Overclock Blaast voeding op?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36
Ik HAD dus een werkende amd 2400+ (2000 mhz) @ 2300 mhz..... kom ik vandaag thuis. Ik denk wat is het toch verdacht stil. Dus ik wil me pc aan zetten.
hmmmmm geen stroom... :?
Blijkt dat me aardlek gesprongen is, maar jah ik denk mwa zal wel nix uit maken dus ik gooi de aardlek om en ineens BAAAAAAAAAAF.

Toen ik boven kwam was dr stank niet te harden die er uit me voeding kwam.....

nu is mijn vraag kan het zijn dat door die overclock me voeding ontplof.

en kan dat ook de rest van me hardware is opgeblazen? (ik zie nergens brandvlekken en ook was er een zekering in de voeding gesprongen. en ik zag geen vlekken op de molex kabels)

enige hulp zou fijn zijn

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:37
wat voor voeding had je
en ik neem an dat de PC aanstond toen je weg ging?

• Xeo
Bigbot schreef op 17 februari 2004 @ 16:32:
wat voor voeding had je
en ik neem an dat de PC aanstond toen je weg ging?
Ik HAD een q-tec 550 watt voeding en ja me pc stond aan

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

momania

iPhone 30! Bam!

Zal waarschijnlijk de piekspanning geweest zijn die je krijgt als je de aardlek weer aanzet.
Vind je voeding idd niet fijn.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Xeo
momania schreef op 17 februari 2004 @ 16:35:
Zal waarschijnlijk de piekspanning geweest zijn die je krijgt als je de aardlek weer aanzet.
Vind je voeding idd niet fijn.
Maar kunnen me hardeschijven daardoor kapot gaan want ik heb dr wel een werkstuk op staan enz.....

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Zoiets had ik ook gehad met een 300W codegen voeding die het niet leuk vond toen ik m'n procje op 2V zette.

Paar flitsen en een rotstank kwam er uit het ding.

Uiteindelijk heeft alle andere hardware het wel overleeft .

Gewoon een nieuwe (betere) voeding kopen dus :Y).

tvw

Verwijderd

ja voedingen willen nog wel eens de geest geven, zeker bij no-name voedingen komt dit regelmatig voor.

q-tec 550 watt is op zich niet de beste voeding maar toch zou dit natuurlijk nooit mogen gebeuren. Check eens of je niet ergens een kortsluiting hebt, en maak je voeding eens open zodat je kan zien wat er defect is.

Voor de rest zou ik alles even los koppelen en met een beetje geluk werkt de rest van je pc nog wel dan is het alleen een kwestie van nieuwe voeding aanschaffen.
Xeo schreef op 17 februari 2004 @ 16:36:
[...]

Maar kunnen me hardeschijven daardoor kapot gaan want ik heb dr wel een werkstuk op staan enz.....
met een beetje geluk werkt deze nog wel, is meestal niet het eerste wat de geest geeft in een pc. Maar goed dat weet je nooit zeker, je weet immers niet of je voeding een te hoge voltage heeft doorgegeven.. kortom effe testen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:38 ]

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Hmm ik heb ook een Qtec ... vind het geen fijn ding ... als ik me pc overclock naar 3200 mhz, dan klapt ie er na 5 uur ongeveer uit, helemaal ... ligt dus aan de voeding ..

Ga binnenkort maar een zalman / enermax ofzo kopen :) Probeer eens een tijdje gewoon je stekker eruit te halen, en die batterij ook.... misschien doet ie het daarna wel weer ... had ik ook :(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

momania

iPhone 30! Bam!

[...]

In princiepe zou alles stuk kunnen gaan ja, maar ik denk dat je voeding wel in z'n eentje de klap heeft opgevangen.
Je zult het iig even moeten testen met een andere voeding denk ik.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Xeo
momania schreef op 17 februari 2004 @ 16:37:
[...]

In princiepe zou alles stuk kunnen gaan ja, maar ik denk dat je voeding wel in z'n eentje de klap heeft opgevangen.
Je zult het iig even moeten testen met een andere voeding denk ik.
hmmz das de komende maand geen computer, ik heb geen geld meer :+

nou dat word dan wel heel hard werken

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 09:33
Vaak gaat een harde schijf niet kapot door een opgeblazen voeding, heb het zelf 2x gehad (Chieftec 360watt, en 1 noname 300watt)
en 2x heeft alles het dan ook overleefd :) is vaak dus gewoon nieuwe voeding kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Randy op 17-02-2004 16:41 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 16:19
[...]

8)7

Alsof backups niet belangrijk zijn.. Je moet ook altijd je netvoeding uit je PC trekken als je met je PC aan de gang gaat binnenin, of de spanning aan gaat zetten vanuit de meterkast... Ik denk persoonlijk dat alleen je voeding is opgeblazen en de rest nog wel werkt.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Xeo schreef op 17 februari 2004 @ 16:38:
[...]

hmmz das de komende maand geen computer, ik heb geen geld meer :+

nou dat word dan wel heel hard werken
zou zeggen spaar even goed en koop een Antec 430watt voeding kost zo'n 100 euro maar dan heb je wel een zeer goede voeding. Deze is dan ook gelijk super geschikt voor hoge OC's.

Maar waarschijnlijk kan je ook al zeer goed uit de voeten met de 330watt versie, deze heb je voor zo'n kleine 80 euro
Sluuut schreef op 17 februari 2004 @ 16:43:
[...]

8)7

Alsof backups niet belangrijk zijn.. Je moet ook altijd je netvoeding uit je PC trekken als je met je PC aan de gang gaat binnenin, of de spanning aan gaat zetten vanuit de meterkast... Ik denk persoonlijk dat alleen je voeding is opgeblazen en de rest nog wel werkt.
nou joh daar heeft de topic starter echt veel aan :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:44 ]

Verwijderd

Of je mobo en of/ hdd defect zijn ligt er helemaal aan of er geen rare spanningen aan de seundaire zijde van je voeding zijn gekomen. Ik heb al eens meegemaakt dat er 220 volt op de secundaire zijde van de voeding is gekomen... Dat heeft een hele berg schrot opgeleverd.. Meestal is een voeding echter zo geconstrueerd dat dit onmogelijk is.

In ieder geval success

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Mwah ik verwacht niet dat er iets kapot is buiten je voedinkje zelf....

/offtopic
Grappig dagje, ben ik dus niet de enige die zon ding heeft opgeblazen :). Bij mij komt het denk ik omdat ik hem gister had kortgesloten, heeftie waarschijnlijk een klap gehad ;)

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik heb zelf ooit een 300W Q-tec opgeblazen. Daarnaast waren de mosfets op m'n mobo ook doorgefakkeld, zodat ik een nieuw mobo en nieuwe voeding moest kopen. Bij mij heeft 't denk ik toen ook aan een piekspanning gelegen, omdat er iemand tegen de stop in de meterkast aantikte (zo'n automatische stop met zo'n knopje). Dat ding klapte er toen niet uit, maar 't had wel tot gevolg dat mijn pc uit en *direct* weer aan ging. Hard via de voeding zegmaar. En dat kon hij niet hebben... ;(

Om je vraag te beantwoorden: als je stevig gaat overclocken is een wat stabielere voeding geen overbodige luxe. Verder denk ik niet dat je HDD's kaduuk zijn, dat was toentertijd bij mij in ieder geval niet zo. Misschien heb je nog een andere pc om die schijf even in te hangen waar je werkstuk op staat? :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Ik had in de tijd van de 1GHz AMD's mijn procesor op flink opgeklokt, en had een van de snelste GF256 kaartjes + 3HD's. Zo heb ik 3 voedingen in een paar week opgeblazen (oude 250watters). Heb er geen kapotte hardware aan overgehouden, alleen 3 kapote voedingen :).

• Xeo
Ehm om dan maar ff door te gana op mijn probleem....

ik wil een stille voeding en ook meteen een goede.
wat kunnen jullie mij aanraden??

1 Zalman ZM400A-APF ( 400 watt, en stil?)
2 ATX 430Watt Antec TruePower (al aangeraden in dit topic)
3 Tagan TG480-U01 480W PSU (opzich wel mooi omdat hij zwart is en ik heb dr wel eens iets over gehoord)

ik zou graag jullie meningen horen

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de Zalman voeding en ben daar zeer blij mee.

-Erg stabiel.
-Genoeg vermogen
-Goed mee over-te-clocken (mijn P4 2600@3250 is rete stabiel :) )
-Zeer stil (stiller dan mijn zalman CPU koeler en 120mm papst case koeler)

Lees maar eens een paar reviews, komt altijd goed uit de test.

Suc6

• Xeo
Libido schreef op 17 februari 2004 @ 18:09:
Ik heb de Zalman voeding en ben daar zeer blij mee.

-Erg stabiel.
-Genoeg vermogen
-Goed mee over-te-clocken (mijn P4 2600@3250 is rete stabiel :) )
-Zeer stil (stiller dan mijn zalman CPU koeler en 120mm papst case koeler)

Lees maar eens een paar reviews, komt altijd goed uit de test.

Suc6
_/-\o_ kijk daar heb ik wat aan, ik zal eens wat reviews gaan door spitten :+

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Xeo schreef op 17 februari 2004 @ 17:58:
Ehm om dan maar ff door te gana op mijn probleem....

ik wil een stille voeding en ook meteen een goede.
wat kunnen jullie mij aanraden??

1 Zalman ZM400A-APF ( 400 watt, en stil?)
2 ATX 430Watt Antec TruePower (al aangeraden in dit topic)
3 Tagan TG480-U01 480W PSU (opzich wel mooi omdat hij zwart is en ik heb dr wel eens iets over gehoord)

ik zou graag jullie meningen horen
Dat kan je prima vinden met de search op GoT, en vooral ook in dit topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 3

Aangezien er al compleet is afgeweken van de topicstart/titel, gaat deze dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.