Voltage Club 3d Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Weet iemand wat het AGP voltage is van een Club 3D Radeon 9600 Pro,.

Minitieus onderzoek van de kaart, de doos, de handleiding, de site van Club 3d, google en The F-S heeft niks opgeleverd.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

AGP 4x 8x, dus 1,5 volt ( 0,8volt? )

:-)

There is no place like ::1

• labtech
swampy schreef op 17 februari 2004 @ 15:08:
AGP 4x 8x, dus 1,5 volt ( 0,8volt? )

:-)
ja, kijk, en dat snap ik nou net niet. AGP 8 x is 0,8 volt, terwijl mijn nieuwe moederboard een AGP 8x slot heeft op 1,5 V. Aangezien dit bordje het niet doet (geen POST, sterker nog niet eens een piep), verdenk ik mn Radeon.

Misschein een handigere formulering: Heeft iemand een Club 3D Radeon 9600 Pro in een Asus A7N8X deluxe ?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

labtech schreef op 17 februari 2004 @ 15:12:
[...]

ja, kijk, en dat snap ik nou net niet. AGP 8 x is 0,8 volt, terwijl mijn nieuwe moederboard een AGP 8x slot heeft op 1,5 V. Aangezien dit bordje het niet doet (geen POST, sterker nog niet eens een piep), verdenk ik mn Radeon.

Misschein een handigere formulering: Heeft iemand een Club 3D Radeon 9600 Pro in een Asus A7N8X deluxe ?
Ik verdenk een DOA ( Dead On Arrival ) aangezien hij geeneens piept, dat of de voeding is naar de kloten! Maar op zich zou hij bij een kapotte videokaart moeten piepen.. nou ja..ik laat de Asus A7N8X deluxe eigenaren maar aan het woordt!

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 17-02-2004 15:16 ]

• labtech
swampy schreef op 17 februari 2004 @ 15:15:
[...]

Ik verdenk een DOA ( Dead On Arrival ) aangezien hij geeneens piept, dat of de voeding is naar de kloten! Maar op zich zou hij bij een kapotte videokaart moeten piepen.. nou ja..ik laat de Asus A7N8X deluxe eigenaren maar aan het woordt!
Sja, een dergelijk ID had ik ook al, echter het vreemde is dat het ledje wel brandt, en ook de CPU fan, Fan van de grafische kaart en alle schijven gaan draaien...alleen geen beeld, geen piep en geen Asus-chick die verteld wat er aan de hand is.

Maar volgens jou moet die kaart in ieder geval op 1,5 V werken ?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

labtech schreef op 17 februari 2004 @ 15:18:
[...]

Sja, een dergelijk ID had ik ook al, echter het vreemde is dat het ledje wel brandt, en ook de CPU fan, Fan van de grafische kaart en alle schijven gaan draaien...alleen geen beeld, geen piep en geen Asus-chick die verteld wat er aan de hand is.

Maar volgens jou moet die kaart in ieder geval op 1,5 V werken ?
Oftewel geen beeld maar systeem start wel op, mmm

Dus hij herkent en vindt de kaart wel ( anders zou hij piepen ) of .. hij start geeneens op maar geeft wel power door! Voor dat je deze kaart had... had je een andere kaart? Start hij wel op met je oude kaart?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Ik weet niet of je iets aan hebt, maar ik heb een 9800SE op een Asus A7N8x deluxe R1.4. Geen enkel probleem bij mij. Zowel op AGP 4x als op 8x.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

olof schreef op 17 februari 2004 @ 15:41:
Ik weet niet of je iets aan hebt, maar ik heb een 9800SE op een Asus A7N8x deluxe R1.4. Geen enkel probleem bij mij. Zowel op AGP 4x als op 8x.
Dat vindt ik ook zo gek, asus moederborden en de chipsets die ze gebruiken moeten over het algemeen ati kaartjes gewoon slikken. Daarom verdenk ik dus dat het een DOA is.

• olof
@ TS: Heb je de mogelijkheid om hem in een andere pc te testen? Het liefst een met een andere chipset.

[ Voor 4% gewijzigd door olof op 17-02-2004 15:46 ]

• labtech
Dus hij herkent en vindt de kaart wel ( anders zou hij piepen ) of .. hij start geeneens op maar geeft wel power door! Voor dat je deze kaart had... had je een andere kaart? Start hij wel op met je oude kaart
@ TS: Heb je de mogelijkheid om hem in een andere pc te testen? Het liefst een met een andere chipset.
Totdat ik gisteravond het moederboard (en processor) vervangen heb deed die Radeon het in ieder geval. Ik heb nog een Asus V7700 GF2 GTS liggen, maar daar heb ik eigenlijk dezelfde vraag over: Wat is het AGP voltage (kelere, dat is echt lastig te vinden).

Ik ga er ook vanuit dat de Radeon het nog gewoon doet, zal na het werk mn oude moederboard in een andere kast bouwen en dit testen, maar ik neem aan dat hij het nog gewoon doet.

• olof
Eigenlijk alle kaarten vanaf TNT en Voodo 3 moeten in een AGP 4/8x slot passen. Probeer het dus eens met die GF2. Als die het wel doet weet je in ieder geval dat de combinatie van jou radeon en jou moederbord niet lekker is. Als de radeon het in een andere pc ook niet doet weet je genoeg lijkt me.

• labtech
olof schreef op 17 februari 2004 @ 15:53:
Eigenlijk alle kaarten vanaf TNT en Voodo 3 moeten in een AGP 4/8x slot passen. Probeer het dus eens met die GF2. Als die het wel doet weet je in ieder geval dat de combinatie van jou radeon en jou moederbord niet lekker is. Als de radeon het in een andere pc ook niet doet weet je genoeg lijkt me.
Ok, dat is inderdaad het proberen waard, en na deze aanwijzingen durf ik het wel aan om die GF2 in het mobo te proppen.

• olof
Kun je met een gerust hrt doen. Kan me geen reden bedenken dat het niet goed zou gaan. Ik heb in mijn moederbord een radeon 9800, een GF4 Ti, en een GF2 mx gehad. Geen probleem dus.
Pagina: 1