[Linux] htaccess weergeven in ftp dir

Pagina: 1
Acties:

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat die .htaccess standaart worden weergegeven in de ftp dir? Ik heb al search, google en de RedHat Manual geraadpleegt kan niks vinden. Ik weet dat . files standaart als hidden worden beschouwd... Hoe kan ik dat uitzetten voor alleen .htaccess bestanden? Hier mijn specs,

webserver: Apache 1.3.29
WU-ftpd

Iemand een idee?

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Een symbolic link maken werkt wel, denk ik:

code:
1
ln -s .htaccess htaccess

Hou wel in de gaten dat je niet het orginele bestand weghaald als je de symbolic link weghaald.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Je kan als het goed is in je config instellen dat je verborgen bestanden wil zien, maar als je alleen .htaccess wilt laten zien kun je mss beter een symbisch linkje maken naar je .htaccess. Al moet je FTPServer dan wel simbolische linkjes volgen zodat je niet alleen een linkje van je FTP afhaalt. :p

Wel opletten dat je niet een file over je htacces linkje heen upload! Je kan de .htacces downen door het linkje te kiezen en bij uploaden moet je gewoon een .htacces file uppen.
edit:
Sjit, daar is silentsnake toch ff 1 hele minuut sneller!

[ Voor 30% gewijzigd door Mac_Cain13 op 17-02-2004 18:06 ]

• RutgerLAN
hmm, zal beide eens proberen :P

• RutgerLAN
RutgerLAN schreef op 17 februari 2004 @ 18:12:
hmm, zal beide eens proberen :P
Die eerste reply lukt niet... Ik krijg geen .htaccess files te zien.
Voor die tweede reply weet ik niet helemaal wat je bedoelt... Ben ook nog niet zover met Linux. :*)

• Mac_Cain13
Het laten zien van verborgen bestanden in je config, daarvoor moet je ff de documentatie van je FTP server voor opzoeken.

Mijn 2e tip was dus een symbolisch linkje maken zoals silentsnake ook voorstelde. Let er wel op dat je dat commando in de directory uitvoerd waar de .htacces instaat. Anders krijg je vette errors terug en je krijgt dan geen .htacces te zien maar een htacces die 'door verwijst' naar je .htacces.
offtopic:
Cool, iemand die zichzelf kwoot ;)
Maar je mag ook je post editten hoor, probeer dit knopje eens: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

• RutgerLAN
Mac_Cain13 schreef op 17 februari 2004 @ 18:48:
Het laten zien van verborgen bestanden in je config, daarvoor moet je ff de documentatie van je FTP server voor opzoeken.

Mijn 2e tip was dus een symbolisch linkje maken zoals silentsnake ook voorstelde. Let er wel op dat je dat commando in de directory uitvoerd waar de .htacces instaat. Anders krijg je vette errors terug en je krijgt dan geen .htacces te zien maar een htacces die 'door verwijst' naar je .htacces.
offtopic:
Cool, iemand die zichzelf kwoot ;)
Maar je mag ook je post editten hoor, probeer dit knopje eens: [afbeelding]
Dit werkt wel met de command ¨ln -s .htaccess htaccess¨ maar goed, als ik dat voor al die .htaccess files moet doen die ik heb dan ben ik morgen eigenlijk nog niet klaar... :)
Ik had ook al ff in Webmin gekeken naar de opties die WU-ftpd gaf voor de .htaccess. Goed, daar stond ook niks bij (helaas). Iemand misschien nog een idee? :+

• Mac_Cain13
Hmm, die symlink werkt dus wel, maar is te veel werk. Dan moet je dus ff scripten :+ Ik weet niet hoeveel je er hebt en hoe de map structuur is die je door moet worstelen, maar een shellscriptje moet in sommige gevallen prima werken :)

Helaas zou ik geen andere oplossing weten.
edit:
@DutchTSE: Volgens mij wil ie die .htaccess op zijn FTP laten zien, of bedenk ik dat nou de hele tijd fout :? Nu ik de TS nog eens lees begin ik ineens te twijvelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mac_Cain13 op 17-02-2004 20:11 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hmmm apache is standaard zo ingesteld dat hij .htaccess niet laat zien, ff in je apache config kijken dus
Pagina: 1