[php] 1 week selecteren in mysql

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik maak een forum en wil eingelijk wel de optie maken dat mensen kunnen kiezen hoeveel topics ze zien, dus 1 week, 1 maand, etc... alleen zit ik een beetje met het probleem hoe je een week of maand uit de database selecteerd..

iemand hier die mij helpen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
SQL:
1
SELECT blaat FROM blaat WHERE date BETWEEN datum1 AND datum2

[ Voor 10% gewijzigd door TRON op 17-02-2004 17:46 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
eeeuh, aan ieder bericht een timestamp toevoegen? Vervolgens een dropdown waarin de gebruik selecteerd welke periode die wil, van het begin en eind van de periode ook de timestamp berekenen (formule heb ik wel ergens voor je) en je bent klaar?

Ons forum draai op aangepaste invision board scripts, daar zit de optie al in...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ohoh.. sorry wist niet dat het zo easy was.. heb wel even gezocht maar dit niet gevonden..

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Gebruik de date and time functies in je query om die records te selecteren die in een bepaald interval liggen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25
TRON schreef op 17 februari 2004 @ 17:46:
SQL:
1
SELECT blaat FROM blaat WHERE date BETWEEN datum1 AND datum2
Of nog beter:
code:
1
SELECT blaat FROM blaat WHERE date BETWEEN NOW() AND DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 1 WEEK)

WEEK kan je dan nog vervangen door MONTH, YEAR, DAY, etc.. voor meer detail kan je kijken bij de DATE_SUB() functie in de link die Infinitive geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html

Alle date functions van mysql.

code:
1
SELECT * FROM blaat WHERE DATE_FORMAT(date,%v) = 1 AND DATE_FORMAT(date,%Y) = 2004

Geeft alles van blaat van week 1 2004

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx mensen.. mbv BETWEEN is het probleem opgelost
Pagina: 1