Sweex ADSL modem/router (bridging)

Pagina: 1
Acties:

• SWAT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Hoihoi, damn ik ben flink ge-irriteerd. Misschien dat jullie mij kunnen helpen :?

Dit is mijn thuis situatie:

Internet <----> ADSL modem/router <-----> PC router (smoothwall) <----> thuis LAN
ADSL modem/router IP: 192.168.2.1
PC router: 192.168.2.2
PC router: 192.168.1.1 (LAN gateway)
Thuis LAN: 192.168.1.*

Beide routers gebruiken NAT, en die van de ADSL modem/router moet ik uitschakelen ivm een VPN die ik wil draaien en daarvoor moet mijn router gebridged worden.
Op die PC router draait Smoothwall (www.smoothwall.org).

Op mijn router moet ik DESTINATION MAC, SOURCE MAC en TYPE (ethernet type) aangeven. Welke moet ik hierbij gebruiken? (WAN MAC, LAN MAC (router) of LAN MAC (ethernet-kaart in PC router)???)
En moet ik deze bridge 2x invullen? Dus ook nog ff source/destination een keertje omdraaien, zodat het 2-way kan werken?
Moet ik bij het ethernet type 0800 invullen of iets anders? Ik wil gewoon alles geforward hebben, alle poorten alles!

Als het bridgen lukt, zou die ethernet kaart in die router PC toch mijn publieke IP moeten krijgen? Hoe moet ik deze dan configgen? (static IP.. ?)
En kan ik dan ook mijn router nog steeds met 192.168.2.1 benaderen?

Verwijderd

Je moet geen gebruik maken van DMZ (alle poorten forwarden) in dit geval, je moet je modem/router instellen als network bridge. ALs het goed is heb je ergens een optie zitten waarbij je kunt kiezen tussen bijvoorbeeld NAT en Bridge of Router Mode en Bridge Mode of iets dergelijks.

Wat je dan dus in feite doet is je modem/router enkel als modem laten werken. De externe NIC van je server krijgt dan inderdaad een routable IP-adres en je kunt je modem/router waarschijnlijk nog steeds benaderen onder 192.168.2.1.

Maar eerst moet je die optie dus in je modem/router vinden en zolang je het merk en typenummer niet geeft kunnen wij je daar niet bij helpen.

• SWAT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Owja... heheh vergeten.

Sweex ADSL Modem/Router annex-a
ARTIKELNUMMER: CC300011

Maar op de site staat weinig tot geen info erover. Ik heb wel een manual CD meekregen waar een redelijk goeie manual instaat. Ik heb het ff gezipped en je kunt het hier vandaan halen (die link verwijder ik weer over een paar dagen/weken ofzo)
http://homepage.uvt.nl/~s602101/Sweex.zip

HELP ME!!!! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SWAT op 17-02-2004 22:49 ]