[Wanado'nt] Hometime opzeggen...

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 20:13
Vanaf september of oktober 2001 heb ik een Wanadoo Hometime abonnement, waarmee je 80 uur per maand kan internet voor 33 euro per maand.

Nu ga ik volgende maand het huis uit en wilde begin december 2003 het abonnement opzeggen. Ik bellen met Wanadoo in de veronderstelling van ik heb een opzegtermijn van 1 maand. Zegt dat persoon van Wanadoo opeens van: "wilt u het abonnemnt opzeggen? Dat kan dan in oktober 2004". Ik dacht van jezus dan betaal ik voor bijna een jaar nog 33 euro per maand voor iets wat ik helemaal niet meer gebruik. Dus ik daar geirriteerd op reageren, zegt die man van: "Maar Wanadoo wil graag van de Hometime abonnementen af". Ik zeg van mooi dan kan ik dus wel opzeggen, die kerel zegt van ja dat kan dan ga ik een verzoek indienen en als u dan over een week weer belt dan hoord u hoever we zijn met uw opzegging.

Dus ik die meneer een prettige dag wensen, en heb toen opgehangen. Week later weer gebeld en daar zeiden ze van ja daag u zit er tot oktober 2004 aan vast. Dus ik melden dat meneer dieendie heeft gegezegd dat het op gezegd kon worden. Zegt die vrouw van ja dat was eerst zo maar dat is terug getrokken....

Toen schoot mij opeens in het hoofd dat de voorwaarden waren toen die tijd dat ik het abonnement nam dat ik er 1 jaar aan vast zou zitten en daarna gewoon kon opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Die vrouw dat moet ik gaan uitzoeken enzo dan bel ik u daarover terug, Natuurlijk heeft er nooit iemand meer gebeld maar ondertussen wel al 2 keer geld van mijn rekening afhalen voor iets wat ik helemaal niet meer gebruik.

Vandaag was ik zo pissed toen ik voor de derde keer een afschrift kreeg, dat ik ze weer heb opgebeld en gezegd van als ze nu niet snel een passende oplossing vinden dat ik dan iedere maand het geld laat terugboeken... (ooit eens een tip van Kassa op tv). Zegt die vrouw opeens van weet u wel wat u daarmee aanhaald, dat gaat u een hoop problemen opleveren. Dus ik weer van vind u het leuk als u nog ff bijna een jaar voor iets betalen waar je helemaal geen gebruik van maakt? Dan kan ik het geld beter ergens anders aangeven. Ja zegt ze maar ik zou daarom niet boos worden? 8)7.

Nu wil ik jullie mede GoT'ers vragen hoe ik nu het beste kan zorgen dat ik van dat verrekte abonnement afkom... ik heb de oude voorwaarden niet meer thuisliggen en van de site van Wanadoo zijn ze opeens verdwenen (had ooit nog een link van een mailtje van hun naar de nieuwe voorwaarden die van kracht gingen).

Ohjah dit staat nog op de site van Wanadoo:

3. Wat is de opzegtermijn voor mijn abonnement?

De opzegtermijn voor Wanadoo abonnementen is altijd één kalendermaand. De minimale abonnementsperiode is 12 maanden. Voor contracten afgesloten voor september 2002 kan een afwijkende minimale abonnementsperiode gelden (meestal 3 maanden voor inbelabonnementen).

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Ik heb ook een hometime abo gehad, 2jaar ofzo geloof ik.
Mijn opzegtermijn was gewoon 1 maand, ik heb het telefonisch opgezegd en kreeg een week oid later een brief terug met de bevestiging.
Ging errug netjes dus bij mij.

Ik denk dat je het beste je geld kunt terugboeken want opzegtermijn toen was gewoon 1maand.
Vriend van me had ook hometime en die heeft er ook enorme problemen mee gehad toen ie wou opzeggen tot incassobureau aan toe ;(

Succes ermee

hmmz

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
Toevallig gaan de AV net wijzigen:
Nieuwe Algemene Voorwaarden Wanadoo
Weet alleen niet of het betrekking heeft op jouw geval

//

• Binnetie
Ja dat dacht ik dus ook, zeggen ze van nee wanneer de voorwaarden veranderen dan gelden de oude niet meer, maar ik heb nooit in de voorwaarden gelezen dat ze de boel stilzwijgend gingen verlengen.

Het enige wat ik weet van die verandering was dat ze van onbeperkt 's avonds internetten terug gingen naar maximaal 80 uur per maand...

• Binnetie
DJ^ schreef op 17 februari 2004 @ 15:37:
Ik heb ook een hometime abo gehad, 2jaar ofzo geloof ik.
Mijn opzegtermijn was gewoon 1 maand, ik heb het telefonisch opgezegd en kreeg een week oid later een brief terug met de bevestiging.
Ging errug netjes dus bij mij.

Ik denk dat je het beste je geld kunt terugboeken want opzegtermijn toen was gewoon 1maand.
Vriend van me had ook hometime en die heeft er ook enorme problemen mee gehad toen ie wou opzeggen tot incassobureau aan toe ;(

Succes ermee
Hoe is dat met het incassobureau afgelopen DJ(pijltje omhoog), heb weing zin aan die grote jongens

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Binnetie schreef op 17 februari 2004 @ 15:51:
[...]

Hoe is dat met het incassobureau afgelopen DJ(pijltje omhoog), heb weing zin aan die grote jongens
Hij heeft bezwaar aangetekend, maar voordat je bezwaar kunt maken moet je eerst betalen.
Hij moest nog wat abonnee geld betalen, want hij had teveel laten storneren door de bank ofzo.
Volgens mij moest ie incl. incassokosten ongeveer 100euro betalen.

Ik heb trouwens mij hometime stopgezet per 1oktober van vorig jaar, lijkt me raar dat hun beleid nu opeens anders is. Ze kunnen namelijk niet zomaar de vw veranderen van opzegtermijn, iig niet van bestaande abonnees.

hmmz

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Dit is idd een vervelende zaak voor je.
Wat ik trouwens vreemd vind ( ik weet niet of het natuurlijk zo is) is dat je zegt dat je 33 euro per maand betaald.
Ook ik heb Hometime gehad tot ongeveer half 2002 ofzo (en toen kon je idd per maand opzeggen) en ik weet zeker dat ik toen geen 33 euro maar 29,95 euro betaalde.
Blijkbaar is er dan nog meer veranderd aan dat Hometime abbo.

• Binnetie
Hmz ja ik heb het toen genomen toen kostte het 33 euro per maand, maar het is blijkbaar verlaagd naar 29,95 per maand... ik weet dit niet zo zeker namelijk omdat ik vaak boven de 80 uur uit kwam en dan betaal je extra....

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Binnetie schreef op 17 februari 2004 @ 16:18:
Hmz ja ik heb het toen genomen toen kostte het 33 euro per maand, maar het is blijkbaar verlaagd naar 29,95 per maand... ik weet dit niet zo zeker namelijk omdat ik vaak boven de 80 uur uit kwam en dan betaal je extra....
Boven de 80uur kun je beter niet doen want dan zijn de tikken extra duur. Beter kun je je 80uur opgebruiken en daarna met een ander account inbellen, wanadoo free bijvoorbeeld.
Maargoed dat is niet echt meer van belang.

hmmz

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

lordsnow

I know nothing

Maar ik begrijp niet goed welke onduidelijkheid er nou eigenlijk is.

Je zegt zelf, op de website staat NU het volgende:

De opzegtermijn voor Wanadoo abonnementen is altijd één kalendermaand. De minimale abonnementsperiode is 12 maanden.

Dus: (1) je opzegtermijn is 1 maand, en (2) je moet een jaar of langer lid zijn geweest.

Het laatste is het geval, want je bent lid geworden in Okt 2001. Oftewel, gezien dat je gebeld hedt in Dec en je hebt 1 maand opzeg-termijn - ze kunnen je abo mooi stopzetten met ingang van 1 Feb.

Of heb ik het nou mis?

Verwijderd

Volgens de wet hoef je niet accord te gaan met de av die zij aangepast hebben, aan de hand daarvan kun je zonder pardon opzeggen.

Zover ik weet.

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:38

Sebje

Makelaartje

Ik heb dat gezeik ook gehad met opzeggen. Netjes een fax gestuurd (volgens aanwijzingen medewerker wanadoo!!) maar nog steeds werd er automatisch geld van mijn rekening gehouden. Toen heb ik boos opgebeld met de mededeling dat ik de automatische incasso ging stopzetten en het teveel betaalde geld zou terugvorderen. Toen begon die medewerker te zaniken dat ik dan in de deurwaardersprocedure terecht zou komen, dus ik: kom maar op!. Toen heb ik dus nog een keer telefonisch opgezegd, geld terug gestort en binnen twee weken had ik de opzeggingsbrief thuis liggen. Kort om: een beetje drammen en dreigen en dan kom je er wel. Stelletje eikels bij Wanadoo

• Binnetie
Oke ik heb nu aangetekend zon formulier naar Wanadoo gestuurd dat ik de machting intrek...

Ik las gisteren op GoT dat Wanadoo de voorwaarden heeft aangepast, en de mevrouw van Wanadoo vertelde me wanneer hun de voorwaarden gingen veranderen dat je dat het abonnement mag opzeggen...maar nu staan er in de nieuwe voorwaarden het volgende:

Hebben abonnees de mogelijkheid om vroegtijdig op te zeggen naar aanleiding van de wijzigingen?

Nee, er is geen sprake van een “aanmerkelijke verzwaring van de verplichtingen” voor de klant zoals beschreven in artikel 2.4 van zowel de nieuwe als de oude Algemene Voorwaarden. Abonnees kunnen dus niet opzeggen met als reden de wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Kan ik nu gewoon mijn abonnement opzeggen of zal ik gewoon iedere keer het geld terug laten boeken wat hun van mijn rekening afschrijven en afwachten wat er dan gaat gebeuren...?

Verwijderd

Geen verzwaring??

Opzegging van 1 maand veranderd in 1 jaar vind ik toch wel een verzwaring waar de consument op mag reageren in de vorm van ik ga accoord of niet.

Gaat de consument niet accoord met die verandering dan heeft de consument dus een geldige redenen om op te zeggen.

Dit is bij elke verandering zo zowel bij telefonie als bij internet.

lijkt me, correct me if i am wrong.

ps trouwens lijkt me niet dat zij kosten gaan maken die duurder zijn dan een aantal maanden abonnement geld missen van 1 klant.
Kosten van een deurwaarder zijn ook niet bepaalt geodkoop.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 15:09 ]

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 15:08:
ps trouwens lijkt me niet dat zij kosten gaan maken die duurder zijn dan een aantal maanden abonnement geld missen van 1 klant.
Kosten van een deurwaarder zijn ook niet bepaalt geodkoop.
Als zij denken dat ze sterk staat dan zullen ze verdere stappen ondernemen, al gaat het maar om 10 euro.
Opzegging van 1 maand veranderd in 1 jaar vind ik toch wel een verzwaring waar de consument op mag reageren in de vorm van ik ga accoord of niet.

Gaat de consument niet accoord met die verandering dan heeft de consument dus een geldige redenen om op te zeggen.
Deze verandering van 1 maand naar 1jaar is al eerder geweest en daarom kun je er nu niet mee stoppen dan had ie direct moeten stoppen toen dat bekend werd gemaakt.
De veranderingen in de algemene voorwaarden vanaf gisteren zijn niet zo zwaar dat je als abonnee kunt opzeggen. En daar hebben ze op zich ook wel gelijk in.

hmmz

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

mrsar

waar een sar is,is een wodka

bij mij was het toen 1 of 3 maanden (tis alweer even terug ) weet alleen nog dat ik 1 maand voor geen gebruik heb betaald,dus het zal wel 3 maanden geweest zijn.maar volgens mij klopt bovenstaand verhaal wel van DJ^

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1