Toon posts:

Adsl over al bestaande lijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft gevraagd of ik bij hem ADSL wil installeren. Nu is het zo dat hij op dit moment internet via de telefoon lijn (gewoon inbellen) gebruikt. Er ligt dus al een kabel van zijn computer naar zijn isdn centrale. Dit is een gewone telefoon kabel die via een telefoon stekker door de muur naar de centrale gaat. Is het mogelijk om deze lijn op de splitter aan te sluiten? op die manier hoeven er dan geen nieuwe kabels worden getrokken. Of leverd de telefoon stekker problemen op? Of is de adsl kabel anders dan de gewone telefoon kabel?

Alvast vriendelijk bedankt,

Dirk

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Telefoon stekker heeft toch maar 4 draden en ethernet 8?
Gaat volgens mij niet werken nee. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

job

Tussen de splitter en modem komt zowieso een telefoonkabel.
Maar hoe langer de kabel tussen splitter en modem hoe zwakker het signaal.
Dus maak hem niet te lang.

Heb je een snelle adsl variant, dan kan het zijn dat je kabel te lang is voor de volledige snelheid.

En tussen modem en pc moet natuurlijk utp, maar dat had je vast wel begrepen.
En verder kan je deze vraag in wel 100 topics vinden via de search.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 17-02-2004 16:40 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ja dat kan je hebt vanaf de splitter naar het modem maar 2 aders nodig alleen als het erg slechte kabel is of over grote afstand kan het problemen geven. Proberen dus.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:51

evol

hello world

De splitter moet voor het NT1 kastje geplaatst worden.
Dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
kpn lijn
   |
splitter ------- nt1 --------centrale?
   |
modem
   |
pc

Move along people. Nothing to see here.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

Waarschijnlijk is die kabel een 4-aderige kabel, je hebt dan (als we ervan uit gaan dat die kabel van de isra naar de pc loopt) 2 opties.
1. Je gebruikt rood/blauw om van isra naar splitter te gaan, legt de splitter bij de pc, en gebruikt wit/oranje om terug te gaan naar het isra / NT 1.
2. je doet de splitter bij de isra, en gebruikt de bestaande kabel om je modem te voeden. Dan heb je maar twee adertjes nodig. Is inderdaad in verband met de lengte tussen splitter en modem iets minder aan te raden dan optie 1.

[ Voor 16% gewijzigd door ralpje op 17-02-2004 16:42 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

nee dat is niet mogelijk, de splitter moet voor alle aparatuur komen, dus ook achter de isdn centrale.

wat voor modem is het eigenlijk? usb of ethernet. Als het een ethernet is, kan het misschien. Deze kun je dan op de juiste manier aansluiten voor alle aparatuur. Dan moet er het juiste type kabel liggen (utp cat 5) 8 aderig, het schijnt met 4 aders ook te werken maar of dat voor normale isdn kabel ook geldt weet ik niet. Deze zou je dan misschien kunnen gebruiken voor ethernet.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

zandpaddo schreef op 17 februari 2004 @ 16:45:
nee dat is niet mogelijk, de splitter moet voor alle aparatuur komen, dus ook achter de isdn centrale.
:?

Negen van de tien keer hangt de centrale trouwens direct bij de NT1, en hoef je dus geen extra afstand te overbruggen.
Uit de TS maak ik trouwens niet op of het ook echt om een ISDN lijn gaat, of om een analoge huiscentrale?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

ralpje schreef op 17 februari 2004 @ 17:02:
[...]

:?

Negen van de tien keer hangt de centrale trouwens direct bij de NT1, en hoef je dus geen extra afstand te overbruggen.
Uit de TS maak ik trouwens niet op of het ook echt om een ISDN lijn gaat, of om een analoge huiscentrale?
Ga er maar vanuit dat hij een ISDN aansluiting heeft met een ISDN/analoge telefooncentrale. Dus dan wordt het:
ISRA>spitter>*>NT1>huiscentrale>##>ISDN modem
*>##>adsl modem>

* 2 aderig
## 8 aderig, waarvan 2 voor adsl en 4 voor ISDN
Pagina: 1