Toon posts:

[HL] Hammer Light entity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig gegaan met Hammer om een half-life map te maken. Nu lukt dit aardig alleeh blijf ik problemen houden met de belichting.

Als ik geen light entity gebruik zou de map die ik gemaakt heb donker moeten zijn, maar dat is niet zo. Alles is licht. Ook kan ik geen sfeer creeren met licht omdat de map altijd even licht is, waar ik ook licht plaats.

Nu las ik ergens dat dat komt als er LEAKS voorkomen met compilen van de map. Ik heb de logs nagekeken, zelfs demo maps gedownload maar ook hier in zijn de licht effecten niet te zien, alles is even licht.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Hoe dat precies werkt weet ik niet, heb een beetje lopen klooien met de instellingen van licht toen ik dat probleem ook had, toen werkte het opeens wel. Staat er niks over op de site van Hammer/WorldCraft?

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, behalve dat de oorzaak LEAKS kunnen zijn....

Weet je nog waar je instellingen gewijzigt hebt? De entity eigenschappen?

Verwijderd

Zoeken naar leaks dan maar (of krijg je geen leak error?) :)

Of je maakt een grote hollow box om je hele level heen, dan is je level altijd waterdicht. Niet de meeste nette oplossing, maar het kan een hoop frustratie schelen als je het gat echt niet vinden kan.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, er stonden nog 2 compilers uit in mijn setting, waardoor lichteffecten uitgeschakeld waren.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 11:20 ]