Verlengen kabel voor TFT scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een Philips 17 inch TFT scherm komt over een paar dagen ongeveer 40 meter van een computer vandaan te staan. Kan ik gewoon een High Quality kabel pakken en klaar? Of is het ook op een andere manier te doen. De monitor draait wel op 1280*1024 en waar kan ik die kabel het beste kopen netals voor het toetsenbord/muis en speakers? Ik wil er namelijk geen gezeur mee hebben over de kwaliteit. Ik heb al veel op Internet gezocht maar kon niets van ongeveer 40 meter vinden. Al kom ik maar op 25/30 meter dan is het goed want dan probeer ik het wel anders aan te leggen

Of is een KVM beter?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-07 22:16
waarom zou je in godsnaam je monitor 40 meter verderop zetten :? Maar ik heb geen idee of je dat gaat redden met een verlengkabeltje. Analoog heb je natuurlijk dat je signaalverlies krijg maar ik vraag me af of je dat met dvi ook zou hebben.

GoT a clue? Specs

Verwijderd

007BigHarry schreef op 17 februari 2004 @ 18:15:
waarom zou je in godsnaam je monitor 40 meter verderop zetten :?
Inderdaad, wat is in hemelsnaam het nut daarvan? :?

• itsalex
  • Niet online
De reden is:
er zit in de computer een backupsysteem die teveel lawaai maakt
Systeem maakt teveel lawaai dus
de computer moet in een afgesloten kast komen te staan
de computer wordt in een andere kamer gezet
de computer moet niet in de openbare ruimte worden gezet
de computer moet op een warme plek komen staan want de huidige plek is te koud
de man is niet helemaal bij zinnen want die zou er zelfs nog een betonmuur omheen bouwen maar dat heb ik even voorkomen
Als jullie nog meer redenen willen horen heb ik op voorhand.

Maar wat is jullie ervaring met bijvoorbeeld 25 meter VGA kabel en waar kan ik die krijgen?

Dit is geen geintje qua topic want was dat wel dan was ik heel erg blij dus ik moet nu een oplossing hebben zonder problemen. Mijn andere idee was gewoon een UTP kabel en een andere computer ernaast zetten en klaar maar dat wil die niet dus er moeten verlengkabel komen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar wat is jullie ervaring met bijvoorbeeld 25 meter VGA kabel en waar kan ik die krijgen?
Kort antwoord: vergeet het. In een 25 meter lange VGA kabel ga je zóveel verlies krijgen dat de beeldkwaliteit zelfs op 640x480 al volledig bagger zal zijn. Ik vraag me zelfs af of je je gewone POST scherm nog kan lezen met zo'n lange kabel. Vandaar dat je nog niet zo'n lange kabel hebt gevonden: ze zijn er eenvoudig niet.
En dan staat het hele kwaliteitsverhaal nog los van het feit dat de inductie in een 25 meter kabel tijdens een onweersbuitje hoogstwaarschijnlijk zowel je VGA kaart als je scherm zal slopen.
Conclusie: niet aan beginnen, zoek een andere oplossing.

Verwijderd

Met DVI is het zelfs al helemaal erg. Ik zou TOCH eens zoeken naar een andere manier om het ding stiller te krijgen.

Wat voor een backupsysteem gaat het om? Zoja: is het echt nodig? Zoja: een alternatief in de vorm van een DVD-Brander?

Je kan die PC héél stil krijgen, door bijvoorbeeld de fans trager te laten draaien (fancontroller), harde schijfen aan elastiek ophangen, lownoise voeding, kwaliteitskast, en zo min mogelijk CD's erin.

En anders, tenzij je HEEL gek wilt doen (lees: Zalmann kasten van bijna 1000 euro), haal je die PC maar op, zo'n ding maakt nou eenmaal wat lawaai.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom zet je niet alle randapparatuur ook bij dat systeem in de buurt voor noodgevallen, en dan een remote tool gebruiken voor alledaags gebruik.

{signature}

Verwijderd

Ik verkoop VGA HQ kabels en doe dit tot lengte's tot 30Meter... (Voor Banken etc)... over het algemeen werkt dit ok, soms moet het nog verder en zijn er speciale VGA Boosters op de markt. deze zijn niet spot goedkoop maar werken wel.

over je TB en muis kabel betwijfel ik het.

Verwijderd

Niet aan beginnen, ik heb hier 10 meter A klasse VGA kabel liggen maar beeld is zeer slecht, maar net uit te houden , op resolutie boven de 800-600 en dan nog TFT ook lijkt me dit een dikke afrader.

Kan je beter aan een marmitek kasje gaan denken.

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Bij informatique ( www.informatique.nl ) kan je analoge VGA verlengkabels tot 30 meter kopen.

30 meter kost daar overigens wel €150,- dus goedkoop is het zeker niet. Ik heb zelf 2x5 meter analoge verlengkabel aan mijn TFT zitten en dat werkt perfect.

Het feit dat men 30 meter lange VGA kabels verkoopt houdt wel in dat het gewoon goed zal werken, kwaliteit van het beeld zal natuurlijk wel afhankelijk zijn van de kwaliteit van de kabel.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Correcy me, maar marmitek kastjes werken alle met analoog video signaal (comp.) en dat wil je niet voor kleine teksten op de pc.

{signature}

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Zijn er geen oplossingen met remote-control mogelijk (Terminal services, VNC, Telnet you name it).

Voor KVM oplossingen is er een geheel op zichzelf staande markt waarin prima oplossingen te krijgen zijn. Maar het vergt een behoorlijke investering, reken op € 300 to 500.

De verlengkabeloptie zou kunnen werken als je vereisten 640x480x16 zijn maar bij 1280x1024x32 zal het alleen maar droevenis zijn. Dat Pxxsq het bij banken toepast wil ik best geloven maar dan ben ik ervan overtuigd dat de resolutie niet bijzonder hoog zal zijn. Het hangt dan vooral af van de kwaliteit van de kabel en reken dan ook maar op € 100 -200 (ja toch Pxxsq).

Hans van Zijl

• itsalex
  • Niet online
He Koraks, Heb je nog een oplossing? Of is het beste een KVM extender of zo? Of een andere computer neerzetten en die computer dan koppelen met de hoofdcomputer? Of zoiets misschien?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Nou, ik heb anders geen enkel probleem met mijn high quality 10 meter VGA kabel; prima beeld zowel op m'n oude CRT als mijn TFT. Maar aan meer dan 10-15 meter zou ik mij ook niet wagen. Er zijn toch van die VGA extender dingen op de markt voor 100 of meer meters te overbruggen middels UTP ofzo? Maar da's wel weer prijzig spul.

• koraks
  • Niet online
Of is het beste een KVM extender of zo?
Nah, kweenie, misschien werkt zoiets wel, maar het zou niet m'n eerste keus zijn.
Of een andere computer neerzetten en die computer dan koppelen met de hoofdcomputer? Of zoiets misschien?
Ja, wellicht, hangt ervanaf wat er precies met die machine gedaan wordt. Als er een of andere dikke database(server) op loopt , dan kun je dat wel op een aparte machine realiseren en die wegstoppen in, zeg, de meterkast. Hang er een afgeslankte client aan met een stuk minder power en schijven en stille temperatuurgeregelde fans, klaar! Die client die hoor je echt niet, de server biedt nog steeds de power die je nodig hebt.
Eventueel kun je de client wat optimaliseren voor bepaalde toepassingen, bv. Photoshop :)
Nouja, zo zou ik het doen, mits de applicaties het toelaten.
Er zijn toch van die VGA extender dingen op de markt voor 100 of meer meters te overbruggen middels UTP ofzo?
Ja, en ze hebben ze nog draadloos ook, ze hangen door de hele universiteit ;) Prijzig spul, denk ik, en ik weet niet of de kwaliteit een beetje ok is. Bij ons draaien ze allemaal 800x600@60Hz voor de projectoren.
Als een client/server oplossing mogelijk is, lijkt me dat eigenlijk nog eleganter. Het is zeker duurder, maar je krijgt er een hoop voor terug :)

[ Voor 23% gewijzigd door koraks op 18-02-2004 00:38 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Bel eens naar 06 software (en ja die doen meer dan alleen sw) of inmac.

Er bestaan extender kastjes die je, zoals vorige poster al aan gaf, via utp kunt koppelen.

Over het waarom je 40 meter verderop een scherm wil plaatsen zal ik niets anders zeggen dan dat die persoon zoveel wensen heeft, dat het lijkt alsof hij de directeur van het uvw is. >:)

(en als het niet kan.... )

Abort, Retry, Quake ???

• itsalex
  • Niet online
Ik denk zelf dat de beste manier dan is om een extra computer gewoon erbij te zetten die stil is en die te koppelen met die Windows 2000 computer waar een databaseop komt en dat moet volgens mij werken want ik denk dat het met VGA extender niets is.

Zelf heb ik ervaring met een KVM switch Belkin(was 300 euro) met 10M HQ kabel en dat ging goed zelfs met 1280*1024*75hz dus geen klagen, maar dit?? Hoe zouden jullie dit oplossen als geld GEEN rol speelt? Zoals ik zeg met een extra computer of zoals mijn eerste oplossing door kabel door te trekken?

Verwijderd

Belkin heeft er KVM extenders. "Belkin OmniView™ Cat5 KVM-extender " atrt# F1D084y en je kan 150 meter overbruggen. Het is oa te koop bij Adata.nl

Deze kost 325 ex BTW

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 00:54 ]

Verwijderd

als geld geen rol speelt? PC stiller maken!

Iedere keer klere end lopen om dat ding aan/uit/resetten, ugh...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 00:54 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:00
itsalex schreef op 17 februari 2004 @ 20:06:
De reden is:
[...]de computer moet op een warme plek komen staan want de huidige plek is te koud[...]
Volgens mij heb ik dat nog nooit meegemaakt. Klok hem anders iets over dan wordt het vanzelf warmer :X

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 06:46
http://startech.com/ststo...560UTP&topbar=topbark.htm

Hier heb ik goeie ervaringen mee, gebruikt aan boord van een schip om een monitor (ook TFT) op het eind van het dek aan te sturen waarvan de pc in de stuurhut staat. (ongeveer 50 meter kabel totaal)

(in dit geval ging het alleen om de monitor, maar het model van de link ondersteund dus ook ps/2 keyboard en muis)

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

als geld geen rol speelt? PC stiller maken!

Iedere keer klere end lopen om dat ding aan/uit/resetten, ugh...
Hoe veel stiller kan je je pc maken dan hem 40 meter verderop te zetten? ;)

Besides, hoe vaak zal je er naar toe moeten lopen om er fysiek iets aan te doen? Zelf heb ik mijn computer in een kamer verderop staan, aan 10 meter VGA/USB/PS2 kabel. Alles werkt perfect, zonder lawaai.
De vraag is wel hoever je PS2 en USB kan maken. Ik red mijn USB net tot 8 meter, daarna moet ik er een hub aanhangen omdat ik anders signaal verlies heb als ik het langer probeer te maken. Zelf heb ik een externe CD recorder aan (ik denk) 8 meter USB kabel hangen, zelfs dat werkt perfect. Maar 40 meter is natuurlijk wel een heel stuk verder.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maar kan DVI dan niet langer dan analoog? Ik zou toch denken dat het daar minder storingsgevoelig werkt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

MauritsvanBaerle schreef op 18 februari 2004 @ 01:03:
Maar kan DVI dan niet langer dan analoog? Ik zou toch denken dat het daar minder storingsgevoelig werkt.
Goede vraag, ik heb zelf nog nooit een lange DVI kabel gevonden. Maximaal 10 meter heb ik geloof ik wel eens gezien, maar van langer dan dat heb ik zelf nooit gehoord.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27

talin

ES-MA

itsalex schreef op 17 februari 2004 @ 20:06:
De reden is:
de computer moet op een warme plek komen staan want de huidige plek is te koud
mag ik hieruit opmaken dat je TFT wel op die koude werkplek komt te staan ??

kan me herinneren uit eigen ervaring dat TFT en werkplekken met rond de 5 graden niet echt samen gaan .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• itsalex
  • Niet online
Ja ik weet het. Ik heb een ander topic over het computer probleem gehad. Maar ik ben even bij Blackbox gaan kijken. Lekker duur natuurlijk maar je praat dan voor 30 meter voor audio, video(met ferrietkern) en toetsenbord over 600 euro. Ik heb gezegd dan doe zet ik wel een nieuwe computer neer met 2 UTP kabels en klaar. Ik maak van de computer wel een Server die dus 40m verder staat en met die andere computer naast het buro zet ik wel WinVNC op en dan ben ik er ook en zonder beeld verlies of wat dan ook. Er komt namelijk SQL op de andere computer te staan en de computer naast het buro koppel ik er wel aan anders is het niet te doen.

Ik heb hier een Asus Pundit en die gaat gebruikt voor de stille barebone worden en dan ben ik volgens mij helemaal klaar.

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Wat denk je hiervan:
http://www.avocent.com/web/en.nsf/Content/LongView

Met gewone UTP kabels....

• riemerg
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

Inderdaad, dit heb ik zelf gedaan! gewoon de video-kabel die lijkt op een ps2-poort in 2 geknipt en een stuk STP van over de 20 meter ertussengeplakt! perfect beeld. Wat meer is, zo benut je slechts 4 van de 8 draadjes in je STP kabel, de andere 4 heb ik gebruikt om analoog het geluid mee over te sturen! Bijna perfect kwaliteit zelfs, enkel versterker wat harder zetten.

Idiot outside.

• itsalex
  • Niet online
Leuk en aardig maar het moet een oplossing worden zonder problemen met een wat professioneel tintje. Met gewone UTP kabels is aardig en bedankt TSLH maar je bent gewoon boven de 500 euro kwijt met kabels en alles erbij dus voor je monitor, geluid, toetsenbord en muis. Voor 700 euro heb je een Asus P4P8X-SE met een P4 2.8 GHZ 1 MB Prescott proc, 80 gb, stille voeding, stille koeling, 512 MB DDR PC400, DVD Writer en ga zo maar door. Dan kan ik nog wel bezuinigen maar dit is een aardig voorbeeld en dan de UTP kabel kost dan maar 30 euro en je bent klaar.

• itsalex
  • Niet online
Ok wie heeft er ervaring met een CAT5 KVM Switch en wat zijn jullie bevindingen ervan? Kan de monitor op een resolutie van 1280*1024*75hz en op 1024*768*75hz werken? Ik wil ook STEREO geluid erbij. Ik heb gezocht voor review maar niets gevonden. Ik heb bij Zerosix gekeken en Blackbox maar Blackbox spreekt me het meeste aan.

• itsalex
  • Niet online
Kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan nemen. er is namelijk gekozen voor een draden oplossing maar wat is nou een KVM extender? moet je daar een KVM onder zetten? En hoe kan je het beste oplossen dus met een tb, muis, monitor en geluid?

Pagina: 1