[debian]proFTPd, fout 500 en paracetamol

Pagina: 1
Acties:

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik heb proftpd 1.2.9 geinstalleerd op mijn debian leerbak.
Het probleem is dat sommige mensen kunnen inloggen en anderen weer niet, fout 500.
Fout 500 slaat op passiveports heb ik ontdekt (handig die search ;)).

proftpd configuratie:
FTP poort = 396
passieve poorten = 49512 - 49612 65534

Die poorten welke gebruikt moeten worden voor de passieve verbinding heb ik geforward op de router naar mijn testbak zijn ip.

Alle users hebben /bin/false als shell en RequireValidShell staat op off.
Het begint allemaal zodra ze het PASV commando krijgen en dan begint het plezier de problemen. Ze krijgen fout 500 of ze kunnen de dir listing niet opvragen.

wat ik allemaal heb gedaan:
gezocht op GoT en dus de reden van fout 500 gevonden vervolgens poorten geforward.
poortrange voor de passieve verbinding maar vergroot zoals aangeduid op proftpd.org
paracetamol wegens het ontwikkelen van koppijn ingenomen :(

Ik snap niet dat andere wel en andere weer niet kunnen inloggen :(
Wie kan deze n00b uit de brand helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 17-02-2004 22:35 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

welke mensen kunnen inloggen en welke niet ;) beschrijf hun netwerk/whatever van toepassing is, dat wil ook nog wel eens uitmaken, aangezien sommigen wel of niet kunnen inloggen kan het daar ook goed aan liggen

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 23:58:
welke mensen kunnen inloggen en welke niet ;) beschrijf hun netwerk/whatever van toepassing is, dat wil ook nog wel eens uitmaken, aangezien sommigen wel of niet kunnen inloggen kan het daar ook goed aan liggen
ik zit achter NAT en de anderen ook achter NAT

Maar GaMeOvEr heeft me geholpen. THNX DAVE :)
Het is dus een probleem @ cliëntside welke hun FTP cliënt niet goed hebben ingesteld :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Chevy454 schreef op 18 februari 2004 @ 00:17:
[...]

ik zit achter NAT en de anderen ook achter NAT

Maar GaMeOvEr heeft me geholpen. THNX DAVE :)
Het is dus een probleem @ cliëntside welke hun FTP cliënt niet goed hebben ingesteld :)
Ik had ff ge=expirimenteerd met mijn FTP client (SmartFTP) omdat ik zelf ook vaker tegen dit soort geintjes aan ben gelopen bij het draaien van mijn eigen FTP.

Ik zit zelf achter een NAT-Router, dus moet sowieso passive draaien, anders gebeurd er weinig. Echter moest ik bij zijn server (op poort 396) nog een extra setting aan zetten naast passive, namelijk : "Force Server IP for PASV mode".

Die heb ik normaliter niet nodig, maar er staat wel bij als note : "Usefull for Servers with NAT/Non-routeable IP".

Dat ik deze setting voor zijn server aan moet zetten heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat zijn server op 396 draait, dus dat mijn firewall er anders mee omgaat dan 21. :)

Aannames zijn fataal.