Athlon64 met Twinmos DDR400??

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106269

Topicstarter
hoi

Heb een Athlon64 3200 boxed met 2x512MB DDR400 Twinmos geheugen!
1 latje met Twinmos Chips en andere M-Tec!

Heb er enorm veel problemen mee wanneer ik veel van de pc vraag om de pc stabiel te houden! bij surfen en downloaden heeft hem dit wel niet!

memtest86 gaf geen enkel fout in geheugen!(1 keer een hardware reset gekregen)
prime95 gaf hardware failure bij geheugen test!

Dus waar ligt het probleem nu?
Timing settings= 2-3-3-3
Twinmos Twister pack zou perfect werken volgens iemand die dat getest had!

-=PleXuS=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99403

ik heb wel vaker gehoord en gelezen dat twinmos niet met A64 wil...moet je ff zoeken op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zelf hier een AMD64 3200 op een MSI Neo K8T mainbord met twee reepjes van 256MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) geheugen (totaal 512MB). En het werkt perfect hiero

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 12:25
pfft wat een uitroeptekens man ;)

Probeer anders ff beide reepjes apart, dan kom je er zo achter welke brak is..

Edit:
Probeer btw ook eens ff wat lossere timings,
Dit is nogal vrij heftig natuurlijk, doe ff CAS2.5 ofzo..wie weet helpt het :)

[ Voor 42% gewijzigd door Laurenz op 17-02-2004 17:43 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 19:09
twin mos is slecht geheugen ... vind ik (reden zie hier ) en let ook op de andere post ... bij veel mensen werkt twinmos niet lkkr

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:58

Ad Hox

N/A

ThaKiller schreef op 17 februari 2004 @ 17:49:
twin mos is slecht geheugen ... vind ik (reden zie hier ) en let ook op de andere post ... bij veel mensen werkt twinmos niet lkkr
Ik vind TwinMos persoonlijk erg goed. De reden dat het niet werk is wellicht omdat je een Asus K8V moederbord bezit. Daar zijn inderdaad problemen mee omdat Asus niet alle geheugens makkelijk pakt (topic: Memtest error met AMD3000+ op K8V).

Met een MSI KT8 Neo FIS2R zijn er geen problemen (tot voorzover ik weet) met het Twinmos pc3200 geheugen. Ook niet met de Dual Channel Kit.

Ik heb een tijdje geleden aan de verkoper gevraagd van een winkel, en die zei dat er twee makkelijke opties waren:

Of Asus K8V in samenwerking met Corsair (duur)
Of MSI KT8 Neo FIS2R in samenwerking met Twinmos (Dual Channel Kit) (goedkoper).

Daarom ga ik binnenkort ook voor de twee optie met een Athlon64 3000+.

EDIT: Ik heb dat topic even doorgelezen waar gezegd wordt dat Twinmos geheugen slecht is, maar bij al die mensen waar er problemen zijn, was het bij zo ongeveer dezelfde configuratie. Ik denk dat het namelijk een combinantie van factoren is, en dat Twinmos onder sommige omstandigheden goed werkt. Dus bijvoorbeeld bij dat MSI moederbord voor de Athlon 64.

[ Voor 16% gewijzigd door Ad Hox op 17-02-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Yep. TwinMos met MSI K8T NEO werkt perfect.
Al maanden 100% stabiel

1 x TwinMos PC3200 (CL 2.5) 512MB
M2G9J16A-TT

Update: pas een 2de stick TwinMos PC3200 M2G9J16A-TT gekocht.
Hetzelfde type dus, MAAR met M-Tech chips => No go. Niet 100 stabiel te krijgen.
Na 2 uur UT2004 terug naar desktop gegooid worden is NIET stabiel (8>

Gelukkig nog om kunnen wisselen(zonder bijbetaling) voor Kingston Infineon geheugen (Asus K8V approoved) en direkt stabiel. Zelfs boven de specs (CL3, draait stabiel op CL2.5(CL2 nog niet geprobeerd))

Laatste keer dat ik TwinMos haal B) .

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 614 op 26-02-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124229

beetje laat maar ik heb een asus k8v se deluxe hiervoor heb ik het geheugen gebruikt van corsair value select deze gaf een flink wat fouten bij het installeren van windows(niet bij de memtest68).
Nu heb ik 2x 512 MB Twinmos besteld die op de site staat van Asus, nu hoor ik verhalen dat dit geheugen ook niet goed loopt.
Nu is mijn vraag of het Twinmos geheugen die op de site staat van Asus ook niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt hierover zelf al een topic lopen :) Daarnaast geef je zelf nota bene aan dat je het geheugen reeds hebt besteld en dus binnenkort in je bezit hebt: perfect testmateriaal ;) Je kunt daarna gewoon je ervaringen posten in je andere topic.

Vrij kansloze kick, dicht dus.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 26-09-2004 21:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.