[XFree86] Fatal server error: Module load failure

Pagina: 1
Acties:

• Mountainman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 08:35
Oke dit is mijn eerste poging met een non-windows systeem en ben ook ultra noob hierin. Ik heb geprobeerd Debian te installeren maar hang vast bij het opstarten van x.

De foutmelding is:

(II) Loading /usr/X11R6/lib/modules/fonts/libxtt.a
Duplicate symbol TT_FreeType_Version in /usr/X11R6/lib/modues/fonts/libxtt.a:xttmodule.o
Also defined in /usr/X11R6/lib/modules/fonts/libfreetype.a

Fatal server error:
Module load failure

Omdat ik nog niet zo wegwijs ben op dit gebied heb ik naar vanalles gezocht maar kon niks vinden, hopelijk kan een meer erveren gebruiker mij helpen :) . Nogmaals sorry voor het uber-noob gehalte!

PSN: ChrisCalculus

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Als je nog helemaal geen ervaring heb met Linux zou ik je toch aanraden om een makkelijkere distrubitie te nemen zoals Mandrake.

En zonder enkele gegevens komen we nergens. Post eens je /etc/X11/XF86Config. (Ik weet niet zeker of hij daar staat). Ook moeten we op z'n minst een hardware overzicht hebben.

Verwijderd

@sillent snake?
Waarom in dit geval een hardware overzicht? Het is duidelijk een software probleem mbt de fontmodules (dubbel?) en een hardware overzicht zou hier weinig helpen om het probleem te traceren (jmo).

Het posten van de configfile is zekers wel er handig /etc/X11/XF86Config of /etc/X11/XF86Config-4 (dit nagelang hoe debian hiermee omgaat).

• silentsnake
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 18:23:
@sillent snake?
Waarom in dit geval een hardware overzicht? Het is duidelijk een software probleem mbt de fontmodules (dubbel?) en een hardware overzicht zou hier weinig helpen om het probleem te traceren (jmo).
Als hij een foutje in z'n XF86Config heeft staan met betrekking tot hardware dan is het wel zo handig om te weten wat voor video kaartje hij erin heeft he? :)

Verwijderd

Heeft er niets mee te maken in dit geval ;)
Het enige wat hij hoeft te doen is zorgen dat de "xtt" module niet ingeladen word door deze bv te verwijderen. (of freetype natuurlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 18:32 ]

• Mountainman
Hardware @ p2 450, Diamond Viper 550 (agp), 128 mb mem pc100, 2 cdroms + dvd drive op een adaptec scsi adapter.

• Mountainman
oke, ik heb freetype verwijderd alleen nu krijg ik m'n oude error weer terug:

(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.

Fatal server error:
no screens found

dit terwijl ik van tevoren een nieuwe config heb opgezet met:
dpkg-reconfigure xserver-xfree86

monitor is een 14" oud ding, geconfigureerd op 640x480(ook 800x600 geprobeerd) @ 8 bits kleuren (ook 16 geprobeerd) maar krijg steeds deze eroor terug.

• silentsnake
Dan zou het nogsteeds handig zijn als je je config file eens poste ;)

offtopic:
@PatBrugge

Heh, ok. Ik heb zelf nooit echt problemen gehad met XFree86 dus met problemen heb ik ook niet echt veel ervaring. Dat heb je he, als je een echt OS neemt zoals FreeBSD :P

Verwijderd

silentsnake schreef op 17 februari 2004 @ 19:50:
offtopic:
@PatBrugge

Heh, ok. Ik heb zelf nooit echt problemen gehad met XFree86 dus met problemen heb ik ook niet echt veel ervaring. Dat heb je he, als je een echt OS neemt zoals FreeBSD :P
offtopic:
zullen we hier maar geen flameware gaan houden over freebsd vs linux, heeft imo namelijk geen enkele zin

ts post je config nou eens vandaar uit is het makkelijker om te zien wat er nog meer fout gaat.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 20:40:
[...]

offtopic:
zullen we hier maar geen flameware gaan houden over freebsd vs linux, heeft imo namelijk geen enkele zin

ts post je config nou eens vandaar uit is het makkelijker om te zien wat er nog meer fout gaat.
offtopic:
XFree86 onder BSD doet niet moeilijk als je een verkeerde configuratie probeert??? :?

en je /var/log/XFree86.0.log
eventueel even de zinloze stukken eruit halen, maar als ie te lang is liever even een link posten...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• silentsnake
offtopic:
@PatBrugge

Was maar een grapje hoor, het was helemaal niet de bedoeling om over Linux te flamen

@smokalot

Vast wel, maar ik heb het tot nu toe altijd in 1x goed gedaan blijkbaar :)

• Mountainman
Ik heb volgens mij iets verkeerds gedaan waardoor ie helemaal niet meer opstart :X Iig ik ga het maar eens proberen met een wat simpeler linux based OS om er een beetje vat van te krijgen. Heel erg bedankt in elk geval!

Verwijderd

Tja als het al teveel moeite is om gewoon even inzage te geven in je XF86Config (we hebben notabene verteld waar je die kunt vinden) lijkt het me de vraag of linux uberhaupt het os is wat je zoekt. Problemen met linux kunnen nl altijd voorkomen welke distro je ook pakt (net als windows is ook linux alles behalve perfect :Y) )

@silentsnake ik weet dat het een 'grapje' was ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 22:58 ]

Pagina: 1