Toon posts:

[WIN] Computer hangt alleen in normale omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een probleem met een computer die bij me staat. Als ik in windows bezig ben dan kan ik ongeveer 5 minutten werken en dan hangt ie of reboot ie spontaan en het rare is dat ik dit alleen heb in windows dus niet in de veilige modus.
Ik heb alle hardware vervangen die te vervangen valt en ondertussen al 4 keer geherinstalleerd met windows 2K of XP.

Verder heb ik 1 keer een reboot kunnen opwekken door Media player 9 setup te openen. Dan zie ik heel even de wizzard en dan reboot ie. In veilig modus wilde hij wel goed installeren (had dit bij 2K en XP).

Mij lijkt dit een windows probleem of een heel vaag mobo probleem... heeft iemand tips of hier ervaring mee?

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

Chielos

Inno Mini Cooper

Heel vaag probleem!

Heb je wel eens in je bios gekeken hoe de tempratuur is van de CPU? Misschien dat ie er uit klapt omdat de tempratuur te hoog is. Daardoor raakt ie misschien instabiel.

Maar ik neem aan van wel omdat je alle hardware al vervangen hebt..

Andere oplossing heb ik ook niet denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Merkte dus ook dat de ventilator het niet meer deed dus die heb ik weer aan de gang geholpen en de processos is nu lekker koel. De problemen werden er alleen niet minder om dus schijnbaar liep ie al vast voor ie te warm werd.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 14:50
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 22:25:
Merkte dus ook dat de ventilator het niet meer deed dus die heb ik weer aan de gang geholpen en de processos is nu lekker koel. De problemen werden er alleen niet minder om dus schijnbaar liep ie al vast voor ie te warm werd.
Ik weet niet wat voor pc het is, maar als die ventilator een hele tijd heeft stil gestaan zou er best wat beschadigd kunnen zijn door die hoge temperaturen.

Verder kan dit echt van alles zijn. Weet je zeker dat het een reboot is en geen blauw scherm (reboot bij BSOD niet aan staan?). Als het echt een reboot is, is de voeding meestal vrij snel verdacht. Dat het dan in veilige modus niet gebeurd zou te verklaren zijn doordat alle extra hardware dan niet gebruikt wordt, wat misschien stroom kan besparen (:?).

Heb je de pc ook al eens zoveel mogelijk gestript, zodat er echt alleen nog video/mem/proc/mobo/hd in zat en vervolgens gekeken of hij nog steeds spontaan reboot?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je in veilige modus zit heb je dan al eens in de 'Event logs' gekeken ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
In de eventlogs staat helemaal niks zelfs niet dat ie een Unexpected shutdown heeft gehad... heel vaag allemaal...
Pagina: 1