Netwerk trouble? Lengte kabel?

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
Beste mensen, ik worstel al een paar weken met mijn Netwerk!
Het ziet er als volgt uit!

Maastricht@home
|
P166 Win98 --------30m---\
AMD 700 Win98 -------2m---|--hub
486DX2/66 Win95 -15m-----/

Dus die P166 is de internet server, hier draai ik sygate om het internet te verdelen!

Nu heb ik een hele rits problemen:
- wanneer ik ping van de ene computer naar de andere is er heel vaak minimaal 25% verlies! En soms nog meer!
- wanneer ik ideale TCP/IP register instellingen gebruik voor te internetten dan is het kopieren van bestanden van de 1 naar de andere computer ontzettend traag! Als ik het dan terug zet naar de standaard instellingens gaat het bestanden versturen over netwerk vliegensvlug maar is internet op de AMD niet meer vooruit te branden!

Dit zijn mijn grootste problemen, andere vragen stel ik later nog wel! ik hoop op deze antwoord te krijgen! bvd.

Groeten Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:06

MAZZA

Barbie is er weer!

Lengte van je kabel is het in ieder geval niet. die is max 100M namelijk voor UTP cat5. Heb je de kabeltjes zelf gemaakt ? Kijk dan eens goed of de connectors goed op de kabel is aangesloten. Doe het desnoods nogmaals. En liggen ze in de buurt van electricshe apparatuur ? Dit ivm straling die de data in de kabel overhoop gooien.

• borgdaville
ik heb die stekkertjes er zelf aangedaan! En heb ik voor de zekerheid al een paar keer opnieuw gedaan! Daar ligt het volgens mij niet aan! Elektrische aparatuur? Dat zou wel kloppen! Het mijn hub ligt op een laserprinter, die natuurlijk veel straling afgeeft. Misschien dat ik daar eens iets aan moet proberen! Maar volgens mij heeft hij het ook als die printer uit is!

Verwijderd

wat voor netwerkkaartjes heb je?
ik heb ooit eens het zelfde probleem gehad (packetloss en fouten in bestanden oversturen(kon je goed horen bij mp3's ;))), opgelost door de brakke drivers te vervangen door de nieuwste

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 22:38 schreef MAZZA het volgende:
Lengte van je kabel is het in ieder geval niet. die is max 100M namelijk voor UTP cat5. Heb je de kabeltjes zelf gemaakt ? Kijk dan eens goed of de connectors goed op de kabel is aangesloten. Doe het desnoods nogmaals. En liggen ze in de buurt van electricshe apparatuur ? Dit ivm straling die de data in de kabel overhoop gooien.
100M????? waar haal je dat nou weer vandaan.... het is 185M volgens de internationale regels... op het werk hebben we kabels van rond de 200 meter en die werken allemaal perfect.

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 22:46 schreef LOD het volgende:

[..]
100M????? waar haal je dat nou weer vandaan.... het is 185M volgens de internationale regels... op het werk hebben we kabels van rond de 200 meter en die werken allemaal perfect.
UTP CAT5 kabel mag niet langer dan 90 meter zijn. Een extra 10 meter is gereserveerd voor het gebruik van patch bekabeling.
Aldus de Cisco Certified Network Administrator documentatie :)

En op uw werk gebruiken ze COAX, wat wel langer dan 100 meter kan zijn. :)

Eerst uw feiten op een rijtje zetten voordat u een reply post... :)

[TYPO :)]

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

hehehe :)

Juist.. volgens cisco moet je de UTP cat5 kabels niet langer dan 100m maken.

Enne waar ik dat vandaan haal ? Ik doe een CCNA opleiding via school. Ik leer vanaf een cisco site en een cisco boek. En daar staat het tig keer in vermeld..

Dank u :)

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 23:03 schreef MAZZA het volgende:
hehehe :)

Juist.. volgens cisco moet je de UTP cat5 kabels niet langer dan 100m maken.

Enne waar ik dat vandaan haal ? Ik doe een CCNA opleiding via school. Ik leer vanaf een cisco site en een cisco boek. En daar staat het tig keer in vermeld..

Dank u :)
Dan zitten wij op dezelfde school, bwheheh mon3aan :)

Ik zie je morgen wel in de kantoortuin :)

Verwijderd

Na enkele jaren voor systeembeheerder te hebben gespeeld, ben ik er achter gekomen dat de kabel niet langer mag zijn dan 25 meter omdat je anders te ver moet lopen.

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Simonbuikje: bwhahahaha :+ :D :+

Enne ik zit niet op het mondriaan geval? Maar ik ben een TCE slachtoffer :(

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 23:12 schreef MAZZA het volgende:
Simonbuikje: bwhahahaha :+ :D :+

Enne ik zit niet op het mondriaan geval? Maar ik ben een TCE slachtoffer :(
Joh ik doe CCNA op het Mondriaan college in Voorburg (de enigste Cisco Academy van Nederland), ik wist niet dat ze op andere scholen ook CCNA cursussen gaven. Dus vandaar... :P

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

[waaaayyyyy offtopic]
de enigste Cisco Academy van Nederland
Euhm.. d'r zijn er niet veel maar een stuk of 3. En Cisco academy is een groot woord vind ik. Het is gewoon een school met een Cisco gecertificeerde leraar.

[/waaaayyyyy offtopic]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Op woensdag 13 december 2000 22:59 schreef paniek het volgende:

[..]
UTP CAT5 kabel mag niet langer dan 90 meter zijn. Een extra 10 meter is gereserveerd voor het gebruik van patch bekabeling.
Aldus de Cisco Certified Network Administrator documentatie :)

En op uw werk gebruiken ze COAX, wat wel langer dan 100 meter kan zijn. :)

Eerst uw feiten op een rijtje zetten voordat u een reply post... :)

[TYPO :)]
Laat maar... :(

• borgdaville
Welke kaarten ik gebruik?

P166 heeft een 3COM UTP 10Mbps ISA kaartje voor de aansluiting op de Com21. Deze kaart draait op standaard Windows Drivers!
En de netwerkkaart(SMC geloof ik) van @home voor het interne netwerk! Vraag niet waarom, maar andersom werkt het niet! Deze werkt op standaard windows drivers geloof ik(moet ik anders ff checken)!

De AMD700 heeft een 3COM 10/100 mbps PCI kaartje! Deze draait op standaard windows drivers!

Op de 486 zit een goedkoop PCI 10 MBps kaartje! Met bijgeleverde drivers van fabrikant!

En de 486 heeft een goedkoop

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

hoe heb je de kleuren aangesloten op de pennetjes? Bij een netwerk kaart worden pin
1+2+3+6 gebruikt. Je moet wel zorgen dat dus de + en de - in een aderpaar zitten om overspraak te verkomen. 1=+ 2=- 3=+ 6=-

dacht ik :)

Click hier niet

Pagina: 1