Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4U Rackmountable case als gamebak

Pagina: 1
Acties:

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met het gebruiken van rackmountable cases als gamepc? Ik zit er nl. over te denken om het hele zooitje in een 4U22ATX400 van Antec te bouwen. Nu weet ik wel dat servers van zichzelf ook aardig wat warmte opbouwen, en dat die cases daar ook raad mee weten, maar ik kan me voorstellen dat een gamepc toch iets meer warmte genereerd door bijv. de grafische kaart.

Ik kan me voorstellen dat als alles netjes in een 19" flightcase zit, het er heel fijn uit gaat zien. _/-\o_ :9~

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 20:10

jep

Die dingen zijn er juist voor om goed te koelen, ze maken dan ook een kolere herrie. Prima geschikt dus.. als je geluid hard staat.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07
Als de koeling voldoende is moet het kunnen. Desnoods bouw je in de bovekant een intake fan om genoeg airflow te genereren.
Moet kunnen lijkt me.

• Victor
  • Niet online
Leek mij ook, maar ja, om nou dik 200 euro uit geven en dan met een hele chique straalkachel te zitten...

• olof
Dan kun je beter een beetje leuke "normale" kast kopen. Alhoewel een goeie stevige ook al snel een 150 euro's gaat kosten. En dan is het nog maar de vraag of er een voeding bij zit. Dus zo heel erg duur is dit nog niet eens.

• Victor
  • Niet online
Daarom ook, het geld heb ik er voor over, en aangezien ik eigenlijk al mijn 'computerspul' (wat ik meesjouw naar LANs e.d.) in 1 19" flightcase van 12u wil onderbrengen, wil ik dus ook mijn gamebak rackmountable hebben.

En geluidsproductie van fans e.d. is echt het laatste waar ik mee kan zitten. ;-)

• olof
Het grote vordeel van deze kasten is wel dat er aan de voorkant vaak 120 mm fan's kunnen. samen met de twee outtakes (en dan de hele zooi op 7 Volt) kan dit best stil zijn en toch goed koelen.
En als jij de kast mooi vind.....

Hij is wel mooi stevig.

• Victor
  • Niet online
Kasten zijn niet om naar te kijken (moet ik vooral zeggen in dit forum :D), kasten zijn er om het boeltje bij elkaar te houden.

En persoonlijk heb ik liever een fraaie robuuste 19" kast dan een kerstboom imho.

• olof
Dan zou ik het gewoon doen.

• Victor
  • Niet online
Tjakka!

Bedankt voor de info iig.

Verwijderd

Ik heb precies die kast hier langs me staan...

Een extra fan of iets dergelijks is absoluut niet nodig, want er zit een 12 cm fan voorin en twee 8 cm aan de achterkant, deze hebben samen een super airflow.
Maar ze maken ook echt super veel lawaai.

Verder zit er in deze kast geen voeding (de versie die ik hier langs me heb, in ieder geval).

Voor de rest is het echt een super kast, met alles erop en eraan.

Een aanrader dus, als je van straalmotoren houd >:)
Als je van stilte houd zou je er misschien een fancontroller tussen kunnen zetten :P

• Victor
  • Niet online
Ik heb al leren slapen met 2x120mm en 6x80mm fans naast m'n hoofd. Zal wel lukken. ;)

In ieder geval goed om te horen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Victor op 17-02-2004 14:32 . Reden: Typo ]

Verwijderd

bedoel je zoiets? 8)

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/got-geekstation-1.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/got-geekstation-2.thumb.jpg

Dit is trouwens een Chieftec UNC-410S-B en als je je afvraagt wat een Sony DualShock2 controller erbij moet... dat is mijn laatste 'projectje', ik krijg deze week nog een adapter/converter voor dat ding om 'm op USB aan te sluiten, vond deze er wel mooi bijpassen :7 (en een logitech die ik geprobeerd had beviel niet)

Anyway, ik heb er nu o.a. een Sapphire Ati Radeon 9600 in zitten, passief gekoeld, maar ik heb nu in totaal toch weer 2 80mm's moeten gebruiken om de boel te koelen, dus een videofan had achteraf best wel gekund, nah ja... Ik gebruik deze bak niet als pure gamebak, hij staat in m'n woonkamer en ik gebruik 'm als mp3/divx/dvd-speler, als pvr(met 2 pinnacle pctv pro's en een dc10+ 8)7 ) en als eMule-downloadbak(24/7) en het hele zaakje zit op m'n TV aangesloten, als een soort superconsole dus (vandaar dat ik die dualshock2 ook met alle geweld op deze bak wilde)

Oh ja, de specs van dit ding: http://specs.tweak.to/4507

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 15:40 . Reden: specs toegevoegd ]

• Victor
  • Niet online
Ziet er fraai uit _/-\o_

Wil uiteindelijk ook nog zo'n klein LCD schermpje (of hoe dat ook heet) in de voorkant zetten die temperaturen, processorsnelheid, geheugengebruik, etc weergeeft

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

vergis niet dat 12U toch wel wat hoog en zwaar is..

* ReseTTim heeft een 10U flightcase

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Victor
  • Niet online
Dat weet ik, maar in die 12u gaat dan die PC (4U), een server (2U), een switch (1U), een lade met toetsenbord en muis (1U) en boven en onder 2U voor ventilatie. Want wil niet alles uit hoeven bouwen als het allemaal aanstaat.

Verwijderd

Allemachtig, je wil een 12U meeslepen naar LANs? Ik dacht even dat het om alleen een 4U case ging, dat gaat imho nog wel, maar vergis je niet, zo'n case als de mijne met vulling gaat al heel hard richting 30 kilo, als het al niet meer is.

...ik neem aan dat het rack zelf ook wel snel een kilootje of 20 zal zijn, m.a.w. je bouwt al snel een stuk ijzer van boven de 60/70 kilo alles bijelkaar...

Een shuttle met TFT misschien een idee? ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 19:23
Een shuttle met TFT misschien een idee?
Gewoon wat vliegwielen er onder 8)

Je kunt wel goede flightcases krijgen die ook voor licht en geluidsapparatuur gebruikt worden. Die zijn erg stevig en ech geschikt voor OTR gebruik(OnTheRoad).

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
12U is idd wel errug zwaar om "eventjes" mee te nemen naar een lan.. besef je wel dat zon config ook in de auto/bus/vrachtwagen moet (doorhalen wat niet van toepassing is :P ) het heeft natuurlijk wel wat, zon rig, maar dit is niet te huffen... ik ben bang dat je hier op terug gaat komen na je eerste lan...

* FiXeL vindt het lannen met een chieftec + 20" monitor al pokkewerk

Mn 3D printer blogje..

• Victor
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/d7371b.jpg
Zo eentje wordt het er, in 12U uitvoering. Zeer geschikt voor LANs dus. Gaat alles in een grote kist, die misschien wel zwaar is, maar ook flink wat voordelen biedt. Denk aan stroomvoorziening e.d., is allemaal al aangesloten, klaar voor gebruik, 1 snoer eruit en je bent online. Zelfde geldt voor netwerk bekabeling etc. En thuis gewoon weer naast het bureau.

Yep, het zal wat wegen, en dat is met vervoer misschien niet handig. Maar een Renault Kangoo Express kan best zo'n kist meekrijgen.

En het zal er ongetwijfeld heel mooi uit gaan zien. :9

Verwijderd

En het zal er ongetwijfeld heel mooi uit gaan zien. :P
dat zal idd wel lukken

flightcase = *kwijl* :D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

nog 1 tip dan.. koop een flightcase dat van kunststof is. heb ik ook en scheelt al vele kilo's vergeleken de houten. deze zijn toch nog stevig ivm honinggraad structuur dat is gebruikt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:27

DDX

zie die dingen op de foto wel diep genoeg ?
zien er nml erg ondiep uit (om server in te plaatsen)

edit:

even op die site (http://www.new-line.nl/) gekeken
maar 40cm diep dus oid

niet echt diep genoeg om server in te plaatsen dus oid

lijkt me trouwens wel leuk idee voor mijn server + 1 switch

heb ik 6u nodig
alleen specs van mijn kast :
5U (8.6") (height) x 16.9" (width) x 24.9" (depth)
ga ik dus never redden in 40cm....

[ Voor 65% gewijzigd door DDX op 18-02-2004 11:10 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Victor
  • Niet online
@ReseTTim:
Zelf ook al aan zitten denken en toen kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.djgear.nl/catalogus/D7106.gif

Nog mooier! 8)

@DDX
Ik weet alleen dat die eerste cases die ik had gepost precies 88mm te klein zijn. :'(

Nu hebben die kunstof cases naar buiten uitstekende bulten e.d., dus hoop dat het past. Anders zoek ik gewoon nog ff verder :)

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

ben zelf ook opzoek naar een kast en kwam deze tegen

http://3rsystem.co.kr/english/product/case/landrover.asp

dit is een server kast die gewoon als atx kan staan maar ook in een 19 inch mount kan. misschien is dit wel idee.

hij staat te koop bij perfectsystems.nl

[ Voor 9% gewijzigd door gakkethijs op 18-02-2004 12:18 ]

Pagina: 1