Toon posts:

Af en toe problemen met draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem met een ADSL-verbinding, ik heb:

- XS4ALL Basic ADSL
- Thomson 510 Ethernetmodem (de nieuwe incl. router)
- Edimax BR-6104W router (MyCom unit)
- 2x Edimax WLAN-kaartjes (802.11b)
- 1x Intel WLAN-kaartje (802.11b)

In de Thomson 510 zit een ingebouwde router dus het router van de Edimax is overbodig. In de router zit een ingebouwde accesspoint dus via poort 1 (niet de WAN) is deze aangesloten op het modem. De DHCP in de Thomson deelt keurig netjes adressen (10.0.0.xx-reeks = goed) uit. Ik krijg 5 minuten draadloos verbinding en dan kapt ie er mee. Na een half uur probeer ik het opnieuw en dan doet ie het weer ... rara ... wat kan dit zijn?!? Als ik het signaal bekabeld vanaf het modem test doet ie het uitstekend! Het is niet dat de verbinding van de WLAN uitvalt. De signaalsterkte blijft uitstekend alleen het Internet werkt niet meer ...

De DHCP van het routertje staat uit en alle instellingen staan zo dat hij werkt als een AP.

Dit heb ik geprobeerd:
- Firmware update van router
- Omwisselen van router bij MyCom
- Energieinstellingen van WLAN-kaartjes nagelopen
- WEP aan en uitgeschakeld
- AccessPoint gericht (staat in de meterkast maar signaalsterkte is super)
- Cross/Straight cable tussen router en modem gezet

Ik heb in de search diverse malen op Edimax en draadloos problemen gezocht maar een dergelijke storing heb ik niet ontdekt. Wie kan mij verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen wat het probleem was:

De vriendelijke vrienden van KPN kwamen erachter dat er iets niet helemaal goed stond. Na een lijncheck met de helpdesk en een paar dagen wachten was het probleem verholpen. Helaas heeft deze storing mij heel veel tijd gekost ...

Jammer ... maar goed het werkt _/-\o_ lang leve onze KPN Telecom ...