Voor een schoolproject, dat ongeveer 3 maanden duurt, zouden ik en mijn team (4 personen in totaal) ons schoolgebouw willen omzetten naar een speelbare 'level'.
Kwou 'ns polsen naar de ervaring die mensen op dit forum eventueel hebben met de verschillende game-engines en editors.
Naar ik begrepen heb, maak je de map zelf best met de editor die bij de engine hoort, terwijl je modellen kunt importeren uit de algemene 3d-pakketten zoals 3dsmax.
Welke game-engine zouden we best kiezen, rekening houdend met:
- De gebruiksvriendelijkheid van de editor die erbij hoort.
- De mogelijkheid om het gebouw er zo realistisch mogelijk uit te laten zien.
- De mogelijkheid om in onze level bots rond te laten lopen met aangepaste skin.
- De beperkte tijd die we hebben: 12 weken (tijdens de week gaan de lessen gewoon door)
De enines die ons na een paar google- en searchsessies het meest 'ok' lijken:
- die van Max Payne (editor MaxEd)
- die van Half Life (editor Worldcraft): schijnt ingewikkeld te zijn
- die van Unreal (editor UnrealED): misschien niet zo geschikt voor een real-live gebouw?
Oh ja: que leveldesign zijn we totale beginners (een level bestaande uit 1 kamer in duke nukem 3d is mijn beste prestatie op dit vlak
), we hebben wel een basisopleiding 3dsmax achter de rug.
Kwou 'ns polsen naar de ervaring die mensen op dit forum eventueel hebben met de verschillende game-engines en editors.
Naar ik begrepen heb, maak je de map zelf best met de editor die bij de engine hoort, terwijl je modellen kunt importeren uit de algemene 3d-pakketten zoals 3dsmax.
Welke game-engine zouden we best kiezen, rekening houdend met:
- De gebruiksvriendelijkheid van de editor die erbij hoort.
- De mogelijkheid om het gebouw er zo realistisch mogelijk uit te laten zien.
- De mogelijkheid om in onze level bots rond te laten lopen met aangepaste skin.
- De beperkte tijd die we hebben: 12 weken (tijdens de week gaan de lessen gewoon door)
De enines die ons na een paar google- en searchsessies het meest 'ok' lijken:
- die van Max Payne (editor MaxEd)
- die van Half Life (editor Worldcraft): schijnt ingewikkeld te zijn
- die van Unreal (editor UnrealED): misschien niet zo geschikt voor een real-live gebouw?
Oh ja: que leveldesign zijn we totale beginners (een level bestaande uit 1 kamer in duke nukem 3d is mijn beste prestatie op dit vlak