[VPN] Samba shares over VPN

Pagina: 1
Acties:

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Er zijn vele topics over Samba, vele over VPN, maar ik kan zo niets vinden over de combi die ik nodig heb...

Ik heb op me werk een klein netwerkje, bestaande uit een aantal Win2k clients, en een Linux (Fedora Core1)-server, deze server dient als http- (Apache), ftp- (ProFTPd), file-server (Samba) en firewall (iptables) en router...

Nu wil ik met een LapTop (WinXP) vanaf thuis (zonnet inbel-abbo) de shares op de Linux-fileserver (direct aangesloten op ADSL) kunnen gebruiken. Welke software heb ik voor deze verbinding nodig?

edit:
dus verder geen moeilijke opties zoals windows profiles, aanmelden bij domen enzo, gewoon alleen de shares kunnen gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door Acropia op 17-02-2004 15:06 ]

It's what it is...

Verwijderd

Dat jij toevallig Samba gebruikt in plaats van de ingebouwde SMB van een Windows-server maakt voor de VPN-verbinding en het benaderen van shares niets uit. Je kunt dus gewoon een simpel VPN'etje bouwen en dan ben je in feite klaar :)

Laat je het in elk geval niet moeilijker maken doordat je Samba gebruikt, dat is nergens voor nodig. Je hebt in principe genoeg aan een VPN-connectie tussen je client en de server, bijvoorbeeld over PPTP via het programma Poptop voor Linux.

Succes :)