Toon posts:

Eizo F77S met statische tik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Eizo F77S die ongeveer 1 keer per dag een tik laat horen. Dit klinkt als een statische ontlading. Hierbij wordt het beeld ook ineens groter en krimpt vrij snel weer naar normaal formaat. Voor de rest is het beeld echt zeer goed.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
degause ?
Net als wanneer je um aanzet ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:18
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:02:
Ik heb een Eizo F77S die ongeveer 1 keer per dag een tik laat horen. Dit klinkt als een statische ontlading. Hierbij wordt het beeld ook ineens groter en krimpt vrij snel weer naar normaal formaat. Voor de rest is het beeld echt zeer goed.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
dit had mijn buurman ook, het werd steeds meer en meer tot het opeens heel erg begon te tikken (paar keer in een seconde) en de monitor overleed :+

[ Voor 3% gewijzigd door joon op 17-02-2004 20:19 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 23:09

GreyGhost

Het is een spook

Even wat uitsluiten: Monitor aangesloten op een geaard stopcontact?

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen degause... dat is toch wel behoorlijk anders.
De pc en monitor zijn niet aangesloten op een geaard stopcontact. Er is wel indirect contact met mijn tuner en tv, die zijn als het goed is geaard via de kabel (toch?).
Misschien heeft het zin om de monitor open te maken en met de stofzuiger schoon te maken?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit is doorslag in je lijntrafo. Het probleem zal hoogstwaarschijnlijk steeds erger worden (steeds vaker), totdat de lijntrafo helemaal doorslaat. Vervangen van de lijntrafo is mogelijk, maar in 99% van de gevallen niet rendabel. Ga op zoek naar een nieuw scherm, zou ik zeggen.

edit:
Vanbinnen stofzuigen (kijk uit! hoogspanning!) kan soms helpen, maar meestal niet. Het is het proberen wel waard, aangezien je monitor toch min of meer ten dode is opgeschreven.

[ Voor 26% gewijzigd door koraks op 18-02-2004 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Dat de lijntrafo gaar is klinkt vrij zinnig... Ik heb zojuist de monitor open gemaakt. Hij was nauwelijk vies van binnen, ik heb een klein beetje stof weg gezogen. Ik heb met een schroevendraaier ook een paar tikken op de lijntravo gegeven (je weet maar nooit).
Ik vrees het ergste... maar als hij het nu goed blijft doen dan meld ik dat natuurlijk wel even.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals verwacht werden de problemen steeds erger... Vandaag had ik dat hij om het half uur zo'n tik gaf en ik had het vermoeden dat hij het elk moment zou kunnen begeven.
Omdat het toch wel klinkt als een ontlading heb ik het advies van GreyGhost toch maar even opgevolgd... de pc aarden. Ik dacht dat het niet zou uitmaken...
Maar de Eizo werkt nu weer 100%!!!! Het beeld zelf is ook beter geworden. Betere contrast!!!
Ik ben echt ontzettend blij nu! Ontzettend bedankt in ieder geval voor de reacties.

Ik had trouwens de monitor tweedehands gekocht, ik heb hem nu 2 weken. De 85 euro blijkt toch geen weggegooid geld te zijn.
Pagina: 1