[ipv6] Onduidelijkheden over DNS

Pagina: 1
Acties:

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:57
Na al geruime tijd met ipv6 bezig te zijn ben ik er nu bijna uit.
Mijn tunnel met british telecom werkt op mijn gentoo(linux) router/server, radvd deelt ipadressen uit aan de windows xp hosts en deze kunnen ook ipv6 websites bezoeken (ik heb de kame turtle zien dansen 8) ) .

Nu de problemen:

probleem 1:
Mijn windows xp hosts krijgen 2 ipv6 adressen:
1 static die gebaseerd is op het macadres
1 dynamische die elke keer weer anders is

En nu blijkt dat de dynamische gebruikt wordt voor mijn hosts als ik naar buiten connect (getest met irc) hoe kan kan ik hier nu een hostname met dns aan hangen als deze steeds veranderd. Ik heb wel het een en ander gelezen over globally routable adressen en link adressen maar hoe kan ik een globally routable adres koppelen aan deze systemen (want daar is radvd toch voor)

probleem 2:
Als ik vanaf mijn server/router ga irc'en krijg ik het ipv6 adres van de tunnel en niet 1 uit mijn range en ik heb alleen een reverse dns opgezet voor mijn range dus hoe kan ik die laten resolven (forward lukt wel door er een AAAA voor te maken)

edit:
Oeps ik heb het topic in het verkeerde forum gevraagd, aub een move naar NT

[ Voor 5% gewijzigd door SiErRa op 17-02-2004 22:14 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

/4 -> /19
<!-- I&T -> NT :+ -->

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 10:36
Je moet op je XP client de 'privacy' uit zetten dan krijgt hij, als je radvd goed hebt, altijd hetzelfde ipv6.

edit:
Dus in dos box "netsh interface ipv6 set privacy disabled" typen.

[ Voor 31% gewijzigd door Gondor op 17-02-2004 22:34 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:57
ah tnx dat werkt, nu alleen nog het reverse dns verhaal van het tunnel endpoint.