Nu ik een tijdje aan het scripten ben met php loop ik steeds vaker aan tegen het probleem aan dat een heleboel HTML-code vaak opnieuw geschreven moet worden. Nu zit ik met het idee om een soort 'swing' achtige api te maken in PHP en HTML.
Zodat je formulieren enzo kan programmeren net zoals in java, je krijgt dan zoiets als dit:
Hiermee kun je heel simpel een formulier maken en verschillende layouts gebruiken. Ik zit alleen met problemen als overloading enzovoort, java kan dat heel goed aan alleen php4 niet... php5 kan het geloof ik al een stuk beter, maar dat duurt nog even voordat daar een stabiele versie van wordt gereleased.
Heeft iemand hier al een keer mee gewerkt? (misschien bestaat er al zoiets?) Of misschien nog meer ideeën over?
Er bestaan wel autoform klasses van bijvoorbeeld PEAR maar dat is niet zoals ik het voor me zie, dat is iets te eenvoudig...
Het zou ook vet zijn als er een soort layoutmanagers gebruikt kunnen worden...
maar dat is redelijk complex en ook behoorlijk zwaar voor de server.
Ik hoor jullie goede ideeën wel
Zodat je formulieren enzo kan programmeren net zoals in java, je krijgt dan zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| form = new PForm("index.php"); knop = new PButton("Knop"); label = new PLabel("Uitleg"); form.add(label); form.add(knop); this.add(form); this.display(); |
Hiermee kun je heel simpel een formulier maken en verschillende layouts gebruiken. Ik zit alleen met problemen als overloading enzovoort, java kan dat heel goed aan alleen php4 niet... php5 kan het geloof ik al een stuk beter, maar dat duurt nog even voordat daar een stabiele versie van wordt gereleased.
Heeft iemand hier al een keer mee gewerkt? (misschien bestaat er al zoiets?) Of misschien nog meer ideeën over?
Er bestaan wel autoform klasses van bijvoorbeeld PEAR maar dat is niet zoals ik het voor me zie, dat is iets te eenvoudig...
Het zou ook vet zijn als er een soort layoutmanagers gebruikt kunnen worden...
Ik hoor jullie goede ideeën wel