Toon posts:

[Multikabel] Download trager maar ligt niet aan hun (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een speedtest gedaan op de site van Multikabel (speedtest.multikabel.nl) en ik heb zelf een X-elerate abbo, dus dat betekent dat ik met 512KB/s max. kan downen. Voorheen kwam ik regelmatig op deze testsite en hij gaf bij de max eigenlijk altijd de 512 aan, maar sinds gisteren heb ik daar weer een downloadtest gedaan en hoevaak ik het nu ook probeer, hij blijft nu steken bij de 340/344KB/s ongeveer.

Ik heb de Helpdesk gebeld en hun deden een test op mijn verbinding maar volgens hun was alles in orde en zou het moeten liggen aan firewalls/virusscanners etc. Nu draai ik zelf geen Firewall maar heb wel Norton Systemworks 2004 Pro op mijn comp wat volgens hun ook mogelijk de boosdoener zou kunnen zijn. Ik dus mijn NAV uitgezet maar hielp niet. Toen maar eens in veilige modus gestart zonder dat NAV laad en dat maakt ook niets uit, dus ik vraag me af welke facetten van windows je download kunnen beïnvloeden want er draait geen enkel programma mee wat mijn verbinding afknijpt voor zover ik weet..

Hopelijk is mijn probleem duidelijk genoeg en kunnen jullie mij helpen ..

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

Spyware getsjekt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Misschien hebben ze wat fout ingesteld nu er overal upgrades ingesteld worden?

Verwijderd

Topicstarter
Zit ingebouwd in NAV, heb laatst nog een scan gedaan en hij vond een spyware dingetje maar is nu gewist, verder klik ik op alle 'dialoogvensters' in IE als je een onderdeel wilt downloaden standaard op NEE dus lijkt me niet dat ik dan veel risico op Spyware loop, bovendien kom ik ook niet op vage sites e.d. waar dat soort scriptjes op zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 15:55:
Misschien hebben ze wat fout ingesteld nu er overal upgrades ingesteld worden?
Tja, ze zijn wel een weekje of anderhalf terug bezig geweest maar het lijkt me dat die medewerker van MK dat ook wel weet en niet gelijk zegt dat het aan mijn PC ligt.

Nu weet ik niet wat voor een test er word uitgevoerd om je verbinding te controleren maar vaak proberen ze het toch af te schuiven op je eigen PC denk ik...want ik kan me niet voorstellen dat als ik in Veilige modus ZONDER NAV geactiveerd nog steeds een tragere download heb..

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

Heb je trouwens al eens geprobeerd om een wat groter bestand te downen en te kijken wat je dan gemiddeld trekt?
Die speedtest is niet altijd even betrouwbaar, volgens mij.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op 17 februari 2004 @ 16:45:
Heb je trouwens al eens geprobeerd om een wat groter bestand te downen en te kijken wat je dan gemiddeld trekt?
Die speedtest is niet altijd even betrouwbaar, volgens mij.
Heb bestand gedowned via de multikabel speedsite en het resultaat ligt tussen de 300/310 KB/s ongeveer (voorheen was dat zeker hoger dan 480KB/s)

Ik heb meerdere speedtests gedaan waaronder die van MK zelf, www.speedtest.nl en Mordax en allen geven ze aan dat mijn download ongeveer rond de 315/320 Kb/s ligt..
Pagina: 1