E-tech router en DMZ

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:20
Ik heb een E-tech router en ik wil wel eens uit proberen of het downloaden met P2P programma's zoals Edonkey e.d. ook beter gaat als ik DMZ gebruik, maar ik heb geen idee wat ik er nu precies in moet vullen(zie plaatje), wat moet ik bij de host ip invullen? Mijn eigen ip adres of die van de router? Ik heb ook al op dit forum rond gezocht en ook al op andere forums maar daar kon ik geen antwoord op mijn vraag vinden.
Afbeeldingslocatie: http://images.cu2.nl/cu2.nl/260/474/2/pics/0.jpg

Verwijderd

DMZ enablen en vervolgens het IP op geven van je computer die daar gebruik van mag maken :?

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

kan je niet beter wat poorten openzetten (forwarden)?
DMZ vind ik wel beetje overkill maatregel.

[ Voor 7% gewijzigd door mind_ op 17-02-2004 22:23 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Verwijderd

Lijkt mij ook een betere optie..

Dan zal je even naar de website moeten verhuizen van je client waar je gebruik van maakt, daar zal het ongetwijfelt wel vermeld staan.

• cryonic90
Ik kan wel poorten forwarden, maar dan moet ik elke poort apart doen en dat is nogal veel werk en daarom wil ik kijken of het met DMZ wel wat beter werkt. Ik heb geen mogelijkheid om een range van poorten in te stellen

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Tja, eenmalig forwarden van de porten (ranges als je up2date firmware hebt) en je bent klaar + dat het veilig is :)

DMZ host moet je je eigen PC IP invullen, dus dan is JOUW PC (op het intranetje) de DMZ host. Alle verkeer waarvan de router niet weet waarvoor het bedoelt is word dan automatisch doorgestuurd naar jouw PC'tje, voor als je het wil gebruiken.

LET OP: De PC die dan DMZ host is, moet dan liever geen DHCP adres verkregen hebben, maar een vast IP van zichzelf hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-02-2004 22:30 ]

Verwijderd

Het gevaar is zodra je DMZ inschakeld, dat alle poorten open staan naar de computer die daar geruik van maakt.

En zover ik weet zijn het max 6 poorten voor jouw p2p programma

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 22:31 ]

Verwijderd

[qoute]
LET OP: De PC die dan DMZ host is, moet dan liever geen DHCP adres verkregen hebben, maar een vast IP van zichzelf hebben.[/quote]

Waarom ?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Omdat als je dan een keer een ander IP toegewezen krijgt, de DMZ host niet meer klopt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-02-2004 22:35 ]

Verwijderd

Okeej, duidelijk :>

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
cryonic90 schreef op 17 februari 2004 @ 22:25:
Ik kan wel poorten forwarden, maar dan moet ik elke poort apart doen en dat is nogal veel werk en daarom wil ik kijken of het met DMZ wel wat beter werkt. Ik heb geen mogelijkheid om een range van poorten in te stellen
Wordt het dan niet eens tijd om een nieuwe firmware te gaan flashen ?
Ik weet van de mijne hier (E-tech router adsl modem) dat die optie van poortranges er op een gegeven moment extra bij kwam na een nieuwere firmware..

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 19:35
Heb hier ook een e-tech, via het eMule topic in SA kom je hier op uit ;)http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/router_etech.htm

edit: edonkey gebruikt ook poort 4662 net als emule
6 poorten is toch zo gedaan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Renard op 17-02-2004 22:45 ]

• cryonic90
Ik heb dus ook al gekeken of ik een nieuwe firmware kon vinden, maar op de site van E-tech is verder geen nieuwe firmware te krijgen, alleen de firmware die ik er ook al in heb zitten.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
cryonic90 schreef op 17 februari 2004 @ 22:38:
Ik heb dus ook al gekeken of ik een nieuwe firmware kon vinden, maar op de site van E-tech is verder geen nieuwe firmware te krijgen, alleen de firmware die ik er ook al in heb zitten.
FF mailen naar E-tech, die hebben eigenlijk altijd wel een nieuwere versie..
Misschien zitten er wat handige nieuwe dingen in.

Verwijderd

Mja, gewoon het IP-adres invullen en anders op de usual manier portmappen. Moet je IMO toch wel zelf uit kunnen vinden, trial&error, eventueel met een handleiding..

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.