Hardware mpeg2 cappen Hauppauge of Leadtek

Pagina: 1
Acties:

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik heb op dit moment een hauppauge PVR350 hardware mpeg2 kaart in me PC.
Het cappen gaat met deze kaart met alle tevredenheid. Maar ik wil nu mijn systeem uitbreiden met een tweede kaart of USB apparaat. Aangezien ik meerdere programma's tegelijk wil kunnen opnemen.
Het ligt dus voor de hand om dan een hauppauge PVR250 erbij te nemen ik heb toch maar een keer een TV-out nodig.
Maar nu zag ik op de leadtek site dat die sinds kort ook een hardware pvr hebben namelijk de Winfast PVR2000 op de markt hebben. Deze kan volgens de spec zelfs bitstreams tot 15 mbit/s afleveren. De hauppauge gaat maar tot 12 mbit/s.

De leadtek heeft volgens de NL-site zelfs EPG onderstuening rechtstreeks uit de doos hebben voor de NL-markt. Dit zou een groot pluspunt zijn want nu kan ik dat alleen met lastige software.

Mijn vraag is dus eigenlijk is dit het overwegen waard of toch maar een tweede hauppauge aangezien die wel samenwerkt met WINTVCAP en dan alleen geen EPG hebben.

Weet ook iemand hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt ten opzichte van de hauppauge, deze kaart gebruikt namelijk een volledige nieuwe chipset van connextant met een philips tuner.

Ohja beide kaarten werken met MCE dus dat is geen argument.