Toon posts:

Mysql database van accounts voorzien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met MySQL op windows 2000 server met IIS5 als webserver. Nou heb ik inmiddels door dat iedere user met een php script de database van een ander kan bewerken. Nu was mijn vraag hoe je die database van gebruikersnamen en wachtwoorden kan voorzien. Ik bedoel dus dat waneer iemand op m'n server bijv. PhpBB wil installeren dat hij bij instellen van de database een gebruikersnaam en wachtwoord op moet geven.

MVG,
K1

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor elke user een eigen db maken. En dan een user maken die alleen toegang heeft tot die db. Met mysql front of een ander dergelijk programma is dit eenvoudig in te stellen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
code:
1
REVOKE ALL PRIVILEGES ON 'db' FROM 'usersdienietmogen'@%;

dat zou moeten werken. er vanuit gaande dat je geen honderden databases met 1000en users hebt, is dat dus makkelijk. je moet het voor elke db dus voor totaalaantalusers-1 doen, de user waarvan de db 'is' mag immers zn privileges behouden :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zelf gebruik ik mysql control center om de boel mee te beheren. Daarmee kan je gemakkelijk users maken, rechten toewijzen enz.
Dat zou je kunnen proberen. Verder kan je via sql volgens mij ook wel users maken en rechten toewijzen en zo, maar ik zou nie weten hoe..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat zou je kunnen proberen. Verder kan je via sql volgens mij ook wel users maken en rechten toewijzen en zo, maar ik zou nie weten hoe..
offtopic:
MySQL heeft een werkelijk fantastische documentatie hiervoor. Hier staat bijvoorbeeld de syntax van GRANT en REVOKE, samen met links naar users adden en passwords zetten. Kijk dus altijd even bij de inhoudsopgave als je een bepaald commando zoekt, of ram em in de zoeck. Daarmee kom je meestal wel uit je commando probleempjes :)