Toon posts:

[adsl] speedtouch

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu net adsl binnen gekregen en dat werkt fijn en mooi allemaal. Maar nou kom ik er achter dat de adsl modem (speed touch 500 series) ook een ingebouwde beveiliging heeft. Is er een manier om dit uit te zetten ? Ik heb met zoeken wel informatie gevonde over een andere adsl modem waar je pptp.ini moet uploaden . Maar dat gaat bij mij modem niet op want dat is de verkeerde bestands extentie.

Alvast bedankt

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Welke beveiliging wil je precies uitzetten? Snap je vraag niet echt helemaal, maar kan aan mij liggen. :Y)

Verwijderd

Waarom zou je die uit willen zetten? Je bent graag vulnerable voor exploits etc. :?

Verwijderd

Topicstarter
De firewall die ingebouwd zit. Zodat al me poorten open staan want ik draai een servertje hiero met website. Dus als ik nu probeer me website te bezoeken dan werkt t niet omdat t word tegen gehouden door de adsl modem.

Verwijderd

Topicstarter
En ik wil het graag uitzetten omdat me vigor 2200e al heelemaal ingesteld staat naar mij zin

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:44:
De firewall die ingebouwd zit. Zodat al me poorten open staan want ik draai een servertje hiero met website. Dus als ik nu probeer me website te bezoeken dan werkt t niet omdat t word tegen gehouden door de adsl modem.
Dat gaat ook dan niet werken. Je zult toch moeten portmappen, anders komen ze niet op je webserver. :)
Dan hoef je er maar een aantal open te zetten.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Volgens mij kan je gewoon connecten met telnet 10.0.0.138

username normal
password niets

vervolgens intypen:

firewall=off

Als dat niet werkt, check dan gewoon ff je handleiding ? (denoods online)

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuut op 17-02-2004 16:46 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
firewall=off ??? waar moet ik dat dan intiepen ?

srry lees te snel

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:47 ]

Verwijderd

Zie hierboven. Je kunt ook kiezen voor de optie DMZ, waarmee alle poorten in één keer gemapt worden naar een IP-adres. Geef daar het IP van de Draytek op en je bent klaar.

Verder kun je denk ik prima met de handleiding uit de voeten, desnoods deze: http://www.speedtouch.com/pdf/st570_manual.pdf, zoals Sluuut al zegt.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.