Toon posts:

Audio codec probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds het installeren van mijn nieuwe pc (meer dan een half jaar) geen enkel probleem gehad om welke videobestand dan ook probleemloos af te spelen. Met hulp van G-Spot werd altijd snel duidelijk wat er mis ging.

Echter, sinds kort is er bij geen enkele videofile meer geluid. WMP geeft aan:

"The audio codec identified by the format tag 1 is required to play this file. To determine if this codec is available to download from the Web, click Web Help."

Ongeacht welk format (dus OOK mpeg1 video's) komt deze fout naar boven. Voor de duidelijkheid: de betreffende video's deden het allemaal prima.

In G-Spot is heel weinig te zien, alle codecs voor de films zijn geinstalleerd en g-spot geeft ook aan dat alles supported is. Het renderen (DirectShow render) gaat echter mis. Met alle video's krijg ik de volgende melding:

"0x00040242: VFW_S_PARTIAL_RENDER - Some of the streams in this movie are in an unsupported format"

Ik heb uiteraard op deze melding gegoogeld, maar er kwam bijzonder weinig nuttigs uit. Ook heb ik getracht codecs opnieuw te installeren, echter zonder succes.

Is er per abuis een codec verwijderd of ligt het aan iets anders? Iemand met ervaring en een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels het halve web afgezocht, veel mensen met een vergelijkbaar probleem, geen echte oplossingen.

Wat nog steeds heel vreemd is:

- Alle codecs zijn prima geinstalleerd (G-sport geeft 4 goede video en 4 goede audio codecs voor alle avi films)
- Ook met het programma avicodec lijkt het alsof alles prima is. Deze geeft een lijst van alle geinstalleerde codecs en hier staan gewoon alle benodigde zaken tussen.
- WMP blijft ondanks dat problemen hebben tijdens het openen van een bestand en gaat proberen een audio codec te downloaden. In WMP9 lukt dit helemaal niet, in de oude player wordt een MPEG Layer 3 decoder aangeboden en die heb ik uiteraard laten installeren. Zonder resultaat.

Het lijkt er dus op dat de players gewoon niet weten welke codec ze moeten pakken. Een probleem in de registry??

Verwijderd

Welke AC3-filter heb je geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
De v0.70b van V.Alexander. Dat is volgens mij de meest gangbare en meest up to date versie.

Maar het vreemdste is: het geldt voor ALLE bestanden. Ongeacht of ze mpeg, divx of xvid zijn. En aangezien bij de mpeg bestanden de audio niet met een mpeg layer 3 codec zijn gecompressed is het des te vreemder dat WMP ook dan op zoek gaat naar een mpeg layer3 codec.

Andere players al BSplayer kijken verder niet op of om en spelen gewoon de film af zonder geluid. Het lijkt echt of sommige codecs niet goed geregistreerd staan ofzo.

Verwijderd

Heb je wel geluid als je geen video afspeelt (mp3/wav/cda?) anders is misschien je geluidskaart kapot of zijn driver brak. Al geprobeert drivers van je geluidskaart te herinstalleren?

Verwijderd

Topicstarter
Jep, verder geen enkel probleem. Winamp speelt met de ingebouwde MP3 codec gewoon alles prima af. En het vreemde is: 2 weken geleden werkte ALLE formaten nog prima. Het lijkt alsof er iets dubbel staat ofzo en de afspeel programma's niet weten waar ze de codecs vandaan moeten halen.
Pagina: 1