Toon posts:

windows software en linux tegenhangers.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij leuk om een topic te starten om te praten over linux tegenhangers van windows software, zoals bv gimp tegenover paintshop of autocad tegenover arcad.

Niet met de bedoeling een flameware oid op te starten maar echt discuseren over het gebruik en de verwachtingen en natuurlijk ("positieve") kritiek.
Het is dus niet de bedoeling om een opsom topic te maken met:
code:
1
2
3
psp -> gimp
3dmax/maya -> blender, softimage, houdini, maya
MSoffice  -> OpenOffice

maar echt een discusie topic met eerder genoemde zaken

Natuurlijk zou ik af moeten trappen, maar eten staat klaar ;)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

OpenOffice vs Office: ik werk veel samen met mensen die in Word bestanden typen, en dan merk je toch met complexere documenten dat de uitwisselbaarheid niet zo heel soepel is. Bovendien kan ik nog niet printen in OpenOffice dus voor veel office werk dual boot ik toch vaak even naar Windows XP

MSN/ICQ: gebruik ik nu gaim voor, werkt goed, ik vraag me alleen af of er ook een client is die (net als Trillian Pro) metacontacts kan onderhouden.

Verder voelt m'n Windows XP over het algemeen sneller aan dan m'n Debian unstable met Gnome 2.4 maar ik had nog geen zin in veel onderzoek doen naar finetunen (behalve dma aanzetten).

@ a casema user: de TS wil juist niet slechts een tabel met linux equivalenten voor windows software maar een opinie over deze equivalenten horen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 19:24 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch zie ik hier weinig anders van komen dan een opsomtopic eerlijk gezegd, als de enige aanzet die discussie moet aanmoedigen en opsomtopic moet voorkomen 'het moet geen opsomtopic worden!' is, lijkt me dat niet helemaal voldoende :)
Mocht je hierover een heel ander idee hebben, kun je natuurlijk altijd mailen, bijvoorbeeld naar nosmods@tweakers.net of mij persoonlijk.

Dit topic is gesloten.