[Win2000] Alle users via server een achtergrond toewijzen.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Hey

Ik ben nog heel onbekend met Windows 2000. De systeembeheerder op mijn stageplek en ik zouden graag vanaf de Windows 2000 server elke week alle gebruikers een nieuwe achtergrond geven (iedereen dus dezelfde). Dit omdat dit een betere uistraling geeft (ik loop stage bij een Ford Dealer) als klanten hierheen komen. Nu heeft iedereen een andere achtergrond varrierend van Donald Duck tot de hond van de buurman enzo.

Mijn vraag is of dit te doen is met Windows 2000 server? Ik weet dat dit met Novell wel kan. En als dit kan, hoe moet ik dit dan doen?

Als je evt een website hebt met Windows 2000 tips ofzo waar je dit kan vinden, vind ik ook geen probleem. Leer ik er meteen nog andere dingen bij.

Alvast bedankt

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 15:09
Ff zoeken op Group Policy... that's what you want..

Pvouput live

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Dat kan via kix. Moet je maar eens verder kijken op kixtart.org. Gebruiken wij ook op de zaak.
SetWallpaper("\\servermap\image.jpg") moet je gebruiken...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk ook nog even bovenaan dit forum in de Howtlist, o.a. 'mutsje' hebben hier howto's voor geschreven (althans - over policies in het algemeen, en dat zoek je) :)

Zorg wel dat je altijd eerst in een testomgeving test (al is het maar een standalone PC) :)

[ Voor 23% gewijzigd door elevator op 17-02-2004 15:52 ]

• Raikkonen_WC
Ok, ik ga donderdag eens stoeien samen met de systeembeheerder. (morgen heeft die vrij :D) Kan ik me morgen iig al een beetje verdiepen in de policy's van Windows 2000. Als iemand nog iets anders weet wat belangrijk is om nog te weten van de policy's laat het me maar weten.

• Raikkonen_WC
De achtergronden lopen nu. via een Kixtart script. Mijn dank hiervoor is erg groot.

Nu heb ik een andere vraag. Wij zitten over 4 vestigingen (Hoofdvestiging draait sinds 2 weken met SDL, de andere 3 volgen nog in de komende maanden)

We hebben dus 80 pc's die elke dag dus die BMP van de server af moeten halen. Is er geen mogelijkheid om JPG's als achtergrond via dit script te laden? Of via een ander script?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 15:09
Wat heb je nu zelf al geprobeerd?
Misschien Active Desktop aanzetten en jpg als wallpaper instellen.. met een beetje zoeken had je dat zo gevonden..

Pvouput live

• Raikkonen_WC
Ik heb geprobeerd de Active Desktop aan te zetten en hem dan te laden, en dat werkte niet. Ook heb ik het script gerunt op een WIndows XP (die jpg's standaard als achtergrond kan pakken) en daar werkte het ook niet op. Daarom vroeg ik het hier eens na, misschien is dit op een andere manier wel aan de gang te krijgen?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29
Krypt schreef op 27 februari 2004 @ 12:51:
Wat heb je nu zelf al geprobeerd?
Misschien Active Desktop aanzetten en jpg als wallpaper instellen.. met een beetje zoeken had je dat zo gevonden..
En dan op een webserver het plaatje neer zetten. En dan iedere week het plaatje vernieuwen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Raikkonen_WC
mhr-zip schreef op 27 februari 2004 @ 12:56:
[...]

En dan op een webserver het plaatje neer zetten. En dan iedere week het plaatje vernieuwen.
Ook dan moeten ze hem steeds downloaden. EN juist dat download is het probleem. Want omdat alles via Digistreamers gaat, en als elke morgen 80 man inloggen, dan hebben we weer verbindingsproblemen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dan zal je dus naar een oplossing moeten waarbij het plaatje maar 1 maal distribueert - bijvoorbeeld door de background op de PC's te copieeren :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29
Raikkonen_WC schreef op 27 februari 2004 @ 13:06:
[...]

Ook dan moeten ze hem steeds downloaden. EN juist dat download is het probleem. Want omdat alles via Digistreamers gaat, en als elke morgen 80 man inloggen, dan hebben we weer verbindingsproblemen.
Ja maar van die webserver kan je evt een *.jpg nemen. En het hoeft niet perse over het vpn, maar ook rechtstreeks van internet.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Raikkonen_WC
Voor de mensen die dit ook ooit willen uitvoeren heb ik hieronder het script dat ik gemaakt heb. Het is misschien wat groot geschreven wat misschien kleiner kan, maar het werkt iig nu op dit moment.

Na elke boot wordt dus het bureaublad bepaald en wordt de screensaver ingesteld. Zonder jullie hulp was het igg niet gelukt. Dus nogmaals bedankt iedereen.

Ik hoop dat ik nog iemand een plezier kan doen met dit kixtart script

;**** Created by Raymond Smits ****

If Exist("c:\windows\week11.bmp") Del "c:\windows\week11.bmp"
EndIf
If NOT Exist("c:\windows\week12.bmp") Copy "l:\achtergr\week12.bmp" "c:\windows\"
EndIf
SetWallpaper("c:\windows\week12.bmp")

If NOT Exist("c:\windows\bogman.scr") Copy "l:\kixtart\bogman.scr" "c:\windows\"
EndIf

If @PRODUCTTYPE = "Windows XP Professional"
WriteValue
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaveActive",1,REG_SZ)
WriteValue
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaverIsSecure",1,REG_SZ)
WriteValue
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaveTimeOut",900,REG_SZ)
WriteValue
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","SCRNSAVE.EXE","c:\windows\bogman.scr",REG_SZ)
EndIf

If @PRODUCTTYPE = "Windows 98"
WriteValue
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaveActive",1,REG_SZ)
WriteValue
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaverIsSecure",1,REG_SZ)
WriteValue
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaveTimeOut",900,REG_SZ)
Run "inityme.exe change.ini c:\windows\system.ini"
EndIf
Pagina: 1