Toon posts:

Prescott ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje over de prescott core, wie heeft hem hier op het forum al ?

Ik wil namelijk een nieuwe pc gaan bouwen en nu heb ik gelezen dat de prescott in sommige benches slechter is t.o.v de northwood. maar in andere ook weer sneller. Als ik het goed heb brengt het 1 mb cache geheugen hem wat procentjes winst in de 3d toepassingen.

De rede dat de prescott slechter presteerd heeft te maken met de langere pipeline maar als hij eenmaal hoger geklocked wordt dan is het probleem opgelost (3.2+ ghz) dan zal hij normaal sneller moeten zijn als de northwood.

Nu heb ik al ergens gelezen dat door de warmte die de prescott uistoot hij slecht overclockbaar is. Maar nu wil ik dat eigenlijk van jullie weten, is er al iemand met een prescott en heeft hij hem al op 3.2Ghz lopen. Ik wil me namelijk een 2.8 Ghz halen en deze tot 3.2 overklocken.

Trouwens ik wil kiezen voor of de northwood of de prescott dus kom niet aan met kijk eens voor een amd.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20
Neem dan een Northwood Extreme of hoe die ook heten, die met meer cache. Die presteren als ik me niet vergis zoiezo beter dan de Prescott

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 18:06
ik zou opdit moment voor de northwood gaan, de presscot staat nog in de kinderschoenen en wordt zoals je al zei een stuk warmer als de northwood

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op 17 februari 2004 @ 19:12:
Neem dan een Northwood Extreme of hoe die ook heten, die met meer cache. Die presteren als ik me niet vergis zoiezo beter dan de Prescott
sorry maar dan zou ik kizen voor de Prescott op 3.4 Ghz maar zelfs deze ligt buiten mijn budget. Ik kan kiezen tussen de 2.8 Northwood of prescott.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
P.K. schreef op 17 februari 2004 @ 19:16:
ik zou opdit moment voor de northwood gaan, de presscot staat nog in de kinderschoenen en wordt zoals je al zei een stuk warmer als de northwood
Jah wij wordt warmer maar dat is wel op te lossen maar dat was ook niet echt de vraag, ik vraag me af of het hitteprobleem ook een probleem wordt bij het overcloken bij tomshardware werd gezegd van wel maar heeft iemand hier al ervaring ermee ?

Verwijderd

sorry,

ik moet me beter informeren!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 19:25 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 18:37
ja er bestaat een 2.8 gig prescot maar ik betwijfel dat hij makkelijk te overclocken is naar 3.2 gig

want hij heeft een hitte probleem.
dus als eentje als 2.8 gelabbled was dan was hij niet goed genoeg om stabiel op 3.2 te lopen dus ik denk dat die overclock moeilijk word.

(corrigeer me als ik fout zit)

• NitroX infinity
Ik denk dat je je dan moet afvragen of die paar procentjes winst in 3D applicaties de extra warmte waard is? (warmte als in meer stroom en hoogstwaarschijnlijk meer lawaaiërige cooler).
Ik zou toch voor de Northwood gaan want die kun je verder overklokken doordat ie minder warmte genereerd en dan worden die paar procentjes nog minder.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 22:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:11:
De rede dat de prescott slechter presteerd heeft te maken met de langere pipeline maar als hij eenmaal hoger geklocked wordt dan is het probleem opgelost (3.2+ ghz) dan zal hij normaal sneller moeten zijn als de northwood.
Nee, vooral niet opgelost maar gemaskeerd door klok verschil omdat Northwood niet verder mag.

Je krijgt minder bij dezelfde klok bij een hogere klok is de winst ook minder.

Je koop met 'n 3,8ghz performance verwachting maar 'n 3.75Nortwoodrated performance.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity hehe dank zij jou heb ik nog een vraag.

Hoe staat het met de geluidsproductie van de koeler van de prescott ?.

Oke het klopt wel dat hij meer stroom vreet en warmer wordt, maar volgens mij win ik wel veel performance met het extra l2 cache in bijvoorbeeld Adobe premiere of ander video bewerkings programma.

En de Ht schijnt ook verbeterd. En het gebruik van SSE3 lijkt me ook wel handig als het eenmaal gebruikt gaat worden door de software ontwikkelaars.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zelfs op 3,9GHz zal een Prescott slechter presteren op het socket 478 platform dan een Northwood die op dezelfde 3,9GHz is geclockt. De Prescott had door Intel nooit voor het huidige P4 platforum (socket 478) uitgebracht moeten worden, maar men had moeten wachten tot Socket-T / 775. Zie voor onderbouwende benches van die 3,9GHz Prescott / Northwood ook dit topic: Intel's kunstgrepen en AMD's beloftes

Pas vanaf 4 a 4,2GHz of op het Socket 775 platform zal de Prescott prijs/prestatiewijs interessant worden, nu op socket 478 niet. de Northwoods 800fsb op 3,0/3,2/3,4GHz presteren allemaal beter dan de gelijk geclockte Prescotts op zowat alle fronten.

LinkedIn
Instagram

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
De Prescott bezit wel instructies voor SSE3, maar er is geen/weinig software voor die dat ondersteunt en voor de rest is de CPU eigenlijk iets trager dan een Northwood op dezelfde kloksnelheid.

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:56
Tis even afwachten wat intel te vertellen heeft vandaag over die mogelijke hidden features van de prescott

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 18:20
Prescott core is nog niet leverbaar, afgezien van samples... eerste Q werd midden deze maand verwacht maar grotere aantallen blijken ook dan niet leverbaar te zijn. Zal pas ergens begin maart worden gok ik.

• NitroX infinity
The Source schreef op 17 februari 2004 @ 21:19:
Prescott core is nog niet leverbaar, afgezien van samples... eerste Q werd midden deze maand verwacht maar grotere aantallen blijken ook dan niet leverbaar te zijn. Zal pas ergens begin maart worden gok ik.
Intel Pentium 4 2,8GHz (800Mhz FSB, 1MB, Boxed)
Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, 1MB, Boxed)
Intel Pentium 4 3,2GHz (800MHz FSB, 1MB, Boxed)

U zei?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Even doorklikken:
Bij salland zeggen ze: "Levertijd: is onbekend"

Verwijderd

Als het dan per se een iNtel moet zijn:
Northwood of wachten op de volgende stap met verbeterde core
Iig de nieuwe socket.

(Je gaat toch geen Hot 'n Press cott kopen :X )

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Ze staan er al vast op ja :Y) Wil niet zeggen dat ze leverbaar zijn.

De Athlon 64 stond ook al lang en breed in de pricewatch, voordat ie uit was.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een mailtje gestuurd naar mycom of hij leverbaar is, dus morgen hoor ik wel iets.

maarja net werdt er gezegd van wachten op de volgende socket (en dus de koelere prescott die uit gaat komen) maarja dan kun je wel blijven wachten. Trouwens de prescott geeft maximaal 89 watt af en de northwood 69 (beide 2.8ghz). En in duitsland hebben ze de prescott 3.2 ghz op 3.7 laten draaien maar stond niet bij of hij stabiel was.

Maarja dat hij veel verbruikt dat weten we nu, en daar kun je lang over doorgaan. Maar kan iemand mij vertellen in welke aplicaties ik het echte verschil ga merken van de 1mb l2 cache en de verbeterde HT functie. ??? dus welke applicaties maken hier veel gebruik van ?

Sse 3 laat ik even buiten beschouwing wat er zijn nog niet veel applicaties die hier gebruik van maken.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Daar hebben ze reviews voor uitgevonden :Y)
Die van Aceshardware is ,zoals gewoonlijk, heel goed.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

Jabba

Firkan

Let wel de Northwoord en huidige chipsets zijn een AF en doorontwikkeld product.
zeer stabiel en snel te noemen, nooit het nieuwste kopen met alle kinderziektes er nog in.
denk dat je dit jaar nog het beste af bent met een northwoord. de prescott word pas interesant vanaf 4ghz. dus volgend jaar denk ik zo

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Bij Sudhian werden ze niet blij van de Prescott, de voeding van een SB75G2 smolt letterlijk weg.
Ze worden afgeraden om ze te gebruiken in een SFF oftewel barebone door Sudhian.
http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=494&pid=1846

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste berichtje op GOT met mijn nieuwe pc hehehe.

Heb gekozen voor de Nortwood 2.8Ghz en een micro atx bord. Het werkt allemaal heerlijk.

1 nadeel: in mijn nieuwe 17"tft scherm (iiyama E431S) zit een dood pixeltje :(
Pagina: 1