gele draad van de 4 pins (ja, rood op geel ;) ) en de zwarte draad op de zwarte. Wil je het toerental af kunnen lezen, dan moet je kijken waar de aero 7+ zijn toerental aan afgeeft, in dit geval de gele kabel denk ik, die moet je dan verbinden met de gele kabel van je musketier.

Dus nu begrijpelijk:

Dr zit een 4 pins molex aan je aero 7, rip daar de gele draad uit en verbind die met de rooie van de 3pins molex van je musketier. Zwart komt gewoon op zwart.

De gele draad van de 3 pins molex van je musketier komt op de gele draad van je aero 7+. dees is namelijk voor het toerental.

Kan niet fout gaan :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Mafkeez schreef op 17 februari 2004 @ 22:49:
[...]

Hmm was het niet Freezing Hardware? ;)
www.freezinghardware.nl
Hij haalt Freezing Hardware en FrozenCPU door elkaar :)
Maar idd, je kunt gewoon door middel van een splitter je aansluitingen uitbreiden.
Pagina: 1