Hallo mensen,
Ik heb proftpd 1.2.9 geinstalleerd op mijn debian leerbak.
Het probleem is dat sommige mensen kunnen inloggen en anderen weer niet, fout 500.
Fout 500 slaat op passiveports heb ik ontdekt (handig die search
).
proftpd configuratie:
FTP poort = 396
passieve poorten = 49512 - 49612 65534
Die poorten welke gebruikt moeten worden voor de passieve verbinding heb ik geforward op de router naar mijn testbak zijn ip.
Alle users hebben /bin/false als shell en RequireValidShell staat op off.
Het begint allemaal zodra ze het PASV commando krijgen en dan begint het plezier de problemen. Ze krijgen fout 500 of ze kunnen de dir listing niet opvragen.
wat ik allemaal heb gedaan:
gezocht op GoT en dus de reden van fout 500 gevonden vervolgens poorten geforward.
poortrange voor de passieve verbinding maar vergroot zoals aangeduid op proftpd.org
paracetamol wegens het ontwikkelen van koppijn ingenomen
Ik snap niet dat andere wel en andere weer niet kunnen inloggen
Wie kan deze n00b uit de brand helpen?
Ik heb proftpd 1.2.9 geinstalleerd op mijn debian leerbak.
Het probleem is dat sommige mensen kunnen inloggen en anderen weer niet, fout 500.
Fout 500 slaat op passiveports heb ik ontdekt (handig die search
proftpd configuratie:
FTP poort = 396
passieve poorten = 49512 - 49612 65534
Die poorten welke gebruikt moeten worden voor de passieve verbinding heb ik geforward op de router naar mijn testbak zijn ip.
Alle users hebben /bin/false als shell en RequireValidShell staat op off.
Het begint allemaal zodra ze het PASV commando krijgen en dan begint het plezier de problemen. Ze krijgen fout 500 of ze kunnen de dir listing niet opvragen.
wat ik allemaal heb gedaan:
gezocht op GoT en dus de reden van fout 500 gevonden vervolgens poorten geforward.
poortrange voor de passieve verbinding maar vergroot zoals aangeduid op proftpd.org
paracetamol wegens het ontwikkelen van koppijn ingenomen
Ik snap niet dat andere wel en andere weer niet kunnen inloggen
Wie kan deze n00b uit de brand helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 17-02-2004 22:35 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.