Ik kon het weer niet laten, mijn handjes zaten weer te los, ik moest weer wat in elkaar knutselen. Omdat ik nog nooit wat met TL heb gedaan is het daar nu dus de beurt voor 
Ik had nog een stuk pvc pijp liggen wat mooi als teststuk kon dienen, zo geschiedde dus, afgelopen zondag. Zie hier mijn creatieve manier van het luchtdichtmaken van de pijp (watten) en het vasthouden van de woofer (touw). Echt profi ziet het er niet uit maar en kwam een erg mooi geluidje uit.

Daarom ben ik vanmiddag even naar de bouwmarkt gefietst om wat MDF te halen om een TL te kunnen vouwen. Inmiddels staat 'ie in de klemmen te drogen en ik hoop 'em over een half uurtje uit te kunnen proberen.

Grofweg het formaat.

TL-etje vouwen...

Lijm er tussen...

Zelfs aan de hoeken is gedacht
3
Gat voor de luidspreker van tevoren uitzagen heeft ook als voordeel dat je een verschoven stuk hout eenvoudig terug kunt drukken.

Vooraanzichtje.

En natuurlijk wat lijmklemmen om het geheel goed vast te maken.

De andere kant van het verhaal.

Ja ik shop bij de praxis (plm. 500 meter bij me vandaan).
Nu even wat technische details
Lengte van de TL is 130cm. Zonder stuffing houdt dit een tunefrequentie in van 65Hz, wat perfect overeen komt met de FS van de driver in een 18l gesloten kast (ook 65Hz dus). Zonder stuffing zal de f3 op ongeveer 65Hz komen te liggen, met een afval van 6dB/octaaf, rekening houdend met de roomgain zal het desondanks flink laag gaan. Stuffing komt er vast ook nog wel in maar eerst het spul zo maar eens testen. Kostenplaatje tot nu toe: 5,79 voor een plaatje MDF, driver lag er al (ca. 25 euro) en lijm zat er ook nog genoeg in de pot
Ik had nog een stuk pvc pijp liggen wat mooi als teststuk kon dienen, zo geschiedde dus, afgelopen zondag. Zie hier mijn creatieve manier van het luchtdichtmaken van de pijp (watten) en het vasthouden van de woofer (touw). Echt profi ziet het er niet uit maar en kwam een erg mooi geluidje uit.

Daarom ben ik vanmiddag even naar de bouwmarkt gefietst om wat MDF te halen om een TL te kunnen vouwen. Inmiddels staat 'ie in de klemmen te drogen en ik hoop 'em over een half uurtje uit te kunnen proberen.

Grofweg het formaat.

TL-etje vouwen...

Lijm er tussen...

Zelfs aan de hoeken is gedacht
3Gat voor de luidspreker van tevoren uitzagen heeft ook als voordeel dat je een verschoven stuk hout eenvoudig terug kunt drukken.

Vooraanzichtje.

En natuurlijk wat lijmklemmen om het geheel goed vast te maken.

De andere kant van het verhaal.

Ja ik shop bij de praxis (plm. 500 meter bij me vandaan).
Nu even wat technische details
Lengte van de TL is 130cm. Zonder stuffing houdt dit een tunefrequentie in van 65Hz, wat perfect overeen komt met de FS van de driver in een 18l gesloten kast (ook 65Hz dus). Zonder stuffing zal de f3 op ongeveer 65Hz komen te liggen, met een afval van 6dB/octaaf, rekening houdend met de roomgain zal het desondanks flink laag gaan. Stuffing komt er vast ook nog wel in maar eerst het spul zo maar eens testen. Kostenplaatje tot nu toe: 5,79 voor een plaatje MDF, driver lag er al (ca. 25 euro) en lijm zat er ook nog genoeg in de pot
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"