bulk invoer dhcp

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Ik ben op zoek naar een tooltje wat een textfile kan inlezen en aan de hand daarvan een heleboel mac-adressen aan ip-adressen kan kopellen in een dhcp-server. De server is een winnt4 domain-controller. Wie weet hier een goed tooltje voor?

Iets om een backup van de dhcp-database te maken zou ook wel handig zijn, je weet maar nooit...

[ Voor 18% gewijzigd door SirBlade op 17-02-2004 21:26 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Eenmalig of meerdere keren??? Voor eenmalige gebruik ik over het algemeen van ultraedit macro's of winbatch, maar meerdere keren dan moet je meer gaan kijken naar scripting / parsing. Kan met winbatch maar vind ik niet een van de makkelijkste dingen.

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
ik moet in 1 keer zo'n 350 adressen invoeren, later mischien zo nu en dan eentje, maar dat kan met de hand. Maar tegen 350 adressen invoeren zie ik een beetje op

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Drie mogelijkheden dan.
1 kijk of winnt4 een bestand kan importeren? zoja dan gewoon met ultraedit herschrijven.
2 kijk of winnt4 dit in het register opslaat dan gewoon een register bestand maken ( is vies )
3 kijk of je het dhcp bestand van nt4 direct kan lezen en dus veranderen ( is erg vies )

Verwijderd

een opmerking van de technet site van MS

Host: Chris (Microsoft)
Q: where could I get a script to add multiple mac addresses to my reservation pool?
A: Depends on how you are acquiring the MAC addresses. It is a simple operation to add a reservation using the NETSH DHCP helper.

daar moet vast meer info te vinden zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:42:
een opmerking van de technet site van MS

Host: Chris (Microsoft)
Q: where could I get a script to add multiple mac addresses to my reservation pool?
A: Depends on how you are acquiring the MAC addresses. It is a simple operation to add a reservation using the NETSH DHCP helper.

daar moet vast meer info te vinden zijn
Helaas slaat bovenstaand document op Win2k3 en volgens mij niet op NT4.

Ik heb vorig jaar stage gelopen bij Fontys Hogescholen. Daar maakten ze ook gebruik van een tooltje om semi-automatisch mac adressen aan IP nummers te koppelen.

Ik heb alleen geen idee meer hoe dat tooltje heet.

Maar er huppelt vast wel een mede tweaker rond bij Fontys (afdeling TI rachelse molen ehv) die dat even na kan vragen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zelf zoeken is er tegenwoordig nie meer bij, hè?
Straight from the horse's mouth:
How to Use the Dhcpcmd.exe Tool Included with Support Tools
How to: Export the Contents of a DHCP Database Into a Text File

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1