[Regexp] regels vervangen met dreamweaver?

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ben al een tijd bezig om in dreamweaver MX2004 een paar sub pagina's(ongeveer 400) aan te passen met regular expressions(search en replace, geen losse script dus) gaat dit erg makkelijk tot nu toe.
Er zit namelijk dezelfde fout in elke gemaakte pagina en om deze nou 1 voor 1 aan te passen is niet prettig ;)
Maar na verschillende howto's gelezen te hebben wil het nog niet lukken om dreamweaver complete regels te vervangen en/of wissen.
Hij pakt alleen 1 regel in plaats van de hele lap bron code, de zoek opdracht klopt volgens mij wel.
Mijn vraag is dus kan dit wel met dreamweaver (anders zit ik namelijk voor niks te zoeken)?
Wat ik dus wil doen is van <HTML> to bv </script> er iets anders door laten vervangen of wissen, weet niet zeker in welk topic dit hoort Software of P&W valt namelijk onder regexp en ook onder dreamweaver O-)

[ Voor 3% gewijzigd door RickDB op 17-02-2004 13:49 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 07:50

ripexx

bibs

Nou ik weet niet waarom je daar nu dreamweaver voor nodig hebt maar een beetje text editor (Emacs, Ultraedit etc.) kan dit net zo goed. Daarnaast is het denk ik toch iets meer voor SA aangezien PW over zelfprogrammeren gaat. Tenzij je natuurlijk problemen hebt met je regex ;)

Zoek dus gewoon eens naar een goede texteditor die batchmode, highlighting etc. ondersteunt :)

buit is binnen sukkel

• RickDB
Net ff Ultraedit uitgeprobeerd maar de search en replace functie kan niet meer dan 1000 tekens aan :?, helaas geen Gentoo meer geinstalleerd anders kon ik het zo met emacs uitproberen.
Hoort inderdaad in software, zat nog te twijfelen maar ja hopelijk is een admin zo aardig om dit topic te verplaatsen :Y)

Edit: net met Boxer text editor ook geprobeerd maar deze pakt alleen maar 1 regel en geen meerdere, moet toch kunnnen lijkt mij 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door RickDB op 17-02-2004 14:20 ]

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
probeer deze eens in de search dialog - Source code:
code:
1
<html>(.|\n)*</script>

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Mjah dit gaat niet over programmeren idd, hop.to/Software Algemeen

Professionele website nodig?

• RickDB
Shir schreef op 17 februari 2004 @ 14:34:
probeer deze eens in de search dialog - Source code:
code:
1
<html>(.|\n)*</script>
Deze script laat dreamweaver(MX en mx2004) crashen >:) , maar in ultraedit of boxer text editor vind ie niks(no results found).

• Shir
Niet expres hoor. >:)
Misschien werkt deze beter:
code:
1
\<html\>(.|\n)*\<\/script\>

werkt bij mij prima in Dreamweaver MX 2004

edit: En deze werkt in UltraEdit:
code:
1
<html>*^p</script>

[ Voor 27% gewijzigd door Shir op 17-02-2004 15:59 ]

• RickDB
Lag waarschijnlijke aan de pagina, als ik een standaard html aanmaak werkt ie perfect :)
Nou nog de fout zien te vinden waardoor die crashed :P,
De ultraedit script werkt nog niet helemaal, hij geeft "search string not found" als error maar kan weer aan de pagina liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door RickDB op 17-02-2004 16:10 ]

• Shir
klopt, die Ultraedit search werkt niet, ik zal er nog eens naar kijken.

• RickDB
Nu werkt ie ineens wel met ultraedit maar hij begint niet bovenaan, pakt <html> en </script> in het midden van de broncode en slaat de bovenaanste <html> en </script> over.
Er zit veel javascript in, die pagina's aanmaakt daarom zijn er meerdere <html>'s en </script>'s.
Beetje vaag maar tis al beter dan geen resultaten :)

[ Voor 48% gewijzigd door RickDB op 17-02-2004 16:48 ]

Pagina: 1