Goede middag,
Het volgende is er aan de hand bij ons bedrijf hebben we een aantal domein namen. Nu hebben het bij onze ISP zo gevraagd dat 2 domeinnamen worden doorgestuurd naar 2 van onze 16 ip-nummers (80.xxx.xxx.192 t/m 80.xxx.xxx.207)
Dat hebben zij ook gedaan alleen we krijgen het niet werkend. De netwerkstructuur ziet er als volgt uit:
Nu begint het eerste probleem bij de router.
Hierin vullen we in:
Static ip: 80.xxx.xxx.195
Gateway: 80.xxx.xxx.194
De Dnsen uiteraard.
Lan kant: 80.xxx.xxx.196 <----- dit gaat niet goed
volgens de router mogen deze adressen niet in dezelfde range liggen.
Hoe kunnen we dit oplossen waarschijnlijk via NAT naar lokale adressen maar na vandaag daar al heel veel info over te hebben gelezen nog niet helemaal duidelijk.
Want zouden we naar interne ip-nummers om moeten zetten en daarna weer naar de 80.xxx.xxx.xxx range.
Wie kan mij helpen?
Het volgende is er aan de hand bij ons bedrijf hebben we een aantal domein namen. Nu hebben het bij onze ISP zo gevraagd dat 2 domeinnamen worden doorgestuurd naar 2 van onze 16 ip-nummers (80.xxx.xxx.192 t/m 80.xxx.xxx.207)
Dat hebben zij ook gedaan alleen we krijgen het niet werkend. De netwerkstructuur ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| 80.xxx.xxx.193
[modem]
80.xxx.xxx.194
|
|
80.xxx.xxx.195
[Router]
80.xxx.xxx.196_______
| |
| |
80.xxx.xxx.199 80.xxx.xxx.197
[Webserver] [firewall]
|
|
[netwerk]
[Modem] = Alcatel speedtouch 510
[Router] = 3Com 3cr860-95
[Firewall] = n.v.t. |
Nu begint het eerste probleem bij de router.
Hierin vullen we in:
Static ip: 80.xxx.xxx.195
Gateway: 80.xxx.xxx.194
De Dnsen uiteraard.
Lan kant: 80.xxx.xxx.196 <----- dit gaat niet goed
volgens de router mogen deze adressen niet in dezelfde range liggen.
Hoe kunnen we dit oplossen waarschijnlijk via NAT naar lokale adressen maar na vandaag daar al heel veel info over te hebben gelezen nog niet helemaal duidelijk.
Want zouden we naar interne ip-nummers om moeten zetten en daarna weer naar de 80.xxx.xxx.xxx range.
Wie kan mij helpen?
offtopic:
hoe kan ik een plaatje plaatsen? dit zou makkelijker zijn voor de structuur weer te geven.
hoe kan ik een plaatje plaatsen? dit zou makkelijker zijn voor de structuur weer te geven.