Inkijkhoekprobleem bij Samsung

Pagina: 1
Acties:

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Vriend van my heeft schitterende 19inch Samsung SyncMaster 192N,
die kan je in portait stand zetten, zodat je hele lap beeld hebt, heel mooi beeld.
Zelfs onder zeer schuine inkijkhoek.
Ik heb nu net de 17inch uitvoering gekocht, maar in portait-stand neemt de inkijkhoek enorm af, als ik van een van de zijkanten kijk. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, maar het probleem blijft. :? (in gewone stand geen probleem omdat je nooit schuin van onder naar je beeld kijkt). Is dit een bekend probleem, is er iets aan te doen, of moet ik hem gewoon terugbrengen. :X

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

• Oysterhoys
Mijn adapter is niet super, maar dat kan het toch niet zijn ??

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
De inkijkhoek boven en onder is kleiner dan die van de zijkanten. In portrait mode is de inkijkhoek van de zijkanten dus kleiner. Kijk eens in de specs van de monitor, wat de inkijkhoeken zijn. Bij mijn Samsung 171p zijn de inkijkhoeken boven en onder ook kleiner dan aan de zijkanten, is heel normaal voor een tft-scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 17-02-2004 22:03 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Oysterhoys schreef op 17 februari 2004 @ 21:52:
Is dit een bekend probleem, is er iets aan te doen, of moet ik hem gewoon terugbrengen. :X
Is niks aan te doen. Is gewoon een beperking van TFT's al hebben sommige types er (veel) meer last van dan anderen. Misschien moet je gewoon eens kijken of een ander type beter bevalt.

• Oysterhoys
Volgens specs zou die verticaal en horizontaal 170 graden moeten hebben !!
Het is ook alleen van onde bij gewone stand, of dus van rechts als ik hem 'portrait'.
Ook die 19inch , zelfe type, alleen groter, van een vriend heeft er totaal geen last van.Driver is ook goed geinstalleeerd. :|

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens specs zou die verticaal en horizontaal 170 graden moeten hebben !!
Specs zijn niet zaligmakend.
Ook die 19inch , zelfe type, alleen groter, van een vriend heeft er totaal geen last van.
Typisch gevalletje van appels met peren vergelijken: in de 19" zit (uiteraard) een ander panel dan in de 17", dus de eigenschappen van de schermen zullen hoogstwaarschijnlijk verschillen. Als je de kwaliteit van die 19" wil omdat je maat zo tevreden is met z'n scherm kun je maar één ding doen: zo'n zelfde scherm kopen.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
ik reageer heel laat maar voor de search dan maar:
- De 192N heeft een kijkhoed van 170 graden horizontaal en 170 graden verticaal. Dat is dus echt perfect, ook in de portrait stand.
- De 172N heeft een kijkhoed van 150 graden horizontaal en 120 graden verticaal. Dat is dus minder dan de 192N, en verticaal middelmatig. Dat verklaart jouw "probleem".

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1