Toon posts:

Geen USB2, maar USB1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT3 Ultra2 moederbord met daarop, volgens de handleiding,
6 USB2 aansluitingen.
Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik mijn externe HD aan de computer hang, dan meldt Windows dat er een snel opslag apparaat op een trage usb hub is aangesloten. Mijn data overdracht snelheid ligt ook tussen de 666 en 1000 kb/sec.
Dit is volgens mij veel te traag voor USB2.
Nu heb ik SP1 geinstalleerd maar dat hielp niets.
Ook de drivers van MSI lijken niet te werken. Volgens Windows zijn de poorten wel aanwezig maar niet in gebruik, terwijl ik alle usb poorten bezet heb met diverse apparaten zoals scanner, printer, webcam enz. en ook deze lijken op usb1 snelheid te werken.

wie helpt mij van dit probleem af?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 20:29:
Ik heb een MSI KT3 Ultra2 moederbord met daarop, volgens de handleiding,
6 USB2 aansluitingen.
Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik mijn externe HD aan de computer hang, dan meldt Windows dat er een snel opslag apparaat op een trage usb hub is aangesloten. Mijn data overdracht snelheid ligt ook tussen de 666 en 1000 kb/sec.
Dit is volgens mij veel te traag voor USB2.
Nu heb ik SP1 geinstalleerd maar dat hielp niets.
Ook de drivers van MSI lijken niet te werken. Volgens Windows zijn de poorten wel aanwezig maar niet in gebruik, terwijl ik alle usb poorten bezet heb met diverse apparaten zoals scanner, printer, webcam enz. en ook deze lijken op usb1 snelheid te werken.

wie helpt mij van dit probleem af?
voor zover ik weet is er usb 1.1 2.0 en 2.0 high speed en zijn 2.0 (non high speed) gewoon gerelabelde 1.1 chips om de voorraad kwijt te raken maar ik kan het mis hebben

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Is het niet zo dat als je dus meerdere apparaten erop aangesloten heb hij langzamer word??

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, wel met het gewone ultra aru bordje. alle drivers al geprobeerd, sp1 enzo. Met men nieuw asusbordje lukte het wel na sp1. Is wel klote. Zou dus ook wel graag een oplossing vinden, aangezien men scanner en usb stickje usb 2 zijn.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ik heb zo'n KT3 aru gehad, was volgens mij eerst SP1 en daarna handmatig de drivers toewijzen........ werdt daarna netjes herkent, helaas heb nooit snelheid getest aangezien ik toen geen USB2 apparaten had.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

makje

Professioneel prutser

Vierkant228 schreef op 17 februari 2004 @ 20:45:
ik heb zo'n KT3 aru gehad, was volgens mij eerst SP1 en daarna handmatig de drivers toewijzen........ werdt daarna netjes herkent, helaas heb nooit snelheid getest aangezien ik toen geen USB2 apparaten had.
idd, was bij ook zo.

Even in apparaatbeheer de USB controller opnieuw installeren en dan werkt het wel. Appart maar ja....

9800x3d

• vierkant228
ff opgezocht, heb hier nog wel ook een KT266pro-ru staan, zelfde manier aan de praat gebracht en snelheid okee

op mijn NForce2 plankje was het alleen kwestie van SP1 en klaar

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op 17 februari 2004 @ 20:48:
[...]

idd, was bij ook zo.

Even in apparaatbeheer de USB controller opnieuw installeren en dan werkt het wel. Appart maar ja....
Heb ik allemaal geprobeerd, maar tot nu toe geen positief resultaat.
;(

Verwijderd

Topicstarter
Zou er in het register nog foute verwijzingen staan? zoja, wie weet waar ik dan moet kijken?

• vierkant228
verwijder de usb controller (alles)
zorg dat SP1 geinstalleerd is
zorg dat je de drivers uitgepakt bij de hand hebt en reboot je systeem, moet goedgaan als je handmatig de drivers toewijst

patch usb2 - SP1
http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/viapatch.exe

[ Voor 17% gewijzigd door vierkant228 op 17-02-2004 20:58 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
1MB/s is idd USB1.1 en dat krijg je idd als je geen USB2.0 drivers geinstalleerd hebt.. Zelfde "probleem" gehad met mijn Dell D600..

Chipsetdrivers al geinstalleerd?

[edit]
Neem aan dat het een VIA USB chipset opzit; alniet in de southbridge opgenomen..
Dan deze eens proberen te installeren: http://www.viaarena.com/?PageID=298#windows2

[ Voor 37% gewijzigd door Krypt op 17-02-2004 21:00 ]

Pvouput live

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

KB822603: Aanbevolen update voor Windows XP SP1
Downloadgrootte: 344 kB, < 1 minuut
Met deze update verhelpt u het probleem "Availability of the Windows XP SP1 USB 1.1 and 2.0 Update" (Engels) in Windows XP. Deze update wordt besproken in artikel 822603 in de Microsoft Knowledge Base (KB). Download deze update nu om de update voor Windows XP SP1 USB 1.1 en 2.0 te installeren. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u wellicht de computer opnieuw opstarten.

Heb je deze update ook geinstalleerd? Kan er misschien iets mee te maken hebben.

Deze site geeft meer informatie over de update:

http://support.microsoft.com/?kbid=822603

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik speciale usb2 drivers Microsoft en Via heb geprobeerd, maar of dit dezelfde zijn weet ik niet meer.
Ik ga ze eerst even proberen.

Alvast bedankt allemaal.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die update kan je via www.windowsupdate.com makkelijk installeren. Het is alleen geen essentiele update, je moet hem nog aanklikken bij Windows XP updates.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
In mijn bios (epox 8rga+) kan je kiezen of je USB 2 wilt gebruiken of dat je hem al een USB 1.1 laat lopen.

mss dat je hier wat aan hebt.
Pagina: 1