Toon posts:

Geluid koeler/ventilator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart dan maak de ventilator van de processor een enorm lawaai, net alsof deze aanloopt. Zet ik deze uit met speedfan (1 a 2 seconden) en laat hem daarna normaal draaien is er niets meer aan de hand.

Het is een nieuwe ventilator, aangezien mijn oude het ook deed. Ik dacht dat deze kapot was, dus heb een andere gekocht.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en waar zou het aan kunnen liggen?

Alvast bedankt, Jan

Verwijderd

schoon maken wil helpen,
misschien is de lager een beetje brak

Verwijderd

eeh als die nieuwe het nu weer doet, en het klinkt alsofhij aanloopt.
zou er dan niet misschien gewoon een draadje of kabeltje tussenkomen?

if it looks like a duck, fly's like a duck, walks like a duck, it's PROBABLY, a ..........DUCK!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:43:
eeh als die nieuwe het nu weer doet, en het klinkt alsofhij aanloopt.
zou er dan niet misschien gewoon een draadje of kabeltje tussenkomen?

if it looks like a duck, fly's like a duck, walks like a duck, it's PROBABLY, a ..........DUCK!
dat kan je makkelijk uitproberen.pc open, starten, kijken of er wat tussen komt ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Inderdaad ff kijken of er wat tussen zit.. het zou ook nog kunnen dat speedfan je fan dan gelijk op een lagere snelheid laat lopen als normaal waardoor hij minder herrie maakt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Als er niks tussen de bladen zit en dit is een neuwe koeler dan is er waarschijnlijk een pwm ic niet helemaal lekker op je mobo. je fan krijgt waarschijnlijk met het opstarten rare pulsen aangeboden die elkaar weleens kunnen tegen werken en dan krjijg je vage geluiden

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 14:19
Wat voor fan is het dan die er nu in zit?
Merk/specs...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe ventilator merk q-tec item 13724. Er lopen geen draadjes oid in of aan.

Bware81 wat bedoel je met een pwm ic ??

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je 'm via een 3-pins kabeltje op je mobo hebt aangesloten, sluit 'm dan eens via een verloopje op een 4-pins molexje aan. Heb je het dan niet meer, dan is het wat Bware81 zegt ;)

Hier stond een dode link.

Pagina: 1