Toon posts:

Etech Router passwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

wij, ik en mijn huisgenoten hebben een Etech router om internet op ons netwerk te delen. Nu zijn we het wachtwoord kwijt. Weet iemand dit wachtwoord of waar ik deze kan achterhalen?

Ik heb op google een lijst met default wachtwoorden voor routers gevonden maar die werken niet. Heb ook al gekeken naar passwoord crackers maar die deden het volgens mij ook niet echt.

alvast bedankt.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 17:50
Waarschijnlijk staat er geen default wachtwoord meer in... Probeer eerst eens een lompe reset (met een pen een pinnetje indrukkken aan de achter/onderkant meestal). Daarna kun je zo'n default wachtwoord proberen.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
ja dat mag dus weer niet van ze want ze zijn bang dat het netwerk anders kapot gaat |:(

vandaar dat ik op deze toer ben gegaan :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:44 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36

M-ThijZ

Riding on Rails

misschien is het mogelijk om een brute-force uit te voeren?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

BoAC

Memento mori

Welke heb je gevonden?

Mij bekend zijn: user = admin met wachtwoord = epicrouter of password.
Kom trouwens ook wel e-tech apparaten tegen zonder wachtwoord :P |:(

Enne heb je de router wel eerst gereset.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd heb er alleen 2 te pakken gehad die met een woordenlijst werken maar dat leverde helaas niks op :-(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

probeer eens als username niets in te vullen
als pasword: admin

maar waarom reset je dat ding niet gewoon.
dan staat het weer zoals in de handleiding staat.

• jaKKer
  • Laatst online: 00:20

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Als je alle instellingen opschijft die er nu instaan, en dan harde reset doet. Bij mij is me standaart wachtwoord "admin" (zonder user name) maar waarschijnlijk heb je dit al geprobeert.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd helaas werkte dat niet,

Het grote probleem is dus dat mijn huisgenoten gigantisch paranoia zijn dat het internet eruit klapt terwijl ik genoeg ervaring heb met die zooi. Dus vandaar op deze manier.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:48 ]

Verwijderd

Etech is dus
192.168.1.1
[user]: niks invullen
pass: admin

werkt dit niet moet je toch die harde reset doen, we kunnen/mogen jouw niet helpen deze beveiliging te omzeilen. Zie de faq

• jaKKer
  • Laatst online: 00:20

jaKKer

liev ;x She's on Fire

denk niet dat er dan nog veel oplossingen zijn... op proberen en proberen na.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 17:50
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:43:
ja dat mag dus weer niet van ze want ze zijn bang dat het netwerk anders kapot gaat |:(

vandaar dat ik op deze toer ben gegaan :-)
Prutsers. Het 'netwerk' gaat niet kapot. Dat krijg je alleen kapot met een schaar/kniptang/stanleymes o.i.d.

Router staat gewoon automatisch te draaien, neem ik aan. Anders moet je dat even bij je huisgenoten navragen. Is het antwoord (99% verwacht) 'weeknie', dan geldt dat jij er het meeste verstand van hebt en gewoon op die reset-knop duwt.

Anders kom je er gewoon niet in. Simpel.

(van de andere kant: waarom wil je er überhaupt in? mag dat wel van je huisgenoten?)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
moet voor school een server draaien om daar m'n multimedia presentaties op te draaien en zodat ik vanaf school op me computer kan. Dat zijn eigelijk wel de hoofdredenen

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:45:
heb ik geprobeerd heb er alleen 2 te pakken gehad die met een woordenlijst werken maar dat leverde helaas niks op :-(
Je moet ook geen een met woordenlijkst gebruiken.
Probeer wwwhack anders eens, over internet heb ik er goede ervaringen mee (lokaal iets minder) maar je kunt het altijd proberen.
om het programma op te starten moet je je systeem datum een paar jaar terug zetten (1998 werkt bijv.).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:49:
moet voor school een server draaien om daar m'n multimedia presentaties op te draaien en zodat ik vanaf school op me computer kan. Dat zijn eigelijk wel de hoofdredenen
dan zal je idd in je router moeten komen om je een poort te forwarden naar jouw pc.

Mensen biedt geen programma's aan om wachtwoorden te omzeilen/cracken want dat is niet toegestaan op GOT!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeps,

ik vrees dat ik dan maar een cursus moet gaan doen bij Emile Ratelband om die gasten te overtuigen :'(

Verwijderd

Mja, alles is wel gezegd IMO. Er blijft niets over dan een harde reset, andere methoden gaan we hier net bespreken.

Je zou als laatste middel nog even een mailtje kunnen sturen naar E-tech of zij een backdoor of ander soortige methode weten..

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.