Toon posts:

Bottleneck

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een serieuze vraag.

Stel je wilt 3 PC's het Internet opschoppen.
Je hebt kabel (leuk, alleen het is Casema.. :( ) en alles is goed geinstalleerd.

Wat is nu de bottleneck in je Internet verbinding.

Is dit:

Je systeem waar de modem aanhangt?
(onder het mom: hoe sneller, hoe beter)

Het OS dat je systeem (met modem) draait?
(mag volgens mij weinig verschil uitmaken, gezien het feit dat alles via de seriele poort wordt ingelezen en meteen via het netwerk wordt verspreid, maar goed, wie het weet mag het zeggen)

Of je ISP?
(onder het mom van: neem nooit Casema)

Of.... is er iets anders wat de boel enorm kan vertragen?
(Bijv. Sygate, AtGuard etc etc etc.)

Verwijderd

Volgens mij is de traagste link in je systeem , uitgezonderd van Casema, de serieele link naar je kabel-modem.

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee had ik ook al ja, maar ik zou graag wat ervaringen van gebruikers willen horen/delen.

Momenteel heb ik wat geexperimenteerd met Sygate onder 98 en NT, maar geen van de 2 OS-en laat een performance winst/verlies zien.

Dus dan ga je je afvragen: wat kan je Internetsnelheid nog verhogen? (Buiten het tweaken van de modem zelf dus...)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

De serieele poort kan de "snelheid" die casema heeft te bieden makkelijk aan, dus dat is ook geen probleem.
Wat betreft je firewalls en proxies weet ik het ook niet.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Gebruik zelf win95 op de deel machine, niet dat het veel uitmaakt, je hebt alleen meer ram vrij. :)

Verder zou atguard de boel kunnen remmen omdat hij de boel filtert op ads enzo.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Met @guard heb ik dus de ervaringen dat die je systeem gigantisch vertraagd, installeer dat dus zeker NIET.....

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

hqa

op de eerste plaats is theoretisch je proxy de bottleneck
in de praktijk is de bottleneck vaak te vinden bij de verbinding naar de site bv geocities: Zupertraag!
Pagina: 1