"Donkere" plek op TFT scherm van notebook

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb linksonderin iets boven de startknop een donkere plek zitten met een diameter van zo'n 3 cm. Nu zijn TFT's niet altijd even egaal belicht, maar dit heb ik eigenlijk nog nooit gezien, behalve bij mij dan.

De plek valt niet op als je er recht voor gaat zitten , dus je hoofd op de hoogte van de plek brengt, maar wel als je "normaal" naar het scherm kijkt, dus naar het midden. Het komt namelijk pas echt goed naar voren als de inkijkhoek tov de plek een beetje schuin is. En dan weer met name op witte of lichte oppervlakte. Of tewel altijd als je op GoT zit.

Ik heb de notebook nu net twee weken, en ik heb ook ineens een hotpixel (maar dat even terzijde gelaten). Heeft het zin om hierover te gaan "zeiken", ik neem sowieso morgen even contact op, maar voordat ik dat doe wil ik even weten hoe "erg" het als het ware is. Of dit dus acceptabel is of niet.
Ik zelf stoor me er overigens gruwelijk aan.

Of is er misschien iets dat ik zelf kan doen aan die plek?

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Ik zou eerst maar eens terug gaan naar de shop waar je hem vandaan hebt mischien krijg je zo een ander mee.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

Klippy

Still Game

En je weet zeker dat het niet vies is?

Ik heb ook zo'n plek, maar dat komt omdat bovenkant van de spatiebalk net het scherm raakt af en toe... Is maar heeel klein plekje, maar ik wrijf er altijd op. En dan krijg ik ook zo'n plek die jij beschrijft.

Als ik het schoonmaak is het weer helemaal weg.

Zou niet weten wat het anders moet zijn. Misschien teveel druk erop gehad ofzo?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Nee het is helaas niet vies. En teruggaan naar de shop is vrij lastig omdat ie online gekocht is. Ik kan wel contact met ze opnemen, maar dan krijg je dus weer misschien dat zij vinden dat er niks aan de hand is en dat je zelf moet opdraaien voor het heen en weer sturen

Verwijderd

zit denk ik nix anders op, wel tijdig doen.... lijkt op defect je?? wat zou ut ander kunnen zijn neem aan dat dr nix mis is met je vid kaart

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:48

w0w

Heeft het zin om hierover te gaan "zeiken", ik neem sowieso morgen even contact op, maar voordat ik dat doe wil ik even weten hoe "erg" het als het ware is. Of dit dus acceptabel is of niet.
Ik zelf stoor me er overigens gruwelijk aan.
Je zegt het zelf al; jij stoort je eraan, dus is het 'erg' genoeg om te gaan "zeiken" en een nieuwe vragen ( of reparatie maar dat lijkt me niet).
En de kosten voor het heen en weer verzenden, tja, het zal mss 20 euro (??) kosten, maar dan heb je wel weer een donkere-plek-vrij notebook

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Ik heb bij een klasgenoot gezien dat die 2 vlekken op z'n scherm had door de warmte van z'n notebook.
Ik weet niet hoe dat bij jouw laptop geregeld is, maar als de warmte naar boven toe nogal hoog is, gaan zich vlekken vormen op 't scherm.
Aangezien 't linksonder is, en daar meestal de warmte van 't notebook afgevoerd wordt, zou 't kunnen dat 't hierdoor komt.
Wat je hieraan kunt doen? Andere laptop kopen die z'n hitte afvoer huishouding beter heeft geregeld.
Pagina: 1