Toon posts:

Multi pc modem wil niet (adsl lampje knippert)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na een jaartje adsl via een usb-modem wilde ik nu wel eens af van dat inbellengedoe en dacht, ik neem een e-tech multi pc modem. Maar nu heb ik het volgende probleempje:

het adsllampje blijft knipperen en er is dus geen verbinding. Het ligt niet aan de lijn want met mijn usbmodem is er niks aan de hand. Wie kan mij helpen, heb alles ingesteld zoals in de handleiding beschreven staat, maar niets helpt tot nog toe

alvast bedankt

jpm

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
''inbellen'' met adsl heeft volgens mij niets met je modem te maken. Bij chello had ik vroeger een com21 modem en hoefde ik niet ''in te bellen'' en was er altijd verbinding. Nu woon ik ergens anders en heb casema internet met een com21 modem en moet wel ''inbellen.
En zo is dat met ADSL volgens mij ook, bij het instaleren van zonnet kun je kiezen tussen dhcp en ppp, met de één moet je wel inbelllen, met de andere niet, ze hebben wel beide hetzelfde modem.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply, maar dat was geen antwoord op mijn vraag. Ik heb sinds vandaag een E-tech multi pc modem, maar het lampje van ADSL blijft hierop branden. Ik heb dus geen verbinding/connectie zegt de modem, en ik kan dus niet online ermee

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 17:54
Oke,

ff een checklist:
• Wat betekend volgens de handleiding het knipperen van het lampje?
• Op welk type verbinding staat je modem ingesteld (pppoa?) Multi PC modems kunnen meestal meerdere netwerken / protocollen aan.
• Heb je je inlognaam en paswoord goed ingevuld? (let op: bij sommige providers moet er na de inlog naam nog het type abo gezet worden (bv: user@provider.nl-lite, -basic, etc.))
• Kan je de modem bij iemand anders ff op de lijn prikken en kijken wat er gebeurd. (Ze moeten wel ADSL hebben ;) )

Ik hoop dat je hier wat mee kan en laat ff weten of het ook gelukt is. Is misschien handig voor iemand met het zelfde probleem.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Klopt, normaal is er altijd verbinding ...

Maar je moet wel eerst even de lijn goed instellen op de router, anders doet die zowiezo toch niets..

Meestal is dat meen ik ppoa en dan met de vpi/vci 8/48 instelling moet hebben.

Dit is voor een adsl abbonnement wat connected is by kpn

Ik ga ervan uit dat je dat hebt aangezien je eerst usb modem hebt.

Als je dan je gebruikersnaam en wachtwoord erbij invoert dan moet het werken.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
hallo, dank voor de reacties

Als de telefoonlijn erin zit, zou binnen 30seconden de readylampje constant moeten gaan branden (betekent dat er een goede adslconnectie is). Dit was de eerste keer het geval. Na het instellen van de verbinding pppoa, username, password etc... schrijft hij deze gegevens weg in zijn flash en reboot daarna de modem. Waarschijnlijk is er bij het wegschrijven van de gegevens iets fout gegaan, want na de reboot is het readylampje alleen maar blijven knipperen (er zou geen goede adslverbinding zijn). maar dat is niet het geval, anders zou ik nu niet online kunnen.

maar toch bedankt , modem is denk ik gewoon kapot

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 15:50
Heb je al je modem weer leeg gemaakt en helemaal opnieuw alles ingesteld? Omdat je zegt dat het lampje in het begin wel blijft branden. Misschien is er inderdaad iets fout gegaan met het wegschrijven van de gegevens. Dus even alles opnieuw doen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kijk anders even in het admin log van het modem. Daar staat precies wat er wel/niet lukt.

Verwijderd

Ik ben erg neiuwschierig wat het probleem is. Een viend had na een jaar Zonnet family het idee opgevat om een wirelees alcatel modem te installeren. Al die tijd een USB modem gehad zonder problemen, maar de Alcatel kreeg gewoon geen line sync. Lampje bleef knipperen. Na een paar dagen knoeien heeft ie de Alcatel omgeruild voor een E-tech, die wel direct werkte. De ALcatel werkte bij mij thuis wel, dus het lag aan de verbinding.

Het probleem zat waarschijnlijk in het verschil in netwerk tussen KPN en Versatel, maar we konden geen oplossing vinden. Helpdesk van Zonnet rouwens ook niet... :-(((

Verwijderd

Je hebt misschien een Annex A (Analoog) gekocht terwijl je Annex B (ISDN) nodig had. Of omgedraaid natuurlijk.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kan ook nog aan de kwaliteit van de lijn liggen..

Het komt niet vaak voor, maar soms zit er wat meer spanning op een lijn en niet alle modems kunnen daar even goed mee omspringen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Welk lampje knippert nou, is het het ready-lampje, of het adsl-lampje? Het adsl-lampje moet constant aan zijn, maar bij e-tech routers mag het ready-lampje ook knipperen (staat als ik me niet vergis op de eerste pagina van het nogal summiere "boekje" wat je erbij hebt gekregen).

Verwijderd

-Heb je ISDN of PSTN (ik denk idd dat je een verkeerde router hebt gekocht...)

Als dat wel goed is:
-Hoe knipperen de ledjes? (kleur / kleurcode)
-Wat voor usb-modem heb je?
-(wellicht overbodige vraag maar:) Heb je de boel wel goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik zal het nogmaals eens duidelijk uitleggen:

Na de aanschaf van een E-tech adsl modem router (analoog, en mijn lijn is ook analoog) had ik de boel juist aangesloten. power en ready branden dan constant rood en de eerste keer ging het adsl lampje ook na een aantal seconden branden. alles goed tot nu toe. Daarna ging ik de boel instellen op ip 10.0.0.2 en dan gaat de modem de gegevens wegschrijven naar zijn flash en rebooten. Na de reboot is het adsl lampje niet meer constant gaan branden, maar alleen nog maar gaan knipperen. Mijn grote vermoeden is dus dat er bij het schrijven naar de flash van de modem iets fout is gegaan. een reset werkt ook niet meer.

Dus:
- ik heb een juiste modem (analoog)
- de boel is correct aangesloten
- en het adsl-lampje heeft de eerste keer wel constant gebrand, maar na het instellen dus niet meer
- de modem al gereset enzo, maar niets helpt

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 20:24
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:26:
hallo allemaal,

Ik zal het nogmaals eens duidelijk uitleggen:

Na de aanschaf van een E-tech adsl modem router (analoog, en mijn lijn is ook analoog) had ik de boel juist aangesloten. power en ready branden dan constant rood en de eerste keer ging het adsl lampje ook na een aantal seconden branden. alles goed tot nu toe. Daarna ging ik de boel instellen op ip 10.0.0.2 en dan gaat de modem de gegevens wegschrijven naar zijn flash en rebooten. Na de reboot is het adsl lampje niet meer constant gaan branden, maar alleen nog maar gaan knipperen. Mijn grote vermoeden is dus dat er bij het schrijven naar de flash van de modem iets fout is gegaan. een reset werkt ook niet meer.

Dus:
- ik heb een juiste modem (analoog)
- de boel is correct aangesloten
- en het adsl-lampje heeft de eerste keer wel constant gebrand, maar na het instellen dus niet meer
- de modem al gereset enzo, maar niets helpt
Kom je nu nog wel in het menu van je router ?

Ik heb 2x zoiets gehad met een E-tech Modem/router, ik kon de router niet meer benaderen.. Er zat nix anders op dan hem op te sturen.. (Ook bij deze 2 knipperde constant 1 lampje, weet zo niet meer welke)
Hij was zogenaamd vastgelopen, zoals E-Tech dat zei.
Beide gevallen ging het om een analoge versie (blauwige kleur), beide keren hielp een reset oid niet, het lampje bleef knipperen..

De versie die ik nu heb is ok, en daar zit ook een nieuwere firmware in.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 19-02-2004 12:35 ]

Pagina: 1