Toon posts:

[access} Toevoegen van een nieuwe tabel binnen een formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op me stage en ik moet een bestaand formulier aanpassen. Er moet in dit bestaande formulier een aanvulling worden gedaan van de gegevens die men wil zien. Maar ik vind nergens waar je een extra tabel (of tabelsregels) kunt toevoegen.

ff samengevat er moet dus een formulier uitgebreid worden met gegevens uit een nieuwe tabel hoe realiseer ik dit

Verwijderd

zorg eerst dat je die nieuwe tabel erbij maakt met de eventuele koppelingen. Daarna rustig de code nakijken en eventueel dingen toevoegen of er nieuw bij zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed bent in code is het geeen probleem maar ik kan niks met die code

Verwijderd

dan heb je een probleem

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zou je een korte uitleg kunnen geven hoe ik deze tabelregels toe kan voegen :7

Verwijderd

Nou, omdat je het zo aardig vraagt :o

Open de database (dit lukt nog neem ik aan?)
Ga naar "Tabellen", in Access 2000 staat dat aan de linkerkant (wordt al moeilijker)
Selecteer de tabel en klik op de knop ontwerpen (oei)
Hier kun je jou veldnamen toevoegen en eventueel het gegevenstype aanpassen.

Succes!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat had ik dus al gedaan:P dat is het probleem niet

Ik wil in een formulier die tabel laten zien in een soort van overview
maar ik krijg die tabel dus niet in mijn formulier

Hoe moet die stap dan worden uitgevoerd

Het mag ook zo zijn dat ik een nieuw form open en daar mijn gegevens te zien krijg maar hoe?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

wat ik vermoed dat je zoekt is; een subform toevoegen met daarin je nieuwe tabel en dan de primary key van het hoofdformulier koppelen aan de foreign key van je subformulier.

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
hoeft niet persee een subform zijn ik kan namelijk ook gewoon op 1 formulier alles neerzetten maarja weet niet hoe dat zou moeten

Subformulier mag dus eigenlijk ook maar heb liever dat ik het in het formulier verwerk en dan koppel aan een keuze lijstje zodat ik zegmaar iedere nieuwe id daaraan kan koppelen

heb de volgende 2 tabellen waar het over gaat

Computer[computerid, alle gegevens over een pc, softwareID]
Software[Softwareid(dus gekoppeld aan tabel software), softwarepakket1(vinkje ja,nee), softwarepakket 2 enzovoorts]

Ik heb een compleet formulier waar hij computer gegevens per gebruiker aangeeft, telefoon gegeven en een deel waar randapperaten instaan. Nu wil ik dus of in dit formulier of met een subform oproepbaar met een druk op de knop per pc laten zien

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:20:
Als je goed bent in code is het geeen probleem maar ik kan niks met die code
Koop een boek. Programming & Webscripting is bedoeld voor discussies over programmeren, niet om elkaars handje vast te houden in de hoop dat wij jouw code vervolgens gaan schrijven.

En niet kicken binnen 24 uur aub, iedereen in de topiclist is even belangrijk :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.