Toon posts:

[2003] Waar zit "Show hidden files" in de registry?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,
Ik heb tijdens het zoeken door het forum al gemerkt dat er niet veel kennis is op dit gebied. Maar toch wil ik deze vraag ff stellen:

Ik zit met een Terminal Server 2003. Voor deze server heb ik een poging gedaan een ADM filetje te schrijven met als doel standaard hidden files niet weer te geven, jammergenoeg functioneert deze niet.

Het admscriptje is onderaan te vinden. Hij is op enabled geplaats via de group policy object editor. Toch blijkt dat hij hidden files nog steeds weergeeft. Iemand enig idee? :/

CLASS USER
CATEGORY !!Explorer_Policies

Policy !!Hidden
Keyname "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\Advanced
VALUENAME "Hidden"
VALUEON NUMERIC 2
VALUEOFF NUMERIC 1
END POLICY
END CATEGORY

[strings]
Explorer_Policies="eigen policies"
Hidden="Hide hidden files"
Hidden_Explain="Enabled hidden files will not be shown"

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 23:12

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik weet hier niets van. Maar ik weet wel iets van syntax, en daarom vraag ik mij af: moeten er niet dubbele-quotes-sluiten achter de Keyname-regel?

Forgive my ignorance. It's bliss :)

[ Voor 12% gewijzigd door _fool op 17-02-2004 15:59 ]

specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in de topic titel staat (zie ook de Windows Operated Systems policy).

Verder - wordt de policy wel applied (komt die key bij de registry te staan)?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

in Windows 2003 kun je gewoon registry keys als policy meegeven. Heb je dit eerst al geprobeerd? je kunt met een WMI policy scannen of de key bestaat zo ja sla over zo nee voer het uit.

[ Voor 32% gewijzigd door mutsje op 17-02-2004 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De adm file werkt in het opzicht dat de registry key ook werkelijk in de registry van de client verschijnt. Maar verder functioneert hij niet.

Een microsoft whitepaper legde mij uit dat als ik bijvoorbeeld de volgende key wou veranderen:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\componentname
Ik deze moest plaatsen in:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\componentname

Daarom heb ik:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
laten plaatsen in:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Advanced

Ik denk dat hier de fout ligt aangezien de client de key niet gebruikt. :'(

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar eigenlijk is je probleem dus helemaal niet dat de policie niet applied wordt - zoals je topic titel doet vermoeden, maar is het probleem dat de wijziging die je aanbrengt in de registry niet werkt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, dit is de eerste keer is dat ik met een adm file werk. Daarom hoop ik met iemand met wat meer ervaring met adm files.

Omdat ik zover ik weet alle regeltjes van het maken van een admfile heb opgevolgd. Maar het blijkt gewoon niet te werken.

Misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien?..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 14:34 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar geef eventjes antwoord op mijn vraag - je vraag gaat namelijk over het maken van een ADM file, maar schijnbaar lijkt dat goed te lukken (de registry waarde wordt weggeschreven).

Dat die registry waarde niet doet, wat jij er van verwacht is een geheel ander probleem lijkt me. Toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zeg toch dat je gelijk hebt, de titel is misschien niet nauwkeurig genoeg. Maar je moet zelf toch ook hebben opgemerkt dat als je hier iets post ze beginnen te vragen naar de meest onzinnige instellingen. Daarnaast heeft iemand die met adm files gewerkt heeft meer verstand van dit probleem dan iemand die alleen maar met de registry gewerkt heeft.

• elevator
  • Niet online

elevator

Laten we een beetje met respect praten over de mensen die je proberen te helpen :)
Ik pas je topic titel nog even aan :)

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Als je er hier niet uit komt, probeer het dan eens op het Microsoft Software Forum Network http://www.msfn.org/
Daar weten ze het waarschijnlijk wel.

Sometimes human's are...

Pagina: 1