Toon posts:

Wie kan mij vertellen wat ik moet veranderen????

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heej,

Ik heb al een tijdje last van dat mijn computer heeeeeeeeeeeeel langzaam reageert op dingen, en als het geladen is en ik eindelijk wat wil doen dan loopt ie vast. Weet iemand ook wat ik hier aan kan doen???
en kan ik dat probleem ook verhelpen als ik er meer MB ram opzet of een andere processor koop? ( heb nu amd 1300)

Want ik heb nu 256 MB-ram geheugen in mijn PC maar wil dit verhogen
tot 512 MB-ram die 256 mb-ram die ik er nu in heb is merkloos. Kan ik alle soorten SD-ram er nu in zetten of kan ik beter een kaartje kopen van 512???

Alvast bedankt!!!!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
256 Mb is in principe niet erg veel, maar moet kunnen. Misschien kun je wat meer info geven?
-OS?
-Waar gebruik je je pc voor?
-Overige specs?

Roomba E5 te koop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen met je OS eens te herinstalleren als het zo brak loopt.
Je ram upgraden kan nooit kwaad, maar kijk eerst even of je DDR of SDR SDRram hebt.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb al een tijdje last van dat mijn computer heeeeeeeeeeeeel langzaam reageert op dingen, en als het geladen is en ik eindelijk wat wil doen dan loopt ie vast. Weet iemand ook wat ik hier aan kan doen???
Dit is echt de meest vage probleemomschrijving die ik in tijden heb gezien. Kun je je verhaal wat onderbouwen met specs, extra gegevens en gemeten/geschatte tijden?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

Reptile209

- gers -

Begin eens met een herinstallatie van windows (ow, welke windows trouwens? :)). Als dat niet (genoeg) helpt, kan je inderdaad meer geheugen bijprikken. Het merk zou niet uit moeten maken, maar de snelheid (bijvoorbeeld PC-133) wel. Zie FAQ :)

edit:
Hoezo traag... :|

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 17-02-2004 15:24 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat dit een geheugen probleem is (maar het kan wel).
Ik zou eerst even op virii & spyware scannen.
Dan je temp files even goed legen.
(in de winnt & onder de users dir in de documents & settings).
Misschien een defrag er achteraan.
Meestal lost dit dergelijke problemen wel op.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Vertel eens wat meer:

- Welke windows draai je?
- Hoe oud is de windows-install? (met andere woorden: is hij helemaal volgeslibt met troep, of issie net nieuw geinstalleerd?)
- Heb je hem reeds gescand op viri en spy/ad-ware?
- Als hij 'hangt' geeft hij dan een blauw scherm, of gaat hij gewoon uit?

Ben benieuwd

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste: geheugengebruik is afhankelijk van het OS. Indien je XP draait, dan is 256MB inderdaad aan de lage kant. Maar gebruik eens je gezond verstand en kijk in de taakbeheer hoeveel geheugen je verbruikt. Zit deze bijvoorbeeld regelmatig tegen de 90 à 100% aan, dan is geheugenuitbreiding zinvol. Logisch hé ;)

Maar het kan ook aan veel andere dingen liggen, zoals slechte (chipset)drivers of zelfs het ontbreken ervan, de harddisk(s) die niet op DMA modus staan ingesteld, het geheugen dat gaar is of zelfs een brakke netwerkkaart, etcetera.

Omdat het hier op GoT de bedoeling is dat je zelf op onderzoek uitgaat vooraleer je een topic opent en ik deze inzet niet in de startpost terug zie, gaat dit topic dicht. Je had bijvoorbeeld kunnen searchen naar "computer traag": tips, suggesties en oplossingen te over B) Ook kunnen de FAQ's handig zijn, zoals de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" ;)

Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikets verwachten :)

Succes.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 17-02-2004 15:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.