3com static routes?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:29
Hallo,

Ik wil graag met een vriend van me online een spelletje spelen, alleen hij zit achter een router en we kunnen met geen mogelijkheid op elkaar connecten. We hebben allebei route add gedaan, helaas had dit geen effect. We hebben een beetje na zitten pluizen en er zou op een router iets van static routes in te stellen moeten zijn om het goed voor elkaar te krijgen. Alleen we kunnen deze optie zo gauw niet ontdekken. Het gaat om een router van 3com (office connect wireless 11G Cable/Dsl gateway .. staat erop). Heeft iemand enig idee hoe we een connectie voor elkaar kunnen krijgen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

In de config. van de router moet je opgeven dat hij bepaalde poorten (die het spel dus gebruikt) moet forwarden naar desbetreffende pc.

Zie ook "Het Grote Poortmappingsverhaal" hier ergens op GoT. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dribbel
ok maar dat "poortmappingsverhaal" gaat ons probleem toch niet oplossen of wel. Iedereen heeft het over static routes namelijk :? . En hoe kom er uberhaupt achter welke poorten het spel gebruikt?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Staat vaak in de FAQ van het spel. Anders is er altijd nog www.google.com ...
Met die static route bedoelen ze niets meer dan een poort die je met de hand zijn route toewijst... Poortmapping dus ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dribbel
hmm en er is niet een simpeler manier om mijn computer gewoon "toe te laten" op de zijne. Dus dat we gewoon een connectie kunnen maken ook met andere spellen en teamspeak enzo.

Verwijderd

naja...hier ben ik dan....ik ben de maat van dribbel die niet voor elkaar krijgt die router goed te sette...We hebben beide @home en ik heb een router...zoals je ook aan men naam kan zien. Maarja goed...ik kan geen opties vinden op mijn 3Com om een static ip in te stellen...of poorten te setten die dan automatisch naar mijn pc gaan....erg vaag...ik heb maar een paar opties..hier ff op een rijtje..

Welcome
Lan Settings
Wireless Settings
Internet Settings
Firewall
System Tools

Hierin kan ik echt onder ieder tablad helemaal nix vinden van static routes en het doorlinken van poorten...ik log gewoon in als administrator...dus moet goed zijn.

Hier ff de login msg...

Welcome to the
OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway
Version 1.02.13
You are logged in as administrator

Plz help me! :9

• Yinx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-04-2023
ik zit met precies zelfde probleem en zelfde router

Verwijderd

Ja, sorry maar hier geldt hetzelfde voor als voor het topic van Yinx. Zoek een handleiding of spit je router nog eens door.

Je zit trouwens met "static route" compleet in de verkeerde hoek. Richt je op kernwoorden als "virtual server", "napt", "portmapping", "portforwarding" etc.

En lees Het Grote Poortmappingsverhaal nog een keer door, ik krijg niet de indruk dat je het begrijpt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.