Toon posts:

[HL]Compaq Armada 1590DT Handleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb hier een Compaq Armada 1590DT waarvan ik de handleiding nodig heb om in de bios te komen... Ik weet niet precies hoe die dingen in elkaar steken want het enige wat er in beeld komt te staan is de Mem test, That's it.

Tevens, wil ik ook graag weten hoe je overbodige services uitzet in W2k, sinds dit lappie maar voor Mail / messenger / internet / simpele spelletjes wordt gebruikt. W2k vindt ik het stabielste tot nu toe, maar Deze is ge-upgrade'd van nt 4.0 naar 2k, dus dit staat er al meer dan 7 jaar op :P

Dus, ik zoek ook een tool om unused DLL's mee te verwijderen (system mechanic al geprobeerd, maar helpt niet echt)

Specs:

P166mmx,
82mb ram
2.1gb HD, 2mb Video etc etc...
W2k Pro.

Verwijderd

als ik mij niet vergis moet je wanneer er opgestart word en het aantal free ram word gecheckt op F9 drukken (nadat de ram is gecheckt) en dan kan je in het bios

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 21:20 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 15:58
bij het compaq scherm
wit puntje rechts boven
dan op F10 drukken
je krijgt een soort windows 3.11 interface
deze staat op een verborgen partitie - deze niet verwijderen anders kom je niet meer in de bios!!

als deze weg is kun een soort recovery diskette downloaden van de compaq (hp) site. (als ze er nog opstaan)

en een guide voor de services

http://www.blackviper.com/WIN2K/servicecfg.htm

[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 17-02-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op 17 februari 2004 @ 21:23:
bij het compaq scherm
wit puntje rechts boven
dan op F10 drukken
je krijgt een soort windows 3.11 interface
deze staat op een verborgen partitie - deze niet verwijderen anders kom je niet meer in de bios!!
Ik krijg helemaal geen boot logo/compaq logo nix,, alleen een mem test en dan het w2k balkje...

F9 / F10 werkt ook niet, hij start gewoon vrolijk door...

Bedankt voor die link ;)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 15:58
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:38:
[...]

Ik krijg helemaal geen boot logo/compaq logo nix,, alleen een mem test en dan het w2k balkje...

F9 / F10 werkt ook niet, hij start gewoon vrolijk door...

Bedankt voor die link ;)
dan bij de memtest vermoed ik.. maar als F10 niet werkt zal die bootpartitie weg zijn vermoed ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ack! Hoe krijg ik die bootflop met bios ? (teminste, waar kan ik die nog vinden...)
HP biedt idd geen ondersteuning meer aan voor Oude laps en wil gewoon nog wat extra's kunnen tweaken ;)

Meeste, overbodige services zijn uitgezet en scheelde 8mb :D

Nu alleen nog die Lost / unused dll's eraf knikkeren (nee, heb geen w2k installatie cd hier liggen)
Pagina: 1