Toon posts:

postfix instellen voor bsmtp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht, maar daar kon ik niet echt een antwoord vinden behalve dat je postfix moet gebruiken ipv sendmail, omdat dat een stuk makkelijk gaat. Ik kan alleen nergens vinden wat er nou echt ingesteld moet worden.

Ik heb ADSL bij Xs4all, ik heb bSMTP aan laten zetten, ik kan van binnen naar buiten mailen, ik kan van binnen naar binnen mailen, maar van buiten naar binnen werkt niet. Dan komt alles in mijn xs4all mailbox terecht, ipv op mijn eigen server.

Weet iemand waar ik het bsmtp gebeuren in postfix in moet stellen, zodat de mailtjes wel op mijn server terecht komen?

Verwijderd

Als de mailtjes in je mailbox bij je provider gedropt worden (die jij via pop3 leegtrekt) Dan is er uberhaubt geen sprake van BSMTP.

welke adressen krijg je terug als je een mx lookup doet voor je domein?
Hier moet als eerste je eigen Ip staan (pri 10)
Als 2e regel moet hier de bsmtp server van je provider staan.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 14:33:
Als de mailtjes in je mailbox bij je provider gedropt worden (die jij via pop3 leegtrekt) Dan is er uberhaubt geen sprake van BSMTP.
Toch wel.. Bij xs4all komen alle mailtjes die niet worden doorgestuurd naar je server terecht in je pop-box totdat je deze met batch-smtp ophaalt. ;)

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Staat je poort 25 van je mailserver open voor xs4all? Deze levert namelijk de mail d.m.v. batch smtp direct af op je mailserver.

Batch-smtp hoef je niet speciaal in te stellen. Zolang je mailserver maar bereikbaar is. Check je firewall rules dus...

[ Voor 33% gewijzigd door xantos op 17-02-2004 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
|:( |:( |:(
Stom stom stom. Gisteren was ik met sendmail bezig, maar kreeg de aliassen niet goed voor elkaar. Ben dus overgestapt op Postfix, maar ik heb gisteren ook de policy van mijn input chain dicht gepleurd...

hij doet het... thanx guys...

Verwijderd

xantos schreef op 17 februari 2004 @ 14:36:
[...]

Toch wel.. Bij xs4all komen alle mailtjes die niet worden doorgestuurd naar je server terecht in je pop-box totdat je deze met batch-smtp ophaalt. ;)
hmmm BSMTP nieuwe stijl. Je hebt inderdaad gelijk
http://www.xs4all.nl/help...mtp_faq.html#Anchor-35882

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1