Toon posts:

[vb6]+setup hoe weet ik waar uitgepakt wordt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zoiets in Visual Basic 6

Set ExcelObj = CreateObject("Excel.Application")
ExcelObj.Visible = False
ExcelObj.DisplayAlerts = False
ExcelObj.Workbooks.Open "C:\vb\excel.xls"

nu ben ik bezig via visual Studio installer om een setup bestand te maken. ik krijg "ofcourse" foutmelding als ik deze setup op andere computer uitvoer. want daar staat excel.xls in een door de gebruiker gekozen map. ik heb gezocht in visual studio installer of het mogelijk is om bepaalde bestanden te plaatsen in een door mij gedifinieerd pad maar dat lijkt niet mogelijk. zijn hier andere mogelijkheden voor?

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
staat dat ding niet gewoon in je app.path? (pad waar de exe staat)

Anders zul je de installatie directory in de registry of in een ini file moeten laten schrijven door de installatie routine, en deze vanuit je programma weer in moeten lezen.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Gebruik de CommonDialog om de gebruiker de plek van het excel bestand te laten kiezen. Voorbeeldjes genoeg hier op tweakers en ik denk ook dat google je in de juiste richting kan wijzen.

Als het om het Excel bestand zelf gaat die code uitvoert, dan kun je waarschijnlijk met App.Path ook een aardig eind komen.

Verwijderd

Topicstarter
Het ding staat inderdaad gewoon in mijn app.path, ik heb ook al het volgende geprobeerd. dit leverd ook een foutmelding op.

Set Db = Ws.OpenDatabase("dbase.mdb")

De commondialogbox wil ik niet gebuiken omdat het om 1 excel file gaat die berekeningen uitvoert.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 14:19 ]

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
code:
1
2
3
4
Set ExcelObj = CreateObject("Excel.Application")
ExcelObj.Visible = False
ExcelObj.DisplayAlerts = False
ExcelObj.Workbooks.Open App.path & "\excel.xls"

Verwijderd

Topicstarter
enorm bedankt dit is de oplossing _/-\o_

voor Set is het
Set Db = Ws.OpenDatabase (App.Path & "\dbase.mdb")

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 14:53 ]

Pagina: 1